klossen..

A

Anoniem

Guest

Hoi allemaal,

Ik heb ff een vraagje.
Die klossen die je aan het eind van je zwangerschap
onder het bed moet zetten, hoe kom je daaraan?
Kun je die lenen bij de thuiszorg ofzo?
Ik heb nog geen gesprek gehad met Icare, dat zal
binnenkort gebeuren denk ik, dus ik weet niet hoe dat
nou zit.
En moet je die dingen ook onder je bed hebben als je
van tevoren weet dat je in het ziekenhuis gaat bevallen?

xx Syrah (33,5wk)

Hoi,
Ik kom eigenlijk van het zwanger worden forum maar vind het leuk om af en toe hier even rond te neuzelen.
ik ben zelf kraamverzorgende,ik weet dus dat je klossen ook als je in het ziekenhuis bevalt onder je bed  moet,dit is nl ook voor de kraamzorg.het bed moet een goede hoogte hebben als we begeleiden met borstvoeding bijv,maar ook om jou lichamelijke controlles te doen .Ook doen wij regelmatig het bed verschonen ,dus onze ruggetjes zijn heel dankbaar met een verhoogd bed.als je dat allemaal dag in dag uit doet gaat ons dat nl de rug kosten.
Fijne zwangerschap en succes met de bevalling.
Groetjes Cat

Jaaa klossen! Fijn voor de rug van de kraamverzorgende maar een CRIME
voor een kraamvrouw met hechtingen! God, als ik me terugdenk hoe
moeilijk ik mijn bed moest klauteren... Ik zie er nu al tegenop om die
krengen weer onder het bed te plaatsen (ook omdat het bed meteen een
aantal centimeter verder van de muur stond en ik dus behoorlijk weinig
ruimte had om aan het einde van mijn zwangerschap met mijn dikke buik
langs het bed te komen, EN omdat ik er constant mijn tenen aan
stootte)...

Maar we hebben het ervoor over hoor!

Lynn

Tja die klossen kost ons heel wat denkwerk, want wij hebben een bed met opbouw, en die verhoog je niet zomaar. Maar goed we zijn durk bezig alle mogelijkheden langs te gaan. Iemand nog tips?

Hoi,

Ja je kan bedklossen bij de thuiszorgwinkel lenen met 37 weken.
Je moet dan een geldig legetimatiebewijs meenemen.
En ze vragen een borg voor de bedklossen.
Bij ons mag je ze 6 weken lenen.
Kosten GRATIS.
En je hoefde ook geen lid te worden.

Groetjes Haagsemama

Hhahah ja heel herkenbaar dat van die hechtingen en in het bed komen,veel gehoorde klacht.ik ben zelf niet zo groot dus ik geef wel eens "toestemming" om ze er onder uit te halen.Maar wat vaak al voldoende helpt is een opstap krukje bij je bed echt ideaal,dat scheelt je een hoop geklauter.Als je daar op eerst achterwaarts gaat staan kun je direct zitten en dan je benen makkelijker het bed op leggen,hoef je niet half in de split .
Groetjes Cat

ohja voor ik het vergeet misschien nog een tip als je bed moeilijk op klossen gaat.Mocht je een extra matras hebben van een logeerbed bijv,kun je die ook extra onder je eigen helft doen,is je bed toch wat hoger zonder dat het hele onderstel de lucht in moet,wordt ook geadviseerd als je een waterbed hebt.
Groetjes Cat

Hoi hoi,

Ja, ook als je in het ziekenhuis gaat bevallen moet je bed op klossen. Omdat de kraamverzorger ook jou moet controleren.
Je kunt ze inderdaad lenen bij een thuiszorgwinkel. Maar wij hebben het anders opgelost, wij hebben een extra matras onder het gewone matras gelegd. Toen kwamen we op 70 cm terwijl ze 80 cm aanraden. Het lag echt heerlijk zacht, was ook geweldig voor mn bekken en rug. De kraamverzorgster (ik ben in het ziekenhuis bevallen) heeft er helemaal niks van gezegt.

Groetjes, Ris

Terug
Bovenaan