klote consultatiebureau

Zo ik moet even mijn frustaties over het cb van me afschrijven!!!!
4 weken geleden geweest en toen werd mij gemeld dat ik m'n dochter best wel 200cc voeding mag geven omdat ze erg groot is en lang heeft oke ik dat gedaan.
Gister gingen we weer vol frisse moed naar het cb en moesten we dit keer naar de arts ze was in 1 maand tijd een kilo gegroeid en 7 cm best veel ze is nu nl 8 kilo een 66 cm (ik was trouwens precies hetzelfde toen ik 4 mnd was ze lijkt op d'r moeder)
Krijg ik me daar toch een partij op m'n klote van dat mens niet te harden ben ik oppeens een slechte moeder omdat ik mijn kind "vetmest" terwijl datzelfde cb een maand eerder nog zei dat ik haar meer voeding mocht geven!!!
Ik voelde me gister zo klote en zo minderwaardig denk je dat je het goed doet krijg je dat over je heen!!!!
Ik snap niet dat alle cb's zo verschillend zijn die mensen moeten toch allemaal hetzelfde zeggen of ben ik nou gek????
Maar goed m'n meisie zit nu dus op een soort van dieet ik geef haar minder eten en met een fruithap etc.. ik durf er niet aan te beginnen :(
Gelukkig heeft mijn moeder me gerustgesteld zij heeft dit 3 jaar meegemaakt met mij en met mij is het ook goed gekomen al zeg ik hetzelf ;)

Groetjes Kim
mv lotte 4 mnd
 
Jeetje, wat klote zeg! daar zou ik onzeker van worden! Maar hé ; KOP OP! Je moet als moeder toch altijd je gevoel volgen en natuurlijk ben je wel een goede moeder! Laat je niets wijsmaken hoor!

Sterkte!
 
Ik zou me persoonlijk niet teveel aantrekken van wat het cb je verteld of zegt. Je voelt zelf wel aan wat goed is voor je kindje. Al is het wel erg tegenstrijdig wat ze je vertellen en kan me ook wel voorstellen hoe je je voelt. maar als jou kindje zich lekker voelt met 200 cc waarom dat op een dieet zetten.....In ieder geval wens ik je strekte en kom op!!!

Liefs Bianca
 
Hoi Kim,

Ik denk dat ze een beetje geschrokken zijn van het resultaat van hun eerdere advies; daarover communiceren, nee, dat wil inderdaad nog wel eens heel stroef lopen bij een cb. Als je dat vindt, moet je dat op zo'n moment zeggen, niemand is er bij gebaat dat jij met een rotgevoel naar huis gaat.

Ik heb eens voor je in het groeiboek gekeken van mijn zoontje, ook een forse mijnheer.
Hij kwam tussen 3,5 en 4,5 maanden 350 gram aan, en woog toen met 68,5 cm 7530 gram. In de maand erna kwam hij 400 gram aan: een kilo is in de eerse twee maanden geen punt, daarna erg veel, 7 cm in lengte trouwens ook.
Grap is wel dat Maarten bv kreeg, en dan maakt het niet uit hoeveel ze aankomen (eerste maand 1 kilo, tweede maand 1,5 kilo): ze vinden het allemaal prachting, en met flesvoeding is dat niet het geval. En met de huidige fixatie op overgewicht heb je natuurlijk ook dikke pech met een stevige dochter.

Ik zou zeggen, geef haar wat ze nu mag hebben, en geniet verder van je kleine hongerlap. Mijn tweede is een klein muisje, dat met 7 maanden net zoveel woog als haar broer met 2: daar word je ook niet altijd vrolijk van.

Groetjes,
Michelle.
 
Wat een muts zeg op het CB. Ik zou me er ook inderdaad niet te veel van aantrekken. Je weet zelf wat het beste is voor je kind en je eigen gevoel moet je gewoon volgen!!
En op het CB moet je niet alles zeggen, dat heb ik ook niet gedaan. Wat niet weet wat niet deert. Ze weten er een hoop dat wel, maar ze doen net of zei de waarheid hebben. En daar kan ik niet zo goed tegen.
Ik zou als ik jou was dat dieet alleen doen als je er zelf achter staat!!!

Groetjes Ria
 
ik herken dit zo mijn kindje was altyd te licht zat onder de lijn weigerde de fles maar moest meer gaan geven mijn reactie was kan moeilijk via een trechter naar binnen gieten ze vond de nutrilon gewoon niet lekker en ben eerder met gewonne volle melk begonnen en nooit verteld daar ze weigert nog altyd de fles wil uit mijn glas drinken dus doe dat zo en van de week jawel hoor kreeg ik zowaar een compliment omdat ze nu op de juiste lijn zit nou maak me niet druk meer is mijn kind en ik weet het beste hoe ze het doet . en kreeg een brief thuis dat ik haar maar goed moest stimuleren om te gaan kruipen nou ze wou dat nog niet en kan het niett dwingen en moet je nu kijken ze kruipt supersnel moet er soms achterna rennen dus maak je niet druk jij kent je kind het beste en wat ze zegge ene oor in andere uit weet het makkelijk gezegt dan gedaan ben er ook weleens met tranen vandaan gekomen en we zijn niet de enigste zijn er veel meer en mijn meisje lijkt ook op de moeder ik was ook een lichtgewicht dat zegt me moeder teminste lekker he dat je je moeder achter de hand hebt als ze bij het cb weer onrustig hebben gemaakt succes en laat je niet op de kast jagen mirjam
 
mijn zoontje woog met 4mnd ook 8 kilo hoor , hij kreeg toen 4 flessen van 220+7 scheppen en in de laatste 4 eetlepels rijstebloem , en s'morgens een klein potje fruit en s'middags een klein potje groente
laat je niet gek maken , het is jouw kind. groetjes
 
Hoi Kim,

wat een ongelooflijke vervelende situatie!!
Kan me voorstellen dat je er nu tegen op ziet om je dochter te laten "dieeten".
Wat dat betreft hoor je veel vaker dat de mensen van het cb elkaar tegen spreken, de zegt dit, de ander dat en jij krijgt als moeder op je "donder".
Wat overigens totaal onterecht is.

Wat ik zo lees, is ze toch niet extreem aangekomen.
Bij ins wordt gezegd dat ze zo'n 100 tot 200 gram aan moeten komen per week, jouw dochter zit er wat boven, nou en.
De andere keer is ze misschien minder aangekomen en dan krijg je natuurlijk het verwijt dat je haar te weinig geeft.


Nou meid, volg je eigen gevoel en verstand.
Ik zou als ik jouw was er wel een brief overschrijven, want het is niet normaal dat ze jouw uitkafferen voor het feit wat een andere collega tegen jouw heeft gezegd!!

Succes ermee.

Groetjes Chantal.
 
Terug
Bovenaan