klote consultatiebureau

zou me niet te druk maken. Onze zoon is met ruim 13 weken 7280 gram en 63 cm, ook geen kleine. Tegen mij zeiden ze dat het prima was. Merk dat hij minder gaat drinken en ga het er niet inproppen, als hij niet meer hoeft is het prima. ALs ze eenmaal gaan lopen is het er zo weer af. Ikzelf was 12.5 kilo met 1 jaar, dus onze zoon lijkt op mij en nu ben ik ook normaal. Laat je niet gek maken!
 
Laat je niet gek maken door het consultatie buro, volgens mij zijn ze daar allemaal gek, ze hebben inderdaad geen eenduidig belijd, zelfs per cb is het advies anders. Gewoon doen wat je zelf het beste vindt, en op dieet zetten, jeetje joh, het ene kind is wat dikker als een andere, wat maakt het uit, trouwens heb je een dun kind gezien, is ook niks. Als ze gaat kruipen en lopen is het er ook zo weer vanaf.

Heel veel sterkte in elk geval en laat ze maar L... daar op het CB buro!!
 
Sorry hoor, maar echt vetmesten doe je pas na het eerste jaar door snoepjes en koekjes. Als jouw kindje voldoening heeft aan die fles van 200 cc, dan zou ik het lekker zo laten, anders krijg je een ontevreden kindje. Alles wat ze teveel binnenkrijgen spugen ze toch weer uit. Succes.
 
Volgens mij is het cb als adviesorgaan bedoeld, het dan ook geheel vrijwillig om hiernaar toe te gaan elke keer. Ik snap dan ook niet dat iemand het daar in zijn/haar hoofd haalt je de les te lezen. Dat is helemaal niet aan de orde, zij zijn bedoeld als een service naar jou toe niet omgekeerd.
 
Hoi,

Mijn ervaringen met het CB zijn redelijk goed, maar het valt me wel op dat arts en verpleegkundige vaak tegenstrijdige adviezen geven....

Trek gewoon m'n eigen lijn een beetje en haal de bruikbare tips eruit.

Enne, onze kroonprinses is ook geen kleintje dacht ik zo en heb er nog niemand iets over horen zeggen...
 

Mijn dochter is ook lekker stevig en daar maak ik me best zorgen over. Vooral omdat ikzelf vroeger veel gepest werd omdat ik dik was. Op het CB zeggen ze juist dat het niet erg dat ze naar verhouding zo'n 2 kg te zwaar is; dat gaat er wel af als ze gaat lopen. Omdat mijn dochter ontzettend veel melk drinkt maak ik de melk sterk verdund aan; d.w.z. 1 schepje melk op 100 ml water. Ze mag nu (met 11 mnd) eigenlijk maar 300 ml melk, maar op die manier maak ik er bijna een liter van en ze vindt het heerlijk.
 
mijn zoon is juist weer een scharregatje. hij is 67 cm en weegt net aan 6 kilo. nu heeft hij een koemelk-allergie en mag dus ook nog geen lekkere fruitjes en groentehapjes..ik geef hem in elke fles pap want dat vonden ze wel een goed idee op het cb, maar hij komt gewoon niet aan en hij zit dus onder de groeilijn. dus je ziet, het is ook nooit goed, maar laat je niet gek maken hoor. die mensen op het cb zitten vaak niet op 1 lijn..en soms sturen ze je van het kastje naar de muur. ik heb 4 maanden ellende gehad met mijn zoon omdat we niet serieus genomen werden, kind had kramp,eczeem,huilen, hallo gaat er geen belletje rinkelen, na lang zeuren een briefje vam de ka gehad en over is het met de kramp....wees blij dat je kindje goed groeit en gezond is en laat die mutsen maar kletsen..

liefs van bianca, mama van nick
 
Terug
Bovenaan