Klusschema tot zwangerschap

<p>Hoi allemaal,</p><p>Het is een zeer persoonlijke vraag, maar ben er toch benieuwd naar en hoop toch op een paar reacties. Hoe was jullie "klusschema" in de ronde dat jullie zwanger zijn geworden (voor de dames die misschien al een kindje hebben of net zwanger zijn geworden).</p><p>Mijn vriend en ik zijn nu 2,5jr verder na het stoppen met de anticonceptiepil. Na een jaar proberen ben ik alles gaan noteren. Heb veel diverse schema's erop nagehouden, alles uitgeschreven op papier. Het leek wel een militaire operatie. Ik ken mijn cyclus door en door, kan precies voorspellen wanneer ik ovuleer. Dus wij klussen een keer 4 dgn en 2-1 dgn voor verwachte piek vruchtbaarheid clearblue test en dan de 2dgn vd piek vruchtbaarheid, dan een dag pauze en dan vaak nog een keer voor de zekerheid. </p><p>Begin dit jaar 1x licht positieve zwangerschaptest gehad (3 dgn voor NOD). Toen lukte het klussen zelfs een paar keer niet omdat mijn vriend teveel druk voelde. Toch leek het gelukt. Helaas na een spoedoperatie kort na mijn NOD was er bloedverlies en zullen we nooit echt weten of ik toen zwanger was. Ik heb na die licht positieve zwangerschaptest niet meer getest. </p><p>We zitten inmiddels sinds deze zomer in het IUI traject. Daar is het advies om de avond van IUI te klussen en de dag erna. Het geeft wel meer rust nu de ovulatie kunstmatig wordt opgewekt door een injectie.</p><p>Eerder toen we nog in afwachting waren van wat onderzoeken zeiden ze: vanaf dag 8 om de dag klussen tot aan dag 20, maar dat vond mijn vriend niet zo tof, die was na een week helemaal gesloopt en de lol was er dan echt wel vanaf. </p><p>Er wordt vaak geadviseerd om niet elke dag te klussen, maar om de dag. Hebben jullie dit aangehouden? En hoe vaak werd er geklust in de week van ovulatie? </p><p> </p>
 
Hier zwanger van de 3e, bij al m'n kinderen was ik in ronde 1 of 2 zwanger. Dit is mega snel natuurlijk en ongetwijfeld ook gewoon super veel geluk, blijkbaar zijn wij razendsnel zwanger.

Normaal klussen wij elke 3 a 4 dagen, in de periode van vruchtbaarheid deden we het bijna elke dag of om de dag. Dus ongeveer 1 week lang dan bijna dagelijks. Dat is veel maar mijn man vond het meer dan prima en mijn libido was hoog in mijn vruchtbare periode. Maar nogmaals, bij ons was het na 1 of 2x raak dus ik begrijp als het 2 jaar duurt, de lol er wel een beetje vanaf is. Maar ach, bijna dagelijks vrijen heeft hier wel geholpen ;)
 
Hier een onregelmatige cyclus. Meestal deden wij het om de dag a 2 dagen rondom de ovulatie. Ik gebruikte testen. De ronde dat ik nu zwanger werd (3e na miskraam) had ik geen testen gebruikt omdat dat zoveel druk op ons gaf. Gewoon hetzelfde klusschema aangehouden.

Klussen klinkt alleen zoooooo fout vond ik. Alsof ik aan het verbouwen ben. wij deden het genoeg maar niet te vaak om geen druk te hoeven voelen of dat de lol eraf ging . Ons motto was "liever een lust baby dan een we hadden eigenlijk geen zin maar het moest baby" maar da's natuurlijk onze persoonlijke mening.
 
Hier hebben we voor de laatste zwangerschap geprobeerd om de dag te vrijen, met een keer extra op de tweede dag dat ik een positieve ovulatietest had (dus 3 dagen op rij op de 2 dagen van de positieve testen en de dag daarna). De dag erna had ik toevallig om andere redenen een echo waarop te zien was dat ik sowieso al een eisprong had gehad, dus hebben we het daarna echt alleen nog gedaan als we er zin in hadden (meestal eens per 2/3 dagen). Het heeft overigens deze keer 6 maanden actief proberen na een miskraam gekost om zwanger te worden.
 
Wij hebben ongeveer een week voor de eisprong om de dag geklust, en ik denk ook nog een x een dag na de eisprong. Ik ben nu bijna 20 weken zwanger? maar wij zijn 10 mnd bezig geweest, wat ik al lang vond want bij de eerste was het 4 mnd, maar nooit eerder deden we het om de dag, dus wie weet heeft het geholpen
 
Het is idd wel een “ding” omdat t niet meer natuurlijk voelt. Ons adviseerde ze om het om de dag te doen in de week van de ovulatie. Dit heeft destijds niet geholpen en zijn ook het IUI traject in gegaan, met stimulatie en inseminatie. Ik krijg dus de pregnyl spuit een dag voor de daadwerkelijke inseminatie. Wel merk ik aan de “cijfers” dat wanneer we kort ervoor ook “veel geklust” hebben de kwaliteit toch minder is.. (het zijn moment opnames maar ik denk ergens wel dat t invloed heeft.. )dus ik zou dan zeggen echt “los” gaan in de week van de ovulatie.
 
Het klinkt raar maar juist als je je er niet zoveel mee bezig houdt dan komt het.

Bij mij is het tweede ronde, dubbele dosis letrozol gelukt. Ik heb in mijn vruchtbare periode 3 x geklust. Wat ik wel anders heb gedaan dan alle keren ervoor (ook zonder medicatie) is conceive plus gebruikt, en normaal na de seks gebruikte ik meteen m’n vaginale douche en dit keer niet.
Ik was er dit keer niet zo mee bezig ook omdat m’n vriend corona had?. Daarvoor was ik echt naar mijn ovulatie aan het kijken, hoevaak klussen, voeten in de lucht na de daad, echt aftellen tot NOD.

Dus verwachtte niet zwanger te raken.
 
Oef jouw situatie lijkt me heel heftig, seks krijgt dan ook een totaal andere lading. Ik werd zwanger in ronde één, toen deden we het ongeveer om de dag, vanaf het moment dat de menstruatie stopte tot het moment dat ik ongesteld moest worden. Ik begrijp heel goed dat dat in jouw situatie echt geen doen is. Heel veel sterkte! En hoop snel op een fijne zwangerschap voor je!
 
Terug
Bovenaan