Klusschema tot zwangerschap

Wij deden het een paar maanden lang om de dag en vaker als ik door testen wist in mijn vruchtbare periode te zijn. Mijn cyclussen waren onregelmatig dus heb ovutesten gebruikt. Dit werd alleen voor niemand leuk, want het werd een soort moetje en dan hadden we eigenlijk beiden geen zin meer.
Ik ben uiteindelijk na 1,5 jaar zwanger geraakt in een maand waarin we het 3 keer hebben gedaan en ik een behoorlijke griep heb gehad net ervoor en dus dacht dat die maand volledig weggegooid zou zijn. Makkelijke daaraan is dat je hierdoor wel weet wanneer je uitgerekende datum is want in een van die drie dagen is het dus gebeurd haha! Loslaten hielp hier dus echt :)
 
Lijkt me inderdaad helemaal niet leuk als je al zo lang bezig bent met zwanger worden en je al zo'n lange tijd 'verplicht' op bepaalde dagen moet vrijen. Ik word vrij snel zwanger, dus niet zo goed te vergelijken met jouw situatie... Maar de keren dat ik zwanger ben geworden (nu 3x) hebben we het in de week voorafgaand aan mijn ovulatie om de dag of max 3 dagen ertussen gedaan. En dat tot aan/een dag na de eisprong. Mijn cyclus is vrij regelmatig, dus wist mijn eisprong (ongeveer) zonder testen...
Dus als je eisprong rond dag 14 is, probeerden wij dus te vrijen op dag 9,11, 13 en soms 15. Of 9, 12,14. Net hoe het uit kwam. De laatste keer dat ik zwanger werd, hebben we het maar 2x gedaan in de vruchtbare periode (dag voor de eisprong en 3 dagen voor de eisprong). Was dus blijkbaar voldoende al dacht ik ook dat het te weinig zou zijn, maar niets bleek minder waar! 
Zaadcellen leven in principe 3 tot 5 dagen, dus als je het om de dag of max 3 dagen ertussen doet, zouden er altijd levende zaadcellen moeten zijn. Dat betekent helaas alleen geen garantie op een zwangerschap, zoals je inmiddels zelf ook weet... 
 
Hoi Dames,
Bedankt voor jullie antwoorden! Blij met zoveel reacties en jullie aanmoedigingen! 
Ik lees toch wel dat dagelijks vrijen helpt als ik zo jullie antwoorden lees. Mijn vriend is bang dat dit juist zorgt voor een slechte zaadkwaliteit. Ook het ziekenhuis heeft geadviseerd dit niet elke dag te doen vanwege de zogeheten VCM score. Maar misschien moeten we het toch een ronde proberen.
@Moradora: klussen vind ik ook echt een verschrikkelijk woord haha.
@Esssb: wij zien ook dat als we een dag voor IUI geklust hebben, de VCM een stuk slechter is. Ik heb liever een hoog/goed VCM voor de IUI. Mijn vriend vrijt dus ook liever niet de twee dagen voor IUI.
@CCGVRCIV: Ik zal mij even inlezen in Conceive Plus! Bedankt voor de tip.
En ja: klinkt raar, het komt juist als je er niet zoveel mee bezig bent of wanneer je het loslaat? Dat heb ik zo vaak gehoord :p het is makkelijk om te zeggen voor stellen die snel of binnen normale tijd op een natuurlijke manier zwanger zijn geworden. Ik zou waarschijnlijk hetzelfde advies hebben gegeven als het mij op een normale manier was gelukt. Het eerste jaar was ik er niet zo “mee bezig”, het is toch niet gelukt. Nu moet ik om de dag naar het ziekenhuis, dan moeten de benen wijd voor een inwendige echo, worden de eierstokken uitgebreid bekeken en beoordeeld op follikels, naast de dagelijkse medicatie (waar ik altijd buikpijn van heb). Er niet veel mee bezig zijn lukt dus niet ☹
Ik probeer nu wel meer leuke activiteiten op te pakken waar ik energie van krijg om mijn gedachten te verzetten zodat het traject niet meer de hoofdrol speelt. Dus minder stress.
Wat ook niet echt helpt is dat ik na mijn operatie begin dit jaar al 11mnd rondloop met een open wond onder mijn stuitje (bilnaad) na een haarnestcyste. Elke dag vrijen in de week van ovulatie betekent ook dat de plek van operatie steeds onder druk komt te staan. De wond is dit jaar al 3x opnieuw open gegaan, want het litteken is erg kwetsbaar. Het is nog steeds herstellende vd laatste x dat het open is gegaan (na een lange busrit). Dit maakt de situatie nog ingewikkelder. Misschien toch aanvaarden dat elke dag vrijen de kans op een zwangerschap verhoogt en dan maar accepteren dat het litteken misschien hierdoor verder open zal gaan.
Bedankt voor jullie tips, ik ga weer reflecteren :D deze week is mijn vruchtbare week.
 
@littlepenguinVoor mij was het echt niet makkelijk. Was 2 jaar bezig! Mijn geluk was dat toen ik aan de medicatie ging het wel SNEL gebeurde. Heb 2 rondes gehad. Dat verwachtte ik echt niet.
Moest ook om de 3/4 dagen inwendige echo doen, HSG en alle mikmak. Dus ik snap je frustratie ❤️. Ben nu pas 11 weken zwanger.
Verder om de dag vrijen is ook goed. Je eitje leeft 24 uur maar zaadcellen leven 5 dagen. En kan me goed voorstellen dat het met dat wondje allemaal erger is ☹️,
Ik hoop dat het deze week wel lukt! Ik duim, cause i know like no other hoe je je voelt!

Ohja, dat glijmiddeltje dat ik als tip gaf dient als vervanger. Normale glijmiddel bevat zaaddodende stoffen. Eerste keer dat ik dit gebruikte was het ook raak. Ik hoop voor jou ook
 
Hiet bij mijn 1ste was het niet gepland is ook al 7 jaar geleden , nu ook 6+1 zwanger en na de 2de ronde was het raak , de ronde dat het raak was had ik op 28/10 en 29/10 mijn lh piek en hebben we seks gehad op 24,26,28 en 30 oktober ??Ik bleef ook altijd na de seks ineens liggen om te slapen dus ben uren niet rechtgestaan..
Ik duim mee voor je dat het snel lukt ! ❤
 
Terug
Bovenaan