Klussen jullie alleen nog maar op schema?

Hoi,

Ik snap je vraag wel een beetje, dat gevoel heb ik zelf ook. Wij zitten in de "tweede ronde"   voor ons eerste kindje en ik probeer het nu een beetje los te laten.
We proberen om de dag te vrijen maar aangezien mijn vorige cyclus lang duurde (42 dagen) is het ook lastig om mijn eisprong uit te rekenen. Ik wil er eigenlijk ook helemaal niet op die manier mee bezig zijn, en al beginnen te balen als ik niet zwanger ben omdat we misschien op de "verkeerde dagen" gevreeen hebben. we proberen het wat regelmatiger te doen maar ons verder ook niet druk over te maken. Ik weet ook niet hoe lang mijn lijf moet "ontpillen", we zien wel.

Aan de andere kant kan ik me voorstellen dat wanneer je een tijd bezig bent en het lukt niet dat je dan   meer plant en er meer "technisch" mee om gaat. Je wilt dan toch ook alle kansen benutten???

Lastig hoor!!!

In ieder geval veel succes gewenst allemaal!!
Liefs Truus

Hey moeders,

Ik merk dat ik een paar mensen een beetje op de tenen heb getrapt en dat was niet de bedoeling. Jullie moeten het ook niet zo opvatten.

Wat mijn punt een beetje is, is dat het ook kan gebeuren zonder ovulatietesten en temperaturen enz. Sommige meiden zie ik hier op dit forum zichzelf zo frustreren door te vroeg te testen, zichzelf op zitten winden e.d. dat ik ze eigenlijk een beetje een hart onder de riem wilde steken van: ook al doe je niet al die dingen en ben je er niet zoveel mee bezig, dan kan het ook gewoon raak zijn.

En als je zwanger bent, dan ben je dat na 5 dagen overtijd te zijn ook nog. Waarom zou je jezelf onnodig verdrietig maken door te vroeg te testen?

Nou dat wilde ik even laten weten en ook een beetje vragen, van zijn jullie er niet net té mee bezig? Misschien werkt dat juist ook wel averechts.

Nou dames succes en hoop dat jullie snel mogen genieten van een zwangerschap en kindje!

Liefs Ger.

Hoi,
Ik snap wel wat Ger bedoelt hoor, en gelukkig kan ik me heel goed beheersen wb testen. Al zal dat per persoon en achtergrond zeker schelen.
Ik denk ook altijd maar,  van een paar dagen extra wachten maakt niets uit, en je hebt dan alleen maar meer kans op een posi test.en als je zwanger bent, ben je het inderdaad na een aantal dagen ook nog wel.
Bij mijn oudste was ik snel zwanger, en deed ik pas een test toen ik al 6 weken was, gewoon omdat ik niet kon geloven dat het zo zou zijn, en ik ook een soort van ongi gevoel bleef houden.
ik dacht dat mijn cyclus langer werd ofzo.
Bij de tweede heb ik op de dag na nod getest, en heel duidelijk positief.
Dus mocht ik nu de vrijdag halen zonder ongi...dan word er getest.

Mijn zus werd ook zwanger van een keer onveilig vrijen, maar toen ze anderhalf jaar later bewust voor een tweede gingen werd het bijna 1,5 jaar wachten voor ze zwanger werd.
Zo snel zwanger raken is vaak heel veel geluk/toeval hebben, en je weet denk ik nooit ofdat het een volgende keer weer gaat lukken.
Andersom kan ook, dat een eerste lang op zich laat wachten, en een tweede er meteen aan komt als je er voor gaat.
Ik zie het vaak zo gaan in mij omgeving.
Maar zelf denk ik dat de natuur beslist,en jij alleen kan toekijken en afwachten of het voor je is weggelegd.

Succes allemaal, en wie weet volgt een goede ronde voor ons?

Groet R

Hey Coortje,

Nee ik ben er juist helemaal niet mee bezig.
We hebben al een zoontje en zijn erg in conclaaf wat te doen. Dus nee ik ben er niet mee bezig.

Groetjes Ger.

ow oke vandaar al die berichten op het forum!! begrijp me niet verkeerd maar iedereen die hier komt is er mee bezig!! en jij ook lijkt mij, jij wilde al aan de monnikspeper beginnen voordat de prikpil uitgewerkt was! om alles zo snel mogelijk te laten gaan??

zucht,

weet je waar ik nog het meest mee bezig ben?
met berichtjes typen op deze site!!!! hahahaha

nee, ik ben ook 16 maanden bezig nu, en natuurlijk is de periode tijdens je eitje spannend, en je nod ook.

ik ben gelukkig vrij lui aangelegt (meestal een nadeel haha) dus dat tempen enzo doe ik niet meer aan. en ovulatietesten heb ik afgelopen maand gedaan maar ik voel mijn eitje altijd dus echt veel nut heeft het ook niet.

maar mijn ventje en ik zien de lol er ook wel van in om die paar daagjes wat gerichter te klussen, liggen we met zn 2e te bedenken waar ze heen zwemmen, naar van alles en nog wat maar niet naar mijn ei!!! hihi.

wat ik ook altijd lastig vond is als moeders en schoonmoeders hun verhaal vertellen, vroeger waren als die testjes en pillen er niet, toen ging het altijd vanzelf lijkt wel.
zucht,

we zien wel.....

volgens mij ben ik een beetje afgeweken van het onderwerp  nou ja...

groetjes in ieder geval!
esther

hmm, moet toch ook effe reageren. Er niet mee bezig zijn, lukt bijna niet. Ik ben zelf niet met ovulatietesten of wat dan ook bezig maar wel, vooral in mijn hoofd, met zwanger worden en het extra klussen tijdens die periode. Inderdaad dat veel mensen zeggen , joh je moet er niet zo mee bezig zijn, van de week ook weer een vriendin: zij was ""ineens"""zwanger. Ja , dan mag je toch best even bij jezelf denken: stik.
Ik denk je dat je e rmoeiljk helemaal niet mee bezig kan zijn (het wil zeker niet uit mijn hoofd), het is moeiljik om   je soms niet gek te laten maken,  want inderdaad is bijna iedereen wel zwanger.Ieder voor zich moet ook bedenken of ie met testen en zo in de weer gaat.
boekie

Terug
Bovenaan