klussen vanaf januari

Hallo, ik wil ook graag meekletsen. Ik ben Flo, 31 jaar oud, getrouwd in 2007. Eind december heb ik mijn laatste pil genomen en in januari zijn we dus aan het klussen geslagen voor een kindje. Helaas nog steeds niet gelukt. Momenteel wacht ik op m'n ongi, had gister moeten komen, maar nog niets. De voortekenen zijn er wel (bruin slijm, sorry), dus ik ga er van uit dat we naar ronde 7 gaan.

quote: juffieknuffie reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('03-06-2009 16:48:02'));

vervelend lijkt me dat, zo'n lange cyclus... elke keer weer erg spannend he?
hoe weet jij wanneer je ei komt? voel je het aankomen?

Dat is inderdaad vervelend. Ik voel m'n ei dus ook niet. De laatste keer dacht ik namelijk van wel, maar daar bleek niks van te kloppen. Het blijft afwachten. Mijn NOD ligt ergens tussen 17 en 24 juni. Is elke keer weer spannend.

Gezellig dat jullie meekletsen Juffieknuffie en Flo!

quote: Flo77 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('03-06-2009 18:19:54'));

Hallo, ik wil ook graag meekletsen. Ik ben Flo, 31 jaar oud, getrouwd in 2007. Eind december heb ik mijn laatste pil genomen en in januari zijn we dus aan het klussen geslagen voor een kindje. Helaas nog steeds niet gelukt. Momenteel wacht ik op m'n ongi, had gister moeten komen, maar nog niets. De voortekenen zijn er wel (bruin slijm, sorry), dus ik ga er van uit dat we naar ronde 7 gaan.

Dat moment is iedere maand weer zo spannend... Ik hoop voor je dat de ongi niet doorzet! Lastig als je geen duidelijkheid hebt hè? Het zou fijn zijn als je gewoon op je NOD-dag ongesteld wordt wanneer er geen sprake is van een zwangerschap. Telkens overtijd en dan alsnog ongi worden is echt niet leuk.

@ elin: hoe gaat het met klussen??
ik snap het even niet meer bij mij hoor...
heb een cyclus van 26 á 27 dagen...  
23 mei ben ik voor het laatst ongi geworden. neem dus aan dat rond de 12e dag mijn eisprong is. (dus nu: 3 juni!!).
deze maand ben ik voor de gein eens aan het temperaturen,   niet secuur hoor elke dag op het zelfde moment maar wel als ik wakker word (zitten een paar vakantiedagen tussen ivm pinksteren en ben ik pas om half 10 op gestaan ipv kwart over 7).
gister zag ik ineens dat mijn temp omhoog is gegaan tov die dag ervoor, en vanmorgen hield het aan... mijn ei dus eerder gesprongen??
heb dus gister een ovulatietest gedaan (van kruidvat) en die was positief. vanmiddag weer 1 gedaan, weer positief... ik snap het niet...
ligt dit aan die testen (lees niet veel positiefs over die van het kruidvat).....? of omdat ik niet secuur temp... hmmm
misschien springt mijn ei wel eerder dan ik denk... maar weer in de gaten houden hoe het met mijn nod zit (14 dagen tijd)

ik moest dit even van mij afschrijven.....

Met klussen gaat het wel goed hier. Moet wel zeggen dat zo'n periode (waarbij je  ei waarschijnlijk ergens tussen de  3 en 10 juni ligt)  best lang duurt...

@ Juffieknuffie: Ik heb geen ervaring met temperaturen en ovulatietesten, dus daar kan ik helaas niet zo heel veel zinnigs over zeggen... Hoe is het momenteel met je temperatuur? (ik dacht dat je temperatuur omhoog ging na je ei, en dan hoog bleef tot aan je NOD, als hij hoog blijft na je NOD kan er sprake zijn van zwangerschap toch?)

Volgens mij moet je, als je wilt temperaturen, wel iedere dag op hetzelfde moment meten. Dus meteen als je wakker wordt en volgens mij het liefst zelfs nog in bed.
Kun je met temperaturen precies meten wanneer je moet klussen? Wanneer je temperatuur omhoog gaat ben je al te laat toch? Of moet het juist dán?

Hoe is het met Flo? En met Pupke? Al terug van vakantie? Heb je het mooi gehad?

Hé meiden, helaas niet gelukt deze ronde. Wel balen, maar gelukkig voel ik me een dag na aanvang van m'n ongi meestal weer een stuk beter. Heb liever zekerheid, dan maar aansukkelen. Hopen dat de komende ronde meer geluk heeft. Heb m'n ei ongeveer op m'n verjaardag, dus dat moet een goed teken zijn toch!!

Ik heb ook geen ervaring met temperaturen, wel met ovulatietesten. Ik bestelde ze bij sensitest. Werkte op zich prima, mooi 2 dagen een piek en daarna niet meer. Heb ze nu eens van het KV, kijken of die ook werken. Hoor daar wel hele verschillende verhalen over.

Jammer Flo! Hopelijk de volgende maand meer geluk. Je ei op je verjaardag, dat zou een mooi cadeautje kunnen worden..

Voor ovulatietesten moet je wel ongeveer weten wanneer je ei is toch? (je moet toch testen wanneer je denkt dat je ei eraan komt?) Dat zou bij mij dan een dure bedoening worden, aangezien ik geen flauw idee heb wanneer dat bij mij zou zijn.
Hoe werkt zo'n test precies? Betekent zo'n piek dat je op dat moment moet klussen?

Hé Elin, klopt, voor ovulatietesten is het wel handig dat je ongeveer weet (denkt te weten) wanneer je ei komt. Als je geen regelmatige cyclus hebt, dan wordt het wel een duur verhaal. Die ik bestel van sensitest zijn 6 voor 6, 49 euro.
Tja hoe werkt het, vanaf een bepaald moment ga je dagelijks (hoor ook wel eens dat er meerdere keren op een dag getest wordt) testen en als je dan een positief resultaat hebt, dan heb je binnen 24-36 uur je eisprong en is dat dus je meest vruchtbare moment. Moet heel eerlijk zeggen dat ik het aan de ene kant wel een fijn gevoel vind  dat ik weet wanneer m'n eisprong is (alhoewel ik ook wel vaak voel aan de steken in m'n zij), aan de andere kant is het dan ook 'moeten' en als het 'moeten' is heb ik juist niet zo heel veel zin. Ik heb ze afgelopen maand niet gebruikt en deze maand weet ik nog niet, zou zo ongeveer wel moeten beginnen nu denk ik...

Terug
Bovenaan