Klusstress!!!!

Hallo allemaal!

Nog een kleine 4 weken te gaan en dan ben ik uitgerekend! Wat vliegt de tijd toch! Momenteel gaat het ons eigenlijk veel te snel ondanks dat we natuurlijk niet kunnen wachten tot ons 2e kindje er is. Onze badkamer is namelijk nog niet klaar!!! De babykamer ook nog niet, maar dat lukt waarschijnlijk deze of anders volgende week nog wel. Dus dat is het probleem niet denk ik.
Dit is hoe onze badkamer er op dit moment uit ziet:

Verre van af, zoals je ziet! Nou zou je zeggen dat dit nog niet zo'n probleem is, want we hebben tenslotte officieel nog bijna 4 week. Maar onze dochter was 13 dagen te vroeg en we gaan er lichtelijk vanuit dat deze ook wel te vroeg zal komen... Het kan natuurlijk altijd nog zo zijn dat het uiteindelijk 2 weken te laat komt, maar daar moeten we maar niet vanuit gaan....
M'n man verbouwt de badkamer zelf en dat kan hij ook wel prima, maar doordat het niet zijn beroep is gaat het natuurlijk niet zo snel als bij proffesionals. Daarnaast is hij pas met een nieuwe functie begonnen waarvoor hij een opleiding moet doen, waar ook nog eens dik 10 uur huiswerk in de week bij komt kijken. Hij was ook al bezig met een cursus Noors (volgende week de laatste les) en daar hoort natuurlijk ook huiswerk bij. Dus eigenlijk is het op dit moment veel te druk om de badkamer aan te pakken. Maar ja, als je eenmaal begonnen bent is er geen weg meer terug natuurlijk. Er moest ook wel echt wat aan gedaan worden hoor. Onze woning is een voormalig huurwoning waar nog steeds de originele badkamer uit 1970 in zat. Maar we hadden beter iets eerder kunnen beginnen. Dus nu maar hopen dat het op tijd klaar is.

Als de badkamer nog niet klaar is tegen de tijd dat ik moet bevallen, dan denk ik dat ik toch maar naar het ziekenhuis ga. Wil eigenlijk graag thuis bevallen....

Zijn er nog meer dames die met klusstress zitten???

Groetjes Jojanneke

Ik kan me voorstellen dat je goed in de klusstress zit. Wij hebben de klusstress gelukkig net achter de rug. We wilden de zolder isoleren en daar een extra kamer maken voor het logeerbed, zonnebank e.d. Die kamer is nu gelukkig klaar, op wat kleine afwerkdingetjes na. Maar goed, de babykamer kon dus weer leeg en alles is weer naar de zolder verhuist. De babykamer is inmiddels ook gesaust, dus wij zijn aan het inrichten. En de rest van de zolder isoleren dat is van latere zorg. Want hij is dus nog maar gedeeltelijk klaar.

Hoop voor je dat je man de badkamer optijd af krijgt en anders even met je verloskundige overleggen of je ondanks dat de badkamer niet af is wel thuis mag bevallen??

Sterkte met je klusstress!

Ja hier nog 1!!!
Bij ons zijn we druk bezig met de logeer/waskamer. Op dit moment door ruimtegebrek heb ik de was in de woonkamer hangen, alles behalve praktisch natuurlijk. Kan ook niet naar buiten, omdat onze hele tuin over de kop ligt (lees 1 grote modderpoel).

Op de plek waar nu de was hangt, komt volgende week het bed te staan. Droger hebben we niet.

Ik moet zelf ook nog een kleine 4 weken tot de uitgerekende datum, dus het wordt wel krap. Ook mijn man doet alles zelf, hij werkt 40 uur in de week, heeft 12 uur reistijd in de week. Maar ondanks dat is hij toch iedere avond weer wat aan het klussen in de logeerkamer. Het zal toch af moeten!

Grootste nadeel vind ik eigenlijk dat het huis iedere dag een bende is, hij doet door tijdgebrek niets in het huishouden, ik ben er te moe voor, maar ik zie wel alles (die hormonen ook) :D

Maar nu ik dit zit te typen, ik zou even overleggen met de verloskundige tot in hoeverre de badkamer klaar moet. Wij gaan de badkamer namelijk niet eens gebruiken voor de kleine. Onze badkamer is slechts 1x2 meter, dus dan kunnen we onze kont niet keren. We gebruiken de tummytub gewoon in de keuken en eventueel het badje daar ook. Het is daar lekker warm, we hebben daar de ruimte, er is warm water... dus daar zijn alle voorzieningen wel.

Succes met de laatste loodjes en met de verbouwing!!!

Hoi meiden,

ik vraag mij wel af hoe jullie jezelf willen gaan verzorgen in je kraamweek?? Ga je dan bij de buurvrouw douchen ofzo?? Je kunt wel bevallen in het ziekenhuis, maar je kunt er niet langer blijven omdat je badkamer niet klaar is. Of ga je jezelf wassen beneden in de keuken, lekker hygienisch!!

Hoop voor jullie dat die badkamers gewoon op tijd af zijn, want het alternatief lijkt me niet echt fris.

gr, bianca(37 weken, alles klaar en schoon!!)

Dat wilde ik dus zelf ook net zeggen. Het probleem zit m niet in waar de baby gebadderd kan worden. Dat kan wel op de babykamer. Het probleem is inderdaad dat je als kraamvrouw een badkamer nodig hebt! Na mijn vorige bevalling heb ik in de kraamweek iedere keer dat ik moest plassen ook onder de douche gestaan. Weet je tenminste zeker dat de boel weer goed schoon word. Ik weet dat je niet in het ziekenhuis kunt blijven omdat je badkamer niet klaar is. Daarom wordt ik zolangzamerhand ook best wel gestresst of het nog wel op tijd af komt. Als het goed is, komen ze volgende week zaterdag tegelen in de badkamer en daarna kan alles denk ik ook wel vrij snel afgemonteerd worden. Als ik het bad in ieder geval maar kan gebruiken om me af te spoelen e.d. In bad liggen zit er helaas de eerste weken na de bevalling niet in, mag geloof ik niet...

Groetjes Jojanneke

quote: bianca26 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('18-03-2009 21:53:51'));

Hoi meiden,

ik vraag mij wel af hoe jullie jezelf willen gaan verzorgen in je kraamweek?? Ga je dan bij de buurvrouw douchen ofzo?? Je kunt wel bevallen in het ziekenhuis, maar je kunt er niet langer blijven omdat je badkamer niet klaar is. Of ga je jezelf wassen beneden in de keuken, lekker hygienisch!!

Hoop voor jullie dat die badkamers gewoon op tijd af zijn, want het alternatief lijkt me niet echt fris.

gr, bianca(37 weken, alles klaar en schoon!!)

Dat noemen ze nou een hart onder de riem steken zeg!!! Ahum!!!
Maak ze nou nóg niet gestresster dan ze al zijn!
Ook al zou die badkamer nog niet helemaal klaar zijn, als de douchslang het dan maar doet, en het afwaterputje!
Die paar tegeltjes maakt ook niet uit hoor!
En dan nog zo triomfantelijk :   Alles klaar en schoon!!!

Meiden, trek je het niet aan, het zal best goedkomen!!!!!!!

Hallo Jopje,

Beetje stom van me.. dacht alleen even aan de baby.
't Is inderdaad wel prettig om als net-moeder zijnde ook wel even te douchen, lekker fris is wel zo lekker even.

Ik hoop dat jullie het snel voor elkaar krijgen (misschien met wat hulp?) en dat je straks lekker kunt genieten van jullie nieuwe aanwinst en dat jij je lekker kunt douche!! Ik weet eigenlijk niet of je mag badderen na de bevalling, zit wel wat logica in dat het niet zou mogen vanwege infectie-gevaar. Misschien handig om de verloskundige nog even te vragen, want als het wel zou mogen, het lijkt me dan wel heel errug lekker!

Vandaag was mijn man vrij, dus die heeft wat kunnen doen aan de logeer/waskamer. Het schiet lekker op, en dat geeft nu wel wat een gerust gevoel!!

Wens je veel sterkte met de klusstress!! En ik hoop dat je kleintje nog lekker even  blijft zitten in je buik!!

Liefs Rixt

heey,

nou ik kan het me voorstellen dat je nu de tegels enzo er wel aan kunt kijken...maar ja het heeft even gewoon wat tijd nodig. als je je kunt douchen is toch eerst wel genoeg volgens mij hoor, als je maar warm/koud stromend water boven hebt daar gaat het volgens mij om. je baby kan wel gewoon op de slaapkamer gewassen worden. dat moet bij ons ook hoor. we hebben een douche, wasbak en tiolet boven en dan is het ook vol!! vierkante meter werk dus...we hebben de vorige keer in de kraamweek gewoon het badje op de slaapkamer gezet, vond de kraamhulp ook veel makkelijker.

ach en het is ook nog niet zover, mischien dat je hier en daar nog wat hulp krijgt/hebt.

komt tijd, komt raad!!

gr.mama van elmar

Terug
Bovenaan