Klusstress!!!!

Hoi Jojanneke,

je mag inderdaad niet in bad ivm infectiegevaar,. maar je kunt je er wel in douchen of tenminste je onderkant wassen. In je kraamweek ben je gevoeliger voor infecties, dus dat wilde ik jullie alleen duidelijk maken met mijn verhaal. Ivm met mijn beroep weet ik gewoon dat er veel mensen op het laatst nog een verbouwing in hun huis laten doen, maar dat is natuurlijk niet slim. Voor jezelf en de baby is al die stress op het eind ook niet echt bevordelijk. Hopelijk komt het op tijd af inderdaad en beval je niet te vroeg. Maar als ik die foto's zie wordt ik al zenuwachtig, laat staan jullie!!

Maar mijn stukje was niet lelijk bedoeld,  alleen om te ;laten weten  dat het niet slim is,  sorry!!

bianca

Hoi Bianca,

't Is misschien niet slim, maar soms heb je even niets te kiezen. Ook wij, heb nog 3 1/2 week tot de uitgerekende datum, zitten midden in de rotzooi. Maar dat was in eerste instantie niet de bedoeling.

Bij ons was het de bedoeling dat de babykamer + logeerkamer helemaal opgeknapt moesten worden, we zouden in week 14/15 van de zwangerschap daar mee beginnen. Maar toen werd mijn vader zo ziek, dat we daar onze tijd in moesten steken. Hij is overleden toen ik 19 weken zwanger was, dus uiteindelijk zijn we pas begonnen met het verbouwen toen ik 22 weken zwanger was. De babykamer is nu wel klaar, alleen de andere kamer nog niet. Daar zijn we nu nog druk mee bezig. En als je dan ook nog wat onvoorziene gebreken tegenkomt, tja dan ben je gauw een week verder.

Ik probeer je er verder niet op aan te vallen. Maar soms komen mensen toch voor situaties te staan waar je even niets aan kunt doen. En dan is het roeien met de riemen die je hebt. En ach... dan is het even stressen om die badkamer van Jopje helemaal af te krijgen. Maar als je dat had uitgesteld dan was er wel weer een andere reden om te stressen.

Liefs Rixt

hoi,

Ja, inderdaad kunnen er zich vervelende situaties voordoen,, waardoor je eigen klussen even kunnen wachten, daar ben ik het helemaal mee eens. Vreselijk trouwens voor je dat je vader overlijd als je zwanger bent.

Mijn bloeddruk ging met 31 weken al stijgen en heb daarom alles meteen af laten maken door mensen, misschien dat ik daarom ook een beetje kort door de bocht was. Inmiddels mag ik helemaal niks meer, en zit ik maar te wachten op de bevalling. Ben nu 37,4 wk en met 40 willen ze gaan strippen, dus hopelijk kan ik tot die tijd thuis blijven.

gr, bianca

hoi jopje en rixt,

hoe staat het inmiddels met de klussen? Zijn ze al aardig af? Is de stress aan het minderen?

Wij hadden hier ook enige stress, want mijn bloeddruk werd steeds hoger dat de vk maar dacht dat ik misschien kon bevallen afgelopen weekend. Ik ben 38 weken en ze heeft me gestript, maar er is niks gebeurd. Eigenlijk kwam het helemaal niet uit, mijn man had nog een optreden, mijn moeder heeft vandaag en morgen een kledingbeurs(en zij is bij de bevalling), maar ik had zoiets, doe maar, dan ben ik er vanaf.

Maar helaas, volgend weekend misschien.Bij mijn andere 2 moest ik ook een paar keer gestript worden maar toen liep ik tegen de 42 weken, dus ik denk dat het nu weer een late wordt. Hopelijk is morgen mijn bloeddruk niet weer hoger, anders moet ik naar de gynaecoloog, maar ik blijf liever thuis..

gr, bianca

Hoi Bianca,

Het lijkt bij ons allemaal op de juiste pootjes terecht te komen. Zijn nu bezig met de afwerking, dus het sausen en verven. Zit ook nog wel veel tijd in, omdat je moet wachten op het ene, voordat je het andere kunt verven/sausen. Maar het lijkt erop dat alles deze week wel afkomt. Dan is het nog wel een kwestie van inrichten... maar dat komt dan vast wel snel.

Liefs Rixt

He hallo!

Hier schiet het inmiddels behoorlijk op! De babykamer is klaar, dus wat dat betreft kan de baby komen. Het ledikantje staat nog bij mijn dochter op de kamer, maar aangezien de baby eerst toch in een wiegje slaapt, heeft ze nog even de tijd om aan haar grote-meiden-bed te wennen. Ze heeft nu 2 nachtjes gehad. De 1e nacht was ze halverwege de avond behoorlijk overstuur en wilde ze toch liever in het ledikantje slapen. Maar vannacht heeft ze de hele nacht in haar grote bed gelegen. Ben benieuwd of het zo door gaat! Dan kan het ledikantje straks ook naar de babykamer.

De badkamer is behoorlijk opgeschoten. De tegelzetters zijn afgelopen weekend geweest. Het moet nu alleen nog afgekit worden en dan kan alles gemonteerd worden. Dus met een beetje geluk kan ik aan het eind van de week nog even heerlijk in bad!!! Als de baby er tenminste nog niet is..... Dan mag het helaas weer een aantal weken niet... Wat mij betreft mag de baby na komend weekend wel komen. Dan moet alles netjes afgewerkt zijn lijkt mij. Hieronder alvast weer wat foto's van de badkamer.

Wordt al mooi he? Als het af is plaats ik wel weer nieuwe foto's!

Groetjes

Jojanneke

Nou, het ziet er een stuk beter uit!! Lekker dat het bijna af is en helemaal lekker dat je misschien nog een keer in bad kan liggen, misschien komen de weeen wel op gang!! Mooie grote tegels en mooie kleuren.

Succes met de laatste loodjes, ik vind het wel welletjes nu, maar ja, het komt vanzelf, ben inmiddels wel gestript vorig weekend, maar  ik kreeg 10 harde buiken en verloor de slijmprop, maar toen stopte het weer,  maar wachten duurt lang...Misschien maandag nog een keer strippen proberen, wie weet!!

groetjes bianca

Terug
Bovenaan