KMA en diabetes

<p>Ik heb een dilemma..</p><p>Mijn man en ik hebben beide koemelkeiwitallergie gehad. Onze dochter (nu ruim 2) heeft dit nu ook. Heeft na de borstvoeding (3 maanden) eerst hero comfort gedronken. Veel gedoe met spugen reflux. Altijd gezegd dat ze KMA heeft. Nou jullie kennen het misschien wel.  Na 8 maanden kregen we eindelijk de diagnose KMA en kregen we Pepti. Wereld van verschil. </p><p>Nu ben ik zwanger en wil ik weer borstvoeding gaan geven om alle ellende te voorkomen. Echter is dit nooit meteen op gang. Op zich geen probleem. Echter... Ik heb diabetes en nu kan het zijn dat direct na geboorte de bloedsuikerspiegel van onze zoon te laag is. Hij zal dan bijvoeding moeten krijgen. Dit gaat om enkele ml. Bij voorkeur bijvoeding met verknipte melkeiwitten omdat als je 'gewone' melk geeft de melkeiwitten nog lang in zijn systeem blijven zitten en hij daar last van kan krijgen. Hij heeft namelijk 90% kans op KMA. Echter om daar een hele pot Pepti 1 voor aan te schaffen.... (Doe het met liefde hoor). Ze verkopen geen portie verpakkingen.  </p><p>Ander dierlijk melk is geen optie (lijkt voor 90% in de structuur op melk), reageert mijn dochter nog steeds het zelfde op als op koemelk. </p><p>Ik zou eerder kunnen gaan kolven...echter kwam mijn dochter al met 34 weken... Voor 37 weken mag ik niet gaan kolven omdat ze bang zijn dat mijn zoon dan ook eerder komt. </p><p style="text-align: left;">'gewone' melk gaan geven, pot pepti kopen of zien jullie nog opties?</p><p> </p>
 
Ik zou een pot Pepti aanschaffen of misschien ken je iemand in jullie omgeving die ook Pepti voeding geeft en je een kleine hoeveelheid kunt overnemen? Bij een tweede kindje zou ik dat ook direct in huis halen, aangezien zowel ik als ons eerste kindje last hebben van KMA.
 
[quote quote=10343906]Gewoon pot kopen wat zuur je is je kind , kinder3n kunne duur zinn[/quote] Gaat mij ook niet om het geld. Vroeg of er andere opties zijn. Hou namelijk niet van verspilling. Maar al zou ik alle pepti zelf moeten betalen...
 
Misschien kan je contact opnemen met de fabrikant. Wie weet hebben ze een oplossing voor je als je de situatie uitlegt.
Heb het net uit nieuwsgierigheid opgezocht, maar jeetje wat is dat duur zeg! Dus ik snap wel dat je eerst naar andere opties zoekt.
 
Heb je wel eens gekeken naar donormelk? Je kunt kijken of je wat moedermelk van een andere voedende moeder die een koemelkvrij dieet volgt kan krijgen. Dat kan bijvoorbeeld via het moedermelknetwerk.
Hebben ze je ook ontraden om seks te hebben? De hoeveelheid oxytocine (wat kan zorgen voor vroegtijdige bevalling) die vrijkomt bij kolven voor de bevalling is veel kleiner dan wat vrijkomt bij seks. Als je dus seks mag hebben zou kolven ook geen kwaad kunnen. Daar zijn vaak misverstanden over. Als de gynaecoloog je afgeraden heeft om te kolven kan je nog vragen of hij dit wil overleggen met de lactatiekundige in het ziekenhuis.
 
Nee dat hebben ze niet afgeraden. Interessant. 
Heb wel gekeken naar donormelk. Maar hoe het op de site staat komen we niet in aanmerking. Maar kan er een berichtje aan wagen. 
 
Terug
Bovenaan