knijpen

Knijpen was even het nieuwe spelletje van Christian tijdens het badderen, zo lekker met het volle vuistje. Auwauwauw! Ik zeg dan vrij hard AUW! en kijk hem even streng aan. De eerste 3-4 keer vond hij dat erg grappig (en probeer dan je gezicht in een plooi te houden!), maar de laatste paar keren keek hij toch erg bedenkelijk, zo van: he, dat is niet de reactie waar ik op had gehoopt... En nu is het toch alweer een paar dagen geleden dat hij het heeft gedaan (zou hij nu echt iets geleerd hebben???).
Daar staat tegen over dat hij nu de haren in mijn nek heeft ontdekt... hij slaat nu echt de armpjes om mijn nek en grijpt met vol vuistje wat hij tegenkomt. Auwauwauw...

Gelukkig hoor ik mijn man ook weleens AUW! roepen. We zitten dus op een lijn hier...

Groetjes, Karin

hoi,hoi,

Ja hoor, hier wordt ook heel wat afgeknepen hihi
Ik hou Evi haar nageltjes goed kort, want dat knijpen doet echt zeer.
Dan hangt ze aan de lip of aan je oog. Haren trekken is ook favoriet.
Ze vindt het volgens mij nog leuk ook. Als is auw zeg moet zij lachen hihi.

groetjes

Esther is van het 'aai poesje, aai poesje, rotkat!': ze aait heel lief over je wangen of je mond en dan op eens GRIJP knijpt ze keihard met haar hele hand en haar nagels. AAAAAUUUUUUWWWWW! Dan pak ik haar hand en zeg vrij luid en duidelijk: "Nee, Esther, dat doet mama pijn, dat mag niet" en leg haar handje weg.
Maar ook ik ben inconsequent genoeg om te lachen als ze in de douche aan papa's tepels hangt (al meerdere keren gebeurd) of als ze papa vol in zijn kruis trapt tijdens het badderen. Maar goed, dat gaat dan ook echt per ongeluk en knijpen toch minder volgens mij (of ben ik nu gewoon bevooroordeeld?).

Groetjes,

Eveline

Laura houdt ervan om in mijn haren te gaan hangen. Knijpen doet ze bij papa. Ik zeg NEE met een boos gezicht, maar ik maak absoluut geen indruk als strenge moeder . Papa klaagt altijd luidkeels tegen mij dat het pijn doet als Laura knijpt . (Ik vertel haar namelijk aaaaaaaaaaaaaaaaltijd dat ze papa moet knijpen als ze hem ziet.)

Trouwens, Eveline, als ze haar vader in het kruis zou trappen tijdens het badderen, dan zou ik ook wel even lachen, hoor!

Groetjes Ilona

Terug
Bovenaan