Knikkerbaan

Mijn oudste dochter wordt binnenkort 5 jaar. Als ik haar dingen laat zien vind ze een knikkerbaan/ballenbaan wel leuk, maar ze duidt wel vaker dingen aan in boekjes die in werkelijkheid niet leuk zijn voor haar en er dan niet naar kijkt.

Nu was mijn vraag of een knikkerbaan wel leuk is, voor iemand die geen bouwer is? Enkel met de Lego classic bouwt ze graag figuren, maar met Duplo heeft ze nooit graag veel gebouwd, wel speelde ze met het huis en kasteel en de popjes dat ik voor haar en haar zus bouw (en nog steeds)

En iemand ervaring met connetix? Dat is ook wel eens leuk omdat het eens wat anders is, maar is het wel stabiel? (2 jarige zal ook meespelen) dat ik het moet bouwen vind ik niet erg, maar geen 10x na elkaar haha
 
Het leuke aan een knikkerbaan is de bewegende knikkers zien rollen.
Maar als de tweejarige ook meespeelt, goed oppassen, op de kleine knikkers.
 
Connetix speelt mijn dochter (3) ook mee op het kdv. Best geschikt voor een tweejarige lijkt mij.
 
Mijn zoontje heeft 2 knikkerbanen van Vtech. Die vind hij fantastisch en hij is geen echte bouwer. De moeilijkste banen moeten we wel mee bouwen (hij is 4). Maar de knikkers zien rollen, de dingen die in beweging komen en de lichtjes/geluid van die banen vind hij top. Hij heeft ook van een ander merk magneetblokken (niet met knikkerbaandelen) en dat vind hij ook super leuk. Kan hier al goed zelf mee bouwen. Wij hebben er wel een onderplaat bij dat het wat steviger is. Ze kunnen dit vrij snel zelf. Ja stort soms in maar dan begint hij weer opnieuw of ik help met een beginnetje
 
Van de week leerde ik een bedrijf kennen, dat speelgoed uithuurt op maandbasis. Dus als je bang bent om een dure set aan te schaffen, waar dan vervolgens niet mee gespeeld wordt, is dit een optie. Anders kun je ook eens bij tweedehands speelgoedwinkels kijken, dan doet ht ook minder zeer in de portemonnee, zeg maar.


Er zit een knikkerbaan met magneten tussen waarmee je coole banen kunt maken. Heb de set hier (ben fulltime nanny) ook, en hij wordt regelmatig uit de kast gepakt (jongen van 5, meisje van 2 hebben hem van Sinterklaas gekregen). De oudste vIndt het nog wel het leukste om hm samen met een volwassene te bouwen, en geeft in zijn eentje iets sneller op.
 
Terug
Bovenaan