Knip...?

Hallo dames!
Een vraag voor diegenen die reeds een bevalling hebben meegemaakt.
Ik vroeg mij af of er bij veel dames een "knip" is gezet. Ik hoor zoveel verschillende verhalen hierover. Met name het verhaal dat als een knip gezet wordt, dat je er helemaal niks van voelt! Een ander verhaal is dat ze liever een knip geven dan dat je inscheurt tijdens de bevalling. Wat is jullie ervaring?
Ik zie absoluut niet op tegen de bevalling, alleen het inknippen lijkt me toch niet zo'n pretje... en het hechten erna?
Taatje
30w+1d

hallo Taatje,

Omdat mijn dochter met de vacuumpomp gehaald moest worden, moest er ook een knip gezet worden.
Ik heb er niets van gemerkt. Ze hebben het ook niet gezegd, pas toen ze geboren was, hoorde ik dat van die knip. Ze zetten 'm op het hoogtepunt van een wee, en dat heb je dan niet in de gaten.
Het hechten daarna, kan ik mij nog wel herinneren, maar ik zat nog zo in de roes van de bevalling, dat ik dat ook niet als vervelend heb ervaren. Ik had het veel te druk met mijn pasgeboren dochter .

De eerste twee weken na de bevalling, is het wel irritant die hechtingen. Je zit niet echt lekker.
Maar uiteindelijk heb ik er nooit geen last meer van gehad.

groetjes, Miranda

Ik ben eerlijk gezegd ook wel benieuwd naar de ervaringen. Beetje prive misschien, maar heeft het nog invloed gehad op het samenzijn met je lief? Of voelt het so wie so allemaal anders (redelijke tijd) na de bevalling?
groejts
greet

hoi Greet,

Nog even een antwoord op jouw vraag. Mijn man en ik hebben ons aan de termijn van 6 weken geen "echte" sex (als je begrijpt wat ik bedoel ) gehouden. Het enige wat ik toen merkte, is dat het nog wel wat minder gevoelig  was allemaal. Maar uiteindelijk is dat ook allemaal weer normaal geworden, en is het vrijen weer zoals het altijd geweest is.

groetjes, Miranda, mama van Nisrine
25w 6d

Hoi

ik ben tijdens de bevalling ingescheurd. Daar heb ik ook niet veel van gemerkt hoor.Je bent op dat moment zo met andere dingen bezig...... Het hechten vond ik vervelend. Het duurde heel lang, zeker 30 minuten. En het was ook wel een beetje pijnlijk. Het werd wel verdoofd, maar dat werkte niet zo goed. Na het hechten heb ik nooit meer iets van de hechtingen gevoeld. Ik kon meteen goed zitten enzo. Ze zijn er na 5 dagen uitgehaald en ook daar heb ik niets van gevoeld.
Na 3 weken weer gemeenschap. Het was allemaal wel wat wijder dan anders (inmiddels niet meer hoor), maar van het scheuren heb ik nooit meer last gehad.

Groetjes
Caroline

hallo ik ben bij de eerste ook ingeknipt dit omdat het een stuitbevalling was. dit doen ze dan bij voorbaat al. ik heb er niks van gevoeld alleen gehoord.
ik moet heel eerlijk bekennen dat ik de hechtingen erger vond als de hele bevalling. wij hebben dan ook pas na ruim 7 a 8 weken weer sex gehad.

liefs kim

Hoi,

Bij mij hebben ze ook een knip gezet, maar de verloskundige zei dit van tevoren wel tegen mij. Op dat moment dacht ik: je doet maar, maakt mij niet uit!
Ze zette de knip tijdens de volgende perswee, en ik heb er niets van gevoeld, maar ik hoorde dat knipje wel. (beetje akelig geluid)
Tijdens de bevalling is alles daar wat gevoelig geworden natuurlijk, dus zo'n knipje maakt dan ook niks meer uit hoor!
Ondanks de knip, ben ik toch nog volledig uitgescheurd. Ook dat heb ik niet bewust gevoeld gelukkig.
Ze hebben ook geen verdoving gegeven voordat ze de knip zetten, maar daar kun je wel om vragen geloof ik.

De hechtingen waren inderdaad niet zo'n pretje. Het duurde nogal lang, en de verdoving werkte ook niet optimaal ondanks dat ze het maximum al gegeven hadden.
Maar ook dat gaat voorbij, en je denkt dan alleen maar aan je prachtige kindje wat net geboren is.

Ook al heb ik niet de makkelijkste bevalling gehad, toch beschouw ik dit als de mooiste ervaring die ik heb mogen meemaken. Echt waar, ik zou het zo weer doen.

Succes met alles allemaal!

Liefs Fiona, trotse mem van Tanisha

Oh ja, en qua sex is alles ook weer de oude hoor!
De eerste keer vond ik wel wat eng, ik had zelfs het gevoel dat ik veel nauwer was dan daarvoor. Maar dat komt natuurlijk omdat je dan toch wat gespannen bent.

Na een paar keer, deed het helemaal geen pijn meer en was alles weer heel vertrouwd.
Ik heb mijn vriend wel gevraagd of het nu ook anders voelde , maar hij verzekerde mij dat het echt precies hetzelfde was. (je hoort toch wel es van die mannenverhalen, dat alles een stuk wijder geworden is...)

Terug
Bovenaan