Knip

Hoi allemaal,

even een vraag aan allen met een knip. Tijdens de laatste wee hebben ze bij mij een knip gezet, daarbij is mijn ene schaamlip gewoon doormidden en ik ben daarbij 2 kanten ingescheurd. Ik ben me rot geschrokken toen ik het voor het eerst zag, voelde me compleet mismaakt.
Het is nu 2 weken geleden en naast dat ik nog vloei, is het heel erg gevoelig en de ene dag pijnlijker dan de andere. Wie heeft ook een knip gehad en hoe lang duurt het voordat het weer wat normaler aanvoelt, of eigenlijk genezen is?
Ik kan er aardig depri van worden, dus hoop op wat positieve berichten.

Groetjes,
El

Hoi El,

Ik ben eigenlijk van het Juli forum, maar lees af en toe mee. Ik was bij mijn bevalling ook ingeknipt en bleef er ook behoorlijk lang last van houden. Heb na anderhalve week de verloskundige gebeld en die hebben voor mij wat hechtingen eruit gehaald. Echt wat een opluchting zeg! Had er meteen een stuk minder last van! Misschien ook iets voor jou om te vragen?

Groetjes Rianne
juli forum

Hi Rianne,

Bedankt voor de tip. De hechtingen zouden zelf oplossen, dat is ook met een aantal gebeurt, maar ik zie nog draad zitten, dus wellicht geeft dat ook het irritante gevoel.

Groetjes,
El

Ben 4,5 week geleden bevallen, met knip en flinke scheur... Maar goed dat je toch al zoveel pijn hebt tijdens t persen, dan voel je dat weer wat minder... Alhoewel ik de knip wel voelde.

Maar goed, de knip voel ik nu echt bijna niet meer. Hij is nog wel vrij dik en je ziet m ook nog goed. De scheur daarentegen, die voel ik nog steeds! Ik had alleen maar oplosbare hechtingen, dus verwijderen was geen optie.

En vandaag even wat onoplettend afgeveegd na het plassen en ja hoor, t bloedde weer van hier tot Tokio... Grrrrrrr!

Conclusie: ja, de knip duurt wel een goede 3 weken, vanaf toen had ik er niet veel last meer van.

Mijn knip lijkt ook steeds beter te genezen (17 dagen geleden gezet) Hechtingen zijn gelukkig allemaal weg, dat scheelt een hoop. Nu nog een beetje gevoelig maar heb er nauwelijks meer last van.

Hoi,

Ik heb geen knip gehad dus daar kan je je niets over vertellen maar ben wel gescheurd en gehecht. Bij mij is de pijn ook pas een week weg, terwijl mijn kindjes morgen7 weken zijn! Vorige week was ik op nacontrole en toen heb ik er even naar laten kijken (iedereen heeft me de laatste tijd toch al op mijn voordeligst gezien...) en de verloskundige zei dat het nog steeds een beetje rood en geirriteerd was....Nu is de pijn tijdens het plassen helemaal weg! Het komt dus goed!

HOi,

Ik ben van het maartforum. Ik wil je zeer zeker niet bang maken maar wil je mijn verhaal vertellen zodat je misschien wat meer kunt relativeren:
Ik ben werkelijk op een 'slachtmanier' geknipt: dwars door klein en grote schaamlip en tot ver in mijn bil. Gelukkig niet gescheurd verder, maar vreselijk gehecht.....ze hebben mn kleine schaamlip aan mn grote vastgenaaid! Wij hebben het nu gekscherend over mijn hazelip ;)
Maar om even op de duur van genezing te komen> Ik ben na 6 weken nog naar het ziekenhuis geweest omdat ik er nog steeds last van had. Daar zeiden ze dat het nog wel tot 4 maanden na de bevalling kon duren voordat het niet meer gevoelig was. Ik heb toen een zalfje gekregen (verdovend) om de momenten dat ik er meer last van had dan andere te verzachten. Dit was een zalfje dat eigenlijk is ontwikkeld voor aambeien.
Mijn zoontje is nu ruim 6 maand en het voelt pas sinds een paar weken 'goed'! Ik heb er geen last meer van met de dagelijkse bezigheden alleeeeeen als we seks hebben is het nog steeds iets gevoelig en een orgasme voelt alsof iemand met een scherpe nagel ofzo van binnen langs mijn vagina gaat en dan tot aan mn navel en terug.

Dus: vertrouw je het niet, bel je verloskundige! Die kan er rustig eens naar kijken en je evt doorverwijzen! En geef het de tijd, het wordt echt minder, de pijn (en de onzekerheid die daarbij komt)!!!!!

Succes en geniet van je kleintje (daar heb je het immers voor gedaan :))

Terug
Bovenaan