Knip

Bij mijn vorige zwangerschap/bevalling heb ik een knip gehad en hoewel dat mooi gehecht is en het geen 'gruwelverhaal' zoals hierboven was, heb ik er ook wel een maand of 2 a 3 last van gehad hoor. Of last, meer dat het gevoelig was. Zeker met sex heb ik t nog wel een tijdje gevoeld.

Even de tijd geven, het komt vanzelf goed. En inderdaad: als je het niet vertrouwt kun je het altijd even bij de verloskundige of huisarts na laten kijken!

Ook ik ben geknipt en gescheurd. Ik heb nog niet durven kijken, maar ik voel wel dat het steeds beter wordt.

Ik ben 3 1/2 week geleden bevallen en ik heb er nog wel last van. Niet echt pijnlijk, maar ik voel wel dat het er zit.
In tegenstelling tot velen ben ik net voor het zetten van de knip plaatselijk verdoofd, zodat ik er helemaal niks van voelde! Ik had hier helemaal niet om gevraagd, maar ze deed het gewoon (was ik erg blij mee).

Mijn tip is om met de billen bloot te slapen. Daardoor kan het goed luchten, waardoor de wond makkelijker geneest.

Verder is het (zoals je aan de andere reacties ziet) gewoon geduld hebben en afwachten tot het beter wordt!

Sterkte en ik hoop dat je wat minder depri wordt na het lezen van onze reacties!

Hi allen,

dank voor de reacties. Liefkleintje, dank voor je verhaal. Ik ga er nu wel vanuit dat het niet een weken maar een maanden proces is. Hoe groot de inwendige scheur is weet ik niet. Ze dachten eerst dat ik een totaal ruptuur had, gelukkig niet.
Ik ben in ieder geval niet de enige die zoiets meemaakt en ben blij met jullie ervaringen.

Liefs,
el

Hey

hier ook een kleine knip gehad.... mannetje was 4200 gram....

Na 2 weken had ik er geen last meer van

TIP± iedere dag ff uurtje met de billen bloot op bed liggen, zodat er wat lucht bij kan enzo. en vooral ONTlasten door niet veel erop te zitten.
Na 2,5 week heb ik weer sex gehad xzonder iets pijnlijks van onderen te voelen!

liefs en succes

OJA badedas helpt ook

hier subtotaal ruptuur, keurig netjes onder narose gehecht en bijna geen last van gehad. morgen is 2 weken na dato. weet niet hoe het na de sex is... zijn we nog niet aan toegekomen ;-)

@liefkleintje: wat afschuwelijk EN schandalig, en dat anno 2010... sterkte ermee!

Terug
Bovenaan