knoop navelstreng

Hallo, mijn naam is Diana, trotse moeder van Kelly en Merel*. Merel is afgelopen juli dood ter wereld gekomen na een gezonde zwangerschap van 38 weken. Merel had haar nekje tweemaal strak omstrengeld en er zat een enorm strakke knoop in de navelstreng. Door dit alles heeft ze niet mogen leven. We hebben gewoon dikke pech gehad. Merel* was bij de geboorte 51 cm en woog 3280 gram, ze heeft dus ook niets te kort gehad in mijn buik. Toch kon onze verloskundige ons later vertellen, dat het nooit een doodsoorzaak kan zijn, hij heeft de knoop helemaal niet gezien, maar toch gaf hij zijn mening en gaf ons de onrust. Toch blijven wij erbij. Zijn er misschien meer lotgenoten die hetzelfde als wij hebben meegemaakt?
Het had zo anders moeten zijn!!
 
Hallo Diana
Hoe is het nu met jullie. Is er al wat meer duidelijkheid over wat er met jullie kleine meid is gebeurd ? Ja je wilt toch zekerheid over wat er gebeurd is en waarom het jullie moet overkomen. Helaas krijg je op het laatste nooit antwoord. We zijn in april 2003 onze kleine meid verloren. En waarom, ik weet het niet, Ik wou dat iemand kon zeggen waarom je zoiets moet meemaken. Onze dochter kwam na 40 weken zwangerschap ter wereld maar bij 36 weken bleek er al iets op de echo te zien en na 2 weken onderzoeken en testen bleek al dat ze niets voor haar konden doen als ze geboren zou worden. Ze was heel mooi maar van binnen was er bijna niets gezonds aan haar. Onbegrijpelijk. Ze is 1,5 dag bij ons geweest en heel rustig ingeslapen maar het gemis blijft altijd.
Veel sterkte.
Groeten van Karin, moeder van een mooie engel.
 
Hoi Diana,
Allereerst wil ik natuurlijk sorry zeggen want dit is een mega late reactie, maar hopelijk lees je dit alsnog en heb je er eventueel iets aan. Geen idee natuurlijk...
Mijn naam is Tanja en jouw verhaal is echt heel herkenbaar!!! Snap dat je een trotse moeder bent van je 2 prachtige dochters. Mijn oudste dochter heet Evie en ook ik ben bevallen van een tweede dochter. Jana is haar naam en tijdens de bevalling bleek haar hartje niet meer te kloppen. Ik ben een maand geleden (9-4-2023 om 01.20u) bevallen van Jana, ze werd stilgeboren. Haar nekje bleek 4 keer (los) omstrengeld door de navelstreng en de navelstreng bleek ook echt een strakke ware knoop te hebben. Ze was 50cm, woog 3260 gram en geboren op een termijn van 39+5. Ik had gisteren de eerste controle-afspraak bij de gynaecoloog en hoewel er nog uitslagen van placentaonderzoek volgen enzo is voor nu (en zeker als alle andere dingen zijn uitgesloten) de ware strakke knoop de meest waarschijnlijke doodsoorzaak. De gynaecoloog zei juist dat de knoop er echt strak uitzag en dat ze zo op het oog al weet dat er geen doorbloeding kan zijn geweest. En dat zoiets vrij acuut gaat ook. 100% uitsluitsel zullen ze nooit kunnen geven overigens. Maar als ik dus jouw verhaal zo lees snap ik niet dat een gynaecoloog/verloskundige zoiets kan zeggen. Zijn andere dingen zoals infectie, zwangerschapsvergiftiging, placentaloslating of problemen in aanleg / afwijkingen uitgesloten? Dan lijkt me ook in jouw geval (al ben ik natuurlijk geen arts, wel verpleegkundige trouwens haha) de strakke knoop in ieder geval de meest waarschijnlijke oorzaak. Hopelijk kun je er wat mee en hoop dat alles goed gaat met je!   Groetjes,  Tanja  
 
Terug
Bovenaan