Knuffel of niet?

ook sanne heeft haar eigen knuffel nml schaap. sanne word in september 3 en schaap mag niet uit bed. schaap slaapt in bed en blijft op haar bed passen als sanne er niet is. als ze uit logeren gaat krijgt ze schaap wel mee in haar koffer maar beneden mag hij niet.

ik denk dat je ook in de uitprobeerfase zit. je kind zoontje kijkt hoever hij kan gaan. hij is je grenzen aan het toetsen. nu moet je bij jezelf bedenken wat wil je. is dit een grens waar hij over mag of wil ik dat ie voor de grens blijft.

volg je eigen gevoel. ik ken nml ook kinderen die niet meer spelen als hun favo knuffel in beeld is en alleen maar op de bank liggen te duimen/ spenen. dus volg je gevoel en als je een besluit hebt genomen blijf daar dan bij. dan heeft je zoon houvast aan je.

dus knuffel blijft in bed en er is geen discussie mogelijk of hij mag naar beneden.

tis een moeilijke fase maar als jij grenzen aangeeft zal je kind denk ik minder behoefte hebben aan zijn knuffel omdat je hem de geborgenheid geeft door je grenzen.

sterkte met je beslissing. en als je een bslissing neemt kan je er niet tot moeilijk op terug komen.
 
Terug
Bovenaan