koekjes etc

Hahahaha debby, Softijs en gebak!!!  Wat een snoepkont! Heerlijk!
Dat hebben we hier nog niet geprobeerd! Haha! En ik wil wel heel vaak laten proeven aan onze boterham/broodje of wat dan ook maar daar wacht ik ook nog maar even mee (moeder met gluten).
Die bambix koekjes zijn vanaf 6mnd, ik heb ze een paar weken geleden ook pas voor de eerste keer gezien maar ze vind ze erg lekker! En inderdaad, het plakt en knoeit wat minder dan een liga (ze zit nog helemaal onder, maar goed...! Haha)
En ze krijgt hier ook niet elke dag hoor, niet dat ik dat bewust niet doe elke dag, maar vaak is er gewoon geen tijd voor met alle hapjes en pap en flessen en slaapjes!
maar ik vind het dus wel fijn als wij ook zitten te eten of als we ergens op bezoek gaan waar ze het wat langer vol moet houden! Ook een beetje als afleiding dus!

Hoi,

Heather is nogal van de liga, maar inderdaad, wat een geklieder en die vlekken.... Wij geven nu ook heel vaak een broodkorstje om te oefenen. Vind ze ook leuk. Die bambix koekjes moet ze op de een of andere manier niet, maar goed, dat kan volgende week natuurlijk anders zijn.

Het kan trouwens toch niet zo heel veel kwaad een liga tussendoor? Ik dacht dat het juist goed was? Voelde me al een beetje schuldig want ze heeft meestal geen honger, en ik ben niet zo'n voorstander van eten geven als ze geen honger heeft...

Groetjes, KT

Als ik jullie verhalen zo lees, komt Stijn echt van alles te kort! Hij heeft nu 2 keer een soepstengel gehad, verder heeft hij nog nooit een tussendoortje gehad. Qua tijd zou het misschien best kunnen maar ik vind het nog niet echt nodig. Voor mijn gevoel komt dat allemaal nog wel. Maar misschien ben ik nu wel te streng hoor.

Maar ik ben gewoon best bang dat hij een dikkerd wordt en dat zou ik niet op mijn geweten willen hebben. Zelf ben ik behoorlijk stevig ( misschien inmiddels wel gewoon dik) en dat wil ik hem niet aandooen.

Carina

quote: cmkunst reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('15-06-2007 21:15:11'));

Als ik jullie verhalen zo lees, komt Stijn echt van alles te kort! Hij heeft nu 2 keer een soepstengel gehad, verder heeft hij nog nooit een tussendoortje gehad. Qua tijd zou het misschien best kunnen maar ik vind het nog niet echt nodig. Voor mijn gevoel komt dat allemaal nog wel. Maar misschien ben ik nu wel te streng hoor.

Maar ik ben gewoon best bang dat hij een dikkerd wordt en dat zou ik niet op mijn geweten willen hebben. Zelf ben ik behoorlijk stevig ( misschien inmiddels wel gewoon dik) en dat wil ik hem niet aandooen.

Carina

Hoi Carina,

Volgens mij hoeft je zoontje ook nog niet persé iets tussendoor. 't Is net als in de verhalen hierboven: af en toe een keertje, wanneer het uitkomt, kan je hem eens iets lekkers geven. En verder: Straks hebben 'ze' echt tussendoortjes nodig, hoor! Dat is juist nodig voor een gezonde groei! Kijk eens op bijv. www.olvarit.nl en zoek het dagmenu op dat aansluit bij de leeftijd van jouw zoontje. Het is een richtlijn, maar daarin zie je wel dat een tussendoortje bij het menu gaat horen.
 Wees niet te bang dat je kindje snel dik wordt omdat je zelf zwaarder bent  (  ik weet waar ik het over heb   ). Ik heb in mijn directe omgeving nog niet zo lang geleden meegemaakt hoe obsessief dat kan worden.  En juist wanneer jij denkt dat je je kindje  beschermt tegen  overgewicht door hem niks / weinig extra's te geven, hebben ze  later meer kans op overgewicht omdat de stofwisseling dat niet gewend is geweest.  
Dus lekker genieten van je  mannetje, ook als hij heerlijk  aan het smullen slaat!

Groetjes, mamavanLucas-en-Tirza  

Hoi Carina,

Ik heb ff de voedingsrichtlijnen van het cb er bij gehaald en daarin staat een tussendoortje vanaf 9 maanden op het schema. Dan krijgen ze ook nog ´maar ´ drie maaltijden.

Mocht je het idee hebben dat je je kereltje ernstig tekort doet nu en hij wil toch wat extra ´s, geef ´m gerust een broodkorst. Mits er geen glutenallergie in de familie zit, dan pas vanaf 7 maanden.
En over dat dik worden, als je er een beetje op let en je uk lekker beweegelijk is, dan loopt dat allemaal echt wel los hoor. Volgens mij zijn die liga ´s enzo eigenlijk ook alleen nog maar bedoelt om te oefenen met eten.

Groetjes, KT

Isis (6,5 maand) heeft genoeg aan melk, pap, fruit en de warme hap, dat gaat allemaal goed. Tussendoortjes komen later wel. Soms geef ik haar wat water, diksap of een rijstwafeltje, maar daar speelt ze meer mee dan dat ze er van eet.
x Esther

Mijn zoontje is 7,5 maand en heeft vorige week een keer een halve liga gesabbeld en gekliederd (niet echt gegeten dus...). Hij had al gegeten maar zat zooooo het eten van mijn bord af te kijken, dat ik hem die halve liga in zijn hand heb gegeven. Ik geeft hem nog niets tussendoor. Hij is erg tevreden met zijn melk, fruit en groente. Ook volgens mijn cb is het nog niet nodig

groetjes
Mie

Terug
Bovenaan