Koemelk allergie

<p>Zijn hier moeders met een kindje met koemelk allergie? Hier veel klachten wat bij elkaar goed koemelk allergie kan zijn.</p><p>Klachten:</p><p>-stinkende groene ontlasting soms nog wel wat geel erbij.</p><p>-krampjes tijdens de fles maar ook na de fles.</p><p>-droge schilferige hoofdhuid en ook in dr gezichtje, een wat vochtig oogje wat soms traant</p><p>-sinds drie,vier weken verkouden. Geen groen snot en bij controle CB longen in orde maar ik vind het te lang duren dat ze ervan af is. </p><p>-slecht slapen, snel wakker. Enkel in onze armen wil ze slapen.</p><p>-spugen soms klein beetje soms wat meer. Soms direct na de fles soms ook na een uur nog. </p><p>-drinken soms onrustig maar drinkt soms ook gewoon goed en in 1x de fles leeg. </p><p>Mijn dochter is inmiddels 10 weken oud heeft 5 weken borstvoeding gehad en daarna overgegaan naar kunstvoeding en toen is het begonnen.... Ik heb voor maandag een afspraak gemaakt bij de huisarts maar ben benieuwd naar de ervaring van klachten en welke voeding goed werkt?</p><p>Alvast bedankt voor de info!</p><p>carmen </p>
 
Mijn zoontje had ook koemelkallergie (is er overheen gegroeid) maar hield echt geen enkele voeding binnen. Jij geeft aan dat ze soms wel haar fles leeg drinkt dus dan denk ik niet direct aan koemelk allergie want dan houd je geen enkele fles binnen.
 
Johannesbroodpitmeel is tegen reflux en dat heeft mijn zoontje echt geholpen in combinatie met de speciale koemelk vrije flesvoeding. Of een speentje met een kleiner gaatje omdat ze zich snel verslikt?
 
Hier vrijwel dezelfde klachten gehad. Begom met 12 weken pas.. ze spoog op den duur bloed mee, dronk nog maar zeer kleine hoeveelheden (40cc per flesje, max 400cc per dag.. wekenlang!!) 
Na herhaaldelijk aandringen eindelijk naar de kinderarts gestuurd (toen ze 500 gram was afgevallen in een maand tijd nam de huisarts en CB ons eindelijk serieus) en ze blijkt refluxziekte te hebben (zeeeeeer heftige reflux) De eerste 3 maanden dus niks van gemerkt, daarna begon de ellende pas.
Indikken met Johannes broodpitmeel hielp iets, maar niet voldoende. Nu via de kinderarts voeding tegen reflux gekregen met aardappelzetmeel (uit Belgie. Voeding heet Nestle NAN A.R) en sinds die dag is het spugen gelijk gestopt en drinkt ze weer volledige flessen. Nu is ze 6 maanden en is het sinds een maand eindelijk weer stabiel.
Het was erg slopend, ze wilde elk uur drinken (ook in de nacht..) omdat ze écht honger had maar ze spoog alles weer uit. Arm kind..
Als deze voeding niet aan zou slaan, zou ze onderzocht worden op KMA, maar gelukkig sloeg de voeding dus goed aan. Ze heeft ook een erg schilferige hoofdhuid en krabde dat tot bloedens toe open, wat een teken kan zijn van KMA maar dat is dus 'gewoon' eczeem
Dus nouja,  hou dit verhaal in je achterhoofd en sterkte.. ik weet hoe heftig het kan zijn. Wij gingen er bijna aan onderdoor, slapen deden we al weken niet meer...
 
Hier vrijwel dezelfde klachten gehad. Begom met 12 weken pas.. ze spoog op den duur bloed mee, dronk nog maar zeer kleine hoeveelheden (40cc per flesje, max 400cc per dag.. wekenlang!!) 
Na herhaaldelijk aandringen eindelijk naar de kinderarts gestuurd (toen ze 500 gram was afgevallen in een maand tijd nam de huisarts en CB ons eindelijk serieus) en ze blijkt refluxziekte te hebben (zeeeeeer heftige reflux) De eerste 3 maanden dus niks van gemerkt, daarna begon de ellende pas.
Indikken met Johannes broodpitmeel hielp iets, maar niet voldoende. Nu via de kinderarts voeding tegen reflux gekregen met aardappelzetmeel (uit Belgie. Voeding heet Nestle NAN A.R) en sinds die dag is het spugen gelijk gestopt en drinkt ze weer volledige flessen. Nu is ze 6 maanden en is het sinds een maand eindelijk weer stabiel.
Het was erg slopend, ze wilde elk uur drinken (ook in de nacht..) omdat ze écht honger had maar ze spoog alles weer uit. Arm kind..
Als deze voeding niet aan zou slaan, zou ze onderzocht worden op KMA, maar gelukkig sloeg de voeding dus goed aan. Ze heeft ook een erg schilferige hoofdhuid en krabde dat tot bloedens toe open, wat een teken kan zijn van KMA maar dat is dus 'gewoon' eczeem
Dus nouja,  hou dit verhaal in je achterhoofd en sterkte.. ik weet hoe heftig het kan zijn. Wij gingen er bijna aan onderdoor, slapen deden we al weken niet meer...
 
Goed dat je naar de huisarts gaat! Vooral je eigen gevoel blijven volgen zou ik zeggen. En blijven aankloppen als je vermoed dat er iets mis is.
Ons zoontje was 10 weken toen we van de huisarts Pepti (voor kma) voorgeschreven kreeg. Bij ons hield hij ook flessen binnen hoor. Kma heeft zoveel verschillende symptomen. Bij ons was het overstrekken, onrustig, heel weinig slapen overdag en idd in slaap moeten wiegen. Vaak dan met 15 a 30 min weer wakker, max 1,5 uur in totaal overdag, veel huilen. 
Nu gaat het hartstikke goed, niet meer overstrekken, makkelijk slapen en een gezellige kletskous (nu 4,5 maand). 
 
Terug
Bovenaan