koemelk allergie???

Hallo,
Ik heb een vraagje.
Zijn er hier ook mensen met een kindje met koemelkallergie?
Dan heb ik een paar vraagjes aan je.
Hoe kwamen jullie erachter dat je kindje koemelkallergie heeft?
Komt het ook in de familie voor?
Hoe reageerde je kindje op andere voeding.

Alvast bedankt.
Ik wil dit graag weten, omdat mijn zoontje heel erg onrustig is en alleen tevreden is als ik hem vasthoud. Misschien wel koemelk allergie??
Ik weet het niet, maar misschien dat jullie mij kunnen helpen.

Hoi

Ons zoontje heeft koemelkallergie, dat wil zeggen, daar gaan we vanuit. Met een bloedtest kunnen ze nog geen zekerheid geven, dus hebben we die niet gedaan.

Bryan kreeg ongeveer met 2 maanden dauw worm. Het was altijd al een onrustige slaper geweest,maar zodra hij in je armen lag,kon hij slapen.
De dauwworm werd erger en erger en Bryan had hevige darmkrampjes, ondanks dat ik heel erg oplette wat ik at. Hij kreeg half bv en halv hypoallergene flesvoeding.
Uiteindelijk na lang zeulen, pepti geprobeert. Op 1 a 2 dagen tijd een ander kind, hij lag stil in zijn bedje??
De eczeem bleef echter, en na 2 weken, was hij ook weer wat onrustiger. Toen kregen we nutramigen aangeraden. En wat een wonder. Het werkte. De dauwworm verdween sammen met de darm krampjes en de onrustige slaapjes.
Hij bleef echter gewone droge eczeem houden.
Blijkt dat hij voor heel veel dingen allergisch is. Hebben we laten testen via haptonomie. En via de naet therapie wordt hij behandeld. En zijn voeding kan ik steeds meer uitbreiden.
Maar ik laat nog steeds nieuwe dingen eerst testen.

Mijn vraag aan jou, wat voor voeding geef je, hoe oud is je kindje enz enz

Groet Sandra

Hoi "2jongens" ,
Ik heb je mijn verhaal al gegeven bij vraag osteopaat.

Maar SANDRA,
wat is nutramigen?Wilde ik even weten....ik ben sinds een week begonnen met de pepti,en we hebben gewoon een ander kind.Kunnen ze toch weer onrustig worden/gaan krijsen?Dacht ik te lezen in jouw stukje.
Groetjes Gaby.

Mijn tweede dochter had/heeft koemelkallergie.
Eveneens kreeg zij met twee maanden dauwworm. Het werd erger en erger (haar ontwikkeling stond door het krabben totaal stil). Ben toen overgestapt op pepti, maar daar kreeg ze hele droge harde ontlasting van. Daarna overgestapt op soyamelk (dit is ook gewone babymelk, maar ik geloof dat alleen friso het in assortiment heeft). Binnen drie weken was de dauwworm compleet verdwenen!
Ik heb daarna een lactosevrij dieet aangehouden totdat ze twee jaar was. Toen heb ik in lichte mate melk/yogurt weer geintroduceerd en tot nu toe gaat dat zonder klachten. Kinderen kunnen namelijk over allergieen heen groeien als ze er de eerste twee jaar compleet van weg gehouden worden. Is wel een kwestie van geluk hoor!
Ze heeft inderdaad ook andere allergieen (bijv. voor huisdieren heel veel niezen) en ja, het zit bij mijn man gigantisch in de familie.
Sterkte met het uitzoeken of je kind allergisch is, want het is vaak een heel gepuzzel!
Ivy

Hallo Doortje en Ivy,

Nog even een vraagje,
Hoe ziet dauwworm er uit en wat is het precies?
Mijn zoontje heeft een heel droge huid, vooral in het gezicht.
De velletjes hangen erbij. ik smeer dit 4 keer per dag in met een neutrale vette creme, maar het helpt niet echt.
Zou dit ook dauwworm kunnen zijn?

Bedankt voor jullie reactie.

Hoi,

Nutricia heeft ook melk op soya basis in hun assortiment,
Het heet nutrilon soya en is verkrijgbaar bij drogist of apotheek.
Overleg wel altijd eerst met het cb of je huisarts voordat je overstapt op deze voeding.

Groetjes,
Marjolein

Hoi

Even een reactie op de gestelde vragen.

Nutramigen is de opvolger van pepti, de eiwitten nog verder gesplitst. Je kunt het bij de apotheek of bij Sorgente bestellen. Na de eliminatie provocatie test krijg je het vergoed. Tenminste wij wel, maar dan moet ik het wel bij sorgente bestellen.

dauwworm is een vorm van eczeem, dit is natte vochtige eczeem. Bij Bryan kwam er behoorlijk veel voht overal uit en stinken!!!

Nog een aantal tips, creme is echt uitproberen, Bryan bleek dus allergisch voor allerlei zalven, en wij maar smeren en denken dat we het goed deden.

Wij hebben nu een wonder zalfje, echt je weet niet wat je ziet, binnen een week is de eczeem weg, en de jeuk is vanaf de eerste minuut weg. Een chinese zalf, alleen in groningen te verkrijgen, maar ik heb hem laten opsturen.
Wil iemand meer weten, mal me maar
doortje28@hotmail.com

Kan wel even duren voordat ik antwoord, de vakantie zit er net op, dus weer druk druk.

groet Sandra

Hoi,
De eczeem van mijn dochter was niet nat, maar werd wel dauwworm genoemd. Het waren grote rode vlekken vooral rond de haarrand, binnenkant knieen en ellebogen. De huid werd steeds harder en mijn dochtertje krabte alleen maar. Ze was soms net een ingepakt wormpje met lange broekjes, sokken er over en sokjes over haar handjes. Heel zielig.
Enne... is wel waar dat je niet zomaar moet overstappen op soya. Kinderen kunnen daar ook weer heel allergisch voor zijn. In ieder geval fijn dat Nutrilon het nu ook heeft. Bij ons heeft het mijn dochter echt gered van een leven vol jeuk!
Ivy

Terug
Bovenaan