koemelk allergie???

Hallo 2 jongens,

ik heb eerst nog een paar vragen:

hoe oud is je kindje?
geef je borst of fles voeding?
Geef je evt al bijvoeding?

Bij de reacties wordt een tip gegeven om voeding op basis van soja te geven. Dit wil ik juist afraden en wordt tegenwoordig ook niet meer voorgeschreven bij (vermeende) voedselallergie. Dit omdat in de praktijk is gebleken dat veel kindjes met een koemelkallergie vaak ook een allergie ontwikkelen voor soja.

Een allergie kan zich op verschillende manieren uiten. Vaak wordt er serieus aan een voedselallergie gedacht als er 2 of meerdere symptomen tegelijk voorkomen.   Er wordt dan ook gekeken of er allergie bij vader, moeder of evt broertje of zusje voorkomt. Dit heft niet perse voedselallrgie te zijn   kan elke vorm van allergie zijn, die zich op welke manier dan ook uit. qasl het al in de familie voorkomt is de kans groter dat een kindje een allergie gaat ontwikkelen. In dat gevalk is het ook belangrijk om de eerste 6 maanden uitsluitend borstvoeding te geven ( is borstvoeding om welke reden dan ook niet mogelijk dan is een hypoallergene flesvoeding aangeraden).

De symptomen:

darmkrampen
diarree of juist heel moeilijk poepen
veel huilen
onrustig
hazeslaapjes
droge huid/ eczeem
jeuk
verstopte neus
veel niezen

Groetjes Renée

Wilde even reageren op Renee.
Ik geef helemaal niet de tip om soyamelk te gaan geven. Geef volgens mij duidelijk aan dat je dat niet zomaar moet geven!!! Ik heb enkel mijn ervaringen met koemelkallergie beschreven en dank god op mijn blote knietjes dat we mijn dochter destijds soyamelk hebben gegeven. Anders stond ze nu nog onder de eczeem.
Ivy

Hallo Renee,

Mijn zoontje krijgt friso comfort en is 7 weken oud.
Hij is onrustig, slechte slaper, slaapt alleen korte slaapjes op de arm of in de box bij mij in de buurt. Wil absoluut niet in zijn bedje slapen.
Word dan nog onrustiger en uiteindlijk helemaal hysterisch.

Hoi 2 jongens,

Als een baby onrustig is en veel bij je wil zijn hoeft dit niet meteen op een allergie te duiden. Ik ben er alleen wel van overtuigd dat een baby niet voor niks huilt. Als een baby veel huilt zal er vast wel wat aan de hand zijn maar dat kan van alles zijn.
Misschien wil hij gewoon veel bij je zijn een draagzak of draagdoek  kan dan een oplossing zijn.
Soms helpt inbakeren bij erg onrustige kindjes.   Misschien zou je dat eerst eens kunnen proberen. Helpt dit niet dan kun je altijd nog kijken of een andere voeding bijvoorbeeld de pepti verbetering geeft.

groetjes Renée

Hallo Renee,

Inbakeren heb ik al geprobeerd, maar dit is niet de oplossing.
Wel voor de nacht. Hij slaapt nu prima snachts. Is niet wakker. Maar hij is uiteindelijk ook doodmoe van bijna de hele dag wakker.
Als ik hem overdag inbaker helpt dit niet hij blijft huilen.
In de draagzak gaat beter. Maar ik heb hier ook nog een knulletje van 20 maanden rondlopen, die druk is en veel aandacht vraagt. ik kan niet de hele dag met een draagzak omlopen. Dit is erg vermoeiend en niet rustig voor de kleine. Schrikt dan ook iedere keer weer wakker als ik opsta. Overdag heb ik hem in de box liggen. Als hij dan huilt kan ik hem direct troosten.
Maar soms is ie echt ontroostbaar en ga ik veel wandelen met een dubbele kinderwagen.
Dan valt ie direct in slaap en word pas weer wakker als we weer thuis zijn.
Ik ben altijd erg tegen geweest dat een kindje de hele dag beneden is en niet de rust van zijn eigen kamertje heeft.
Maar daar slaapt hij echt niet. Ik heb dit heel vaak geprobeert, maar slaapt hier echt niet. Ben ook al naar een osteopaat geweest afgelopen zaterdag, die voelde wat spanning in zijn hooft en heeft dit los gemaakt.
Zondag was hij heel tevreden en rustig en heeft veel geslapen.
Vandaag was weer een drama. Hij heeft veel gehuild en was de hele dag alleen tevreden op mijn arm. Hij ligt nu als een blok in de box te slapen en ik zit in het donker achter de laptop.
Ik vind het zo sneu voor hem. Hij is zo echt niet gelukkig en moeders dus ook niet.
Zo ik ben het weer even kwijt.
Iemand nog tips???

Groetjes

1 tip, als je echt denkt dat het kma is, laat het testen. Hoe oud is je kindje??? Wiebe was 3 maanden toen we hem lieten testen en hij was serieus allergisch. Ik heb juist mijn verhaal bij het topic 'huilen' gezet, ook ivm kma, mss daar eens kijken, is zo'n lang verhaal om opnieuw te typen, sorry.

Ook geen soja geven, kan je kindje ook een allergie op ontwikkelen. Wat zegt het CB? Of wat zegt de kinderarts?? Ben ik wel eens benieuwd naar.

grtjs, Bea

Terug
Bovenaan