koemelk allergie

hallo allemaal, ik ben een tijdje weggeweest maar sinds kort kom ik hier weer af en toe kijken.... zie dat er een aantal dames weer zwanger zijn.... van harte gefeliciteerd....


Ik ben vorige week heb ik een accupuncuur behandeling gehad en tijdens de behandeling kwamen de kinderen ter sprake met name de jongste Sam....   ik vertelde hem dat we nogal aan het tobben waren met hem... altijd verkouden , eczeem, 'snachts onrustig... slecht eten... hij adviseerde mij om direct te stoppen met koemelk... en over te stappen op soya,,   Sam gebruikt dit nu een week en hij heeft gisteren weer een heel potje op en vanochten weer een bord pap (met soyamelk).. hij vindt het heelijk....

ik ben er al eens mee naar de ha geweest en die wimpelde me lachend weg met de woorden     hij ziet er veel te goed uit voor een kindje met koemelkallergie en ik kreeg een cortisonezalf mee voor het eczeem...       en nu blijkt dat hij waarschijnlijk toch een allergie heeft voor koemelk   grrrrr..... huisartsen vooral invallers...

ik heb alle vertrouwen in deze man en in zijn adviezen, maar moet ik nu toch ook nog naar een kinderarts?   heeft iemand hier ervaring mee... wat kan ik wel geven en wat niet   bv brood> moet ik nu ook ander brood ( we eten altijd bruin brood)

zal vast het een en ander vergeten zijn maar dat komt dan nog wel en alle tips zijn welkom!

liefs linda moeder van Ben 4 1/2  en Sam   14 maanden
 
Hallo,

Mijn dochtertje van nu 17 maanden heeft ook koemelk allergie.
Koemelk zit in heel veel producten verwerkt zoals brood, koekjes vleeswaren enz. Als je een dietiste belt kun je gewoon 1x op consult gaan. Zij legt je dan uit waar je op moet letten en hoe je af en toe kunt kijken of je kindje er al overheen is gegroeit (dat kan namelijk). Je kunt volgens mij gewoon zonder verwijzing bellen voor een afspraak.
Verder is het erg belangrijk dat je in de supermarkt goed de etiketten leest of er wel of geen melk in verwerkt is.

Bij mijn dochtertje dacht ik al direct dat ze meer dan gemiddeld last had van krampjes. Het CB zei toen elke keer, ach dat hoort erbij. Zelf kan ik ook niet tegen melk dus heb ik op eigen initiatief toen ze 6 weken oud was een blik soya voeding gekocht. Na 3 dagen had ze bijna geen krampjes meer, voor mij reden genoeg dit te blijven gebruiken. Toen we gingen bijvoeden kreeg ze steeds vaker ook danoontjes enz. met als gevolg dat de krampen weer terug waren. Het CB gaf toen aan dat ze inderdaad wel eens koemelk allergie kon hebben...

Ze  heeft wel af en toe nog last van eczeem en heeft nog steeds een apart eetschema (ze krijgt namelijk rond 22 uur s avonds nog pap en dan wil ze tussen 5 en 7 nog weer een papfles, ze red het nog steeds niet zonder...)
Ook hebben we laatst een keer vla geprobeerd, maar daar kreeg ze weer kramp van. Ze is er dus nog niet overheen gegroeit.
Het gaat nu wel goed als ze af en toe een koekje ofzo krijgt waar melk in is verwerkt. We hebben alleen nog niet uitgevonden hoeveel ze kan krijgen voordat ze last krijgt.
 
hoi bedankt voor je antwoord..
Wat ik gewoon het vervelende vind is dat ik er nu dus pas echt op gewezen wordt... de ha vond het maar onzin, op het cb leggen ze de link niet, ik had gewoon al veel eerder wat kunnen doen... maar ja ik had ook zoiets van als de ha zegt dat het geen allergie is ...   dan zal het wel....

hoelang duurde het bij je dochter dat je echt resultaat zag....?
 
Hai, hoe lang heeft jullie Sam al klachten? Is de voornaamste klacht het eczeem?
Huisartsen kunnen vaak veel te kort door de bocht reageren: ook een kindje dat goed aankomt, kan beslist een koemelkallergie hebben (maar ook een soja-allergie!).
Ik heb 2 kindjes met koemelkallergie (Leah is ook 14 mnd en is daarnaast nog allergisch voor soja, pinda, noot, ei, vis, appel). Je hoeft niet persé naar een kinderarts. Ik ben zelf wel naar een diëtiste gegaan met Leah. Ik gebruik koemelkvrije biscuitjes (huismerk AH) voor Leah en je kunt ook koemelkvrij brood kopen (dageraadbrood van Super de Boer, oerbrood van o.a. C1000 was geloof ik ook koemelkvrij; of bij de bakker...).
Kijk goed naar je kindje, volg je gevoel en ik hoop dat Sam over zijn koemelkallergie of -overgevoeligheid heen gaat groeien (gebeurt heel vaak). Succes!!
 
Hoi Linda,

ik denk, dat het goed is om uit te zoeken, of het hier  om een koemelkallergie gaat, of dat je zoon bijv. niet goed tegen lactose kan. Je zou ook contact kunnen zoeken met een dietist of bijv. een natuurarts. Die kunnen je vast verder helpen.

Als je de term 'koemelkallergie' op een zoekmachine invult, kom je veel informatie tegen.
Hier zijn enkel pagina's:


http://www.zuivelonline.nl/?PageID=217




http://www.zuivelonline.nl/?PageID=789




http://www.zuivelengezondheid.nl/?PageID=216





Onze zoon krijgt zijn pap op basis van Nutrilon-soya en bij zijn boterham krijgt hij koemelk, waar de lactose uit gehaald is (van MinusL)
Dieet produkten kun je kopen via

www.allergiesupermarkt.nl



Groeten, Marijon
 
bij het voedingscentrum kan je een boekje kopen met (merk)artikelen waar geen melk en ei in zit. na eentijdje wordt je er superhandig in en ken je alle benamingen (wei, caseinaat enz enz) een lactoseitollerantie zou kunnen, ik zou het gewoon weghouden uit de voeding maar is wel bijzonder omdat het bijna niet voorkomt onder de drie jaar, km-allergie daarentegen wel. dus bijv. blue-band brood of diepdonkerbruin brood en dan besmeren met plantaardige olie..... ennuhm kijk uit met de soja, kan zijn dat dat ook niet goed valt.

suc6 kirsten
 
hoi hoi

hier ook een koemelk kind wij kwamen er pas na 8.5 maanden achter. bij sverre waren het niet zulke duiderlijke kachten wel veel huilen en heel veel spugen en dan ga je langs je ha en die zegt dan ja hoort er bij.

het is nu tegen woodig niet meer spugen maar kwijlen enn o erg hij heeft 3 a 4 churts en rompers nodig dan. ook gaat hij heel erg snotteren en heel erg taai.

we zijn inderdaat ook bij de diatiste langs geweest omdat we dachten dat sverre ook alergies was voor gluten maar of dat is over of hij heeft het nooit gehad beetje vaag.

maar sverre is nu 1.5 jaar en hat gaat supper nog wel opletten met wat je geeft hij eet brood bij de bakker vandaan alison. eet 1 brood in de week en als vla doen we soja vla staat in de vakken dus niet in de koeling is vlogends mij langer houdbaar. je hebt verschillende smaken vannile en chocolade en caramel. en sverre eet nu tegen woordig krekkers van brinta. en hij krijgt soja van nutrilon.

nu alleen effen een vraag sverre is al 1.5 jaar en de andere soja kan hij nog niet verdragen. maar op het pak staat tot 18 maanden wat nu denk dat ik wel gewoon door ga met geven. hebben jullie tips? hoor het graag.

doei doie lucy
 
Terug
Bovenaan