koemelk allergie

@ D_E, ja een hele uitzoekerij, dat is het. Maar het geeft zoveel verlichting als je alle allergene stoffen voor je kindje weg laat, dus het is het zeker waard; dat zal ook jouw ervaring zijn.
@ Lucy, wat jammer dat je kindje eczeem ontwikkelt. Mijn 2 jongsten (met allergieën) zijn ook eczeemkindjes (alleen dan wel met jeuk! dus veel huilen en een kort lontje), maar hier helpt het vooral om de allergene stoffen dus weg te laten. Verder als er al eczeem is verlicht vaseline cetamacrogol erg goed (vette vaseline die goed in de huid trekt). Bij de apotheek verkrijgbaar in ieder geval.
Succes!
 
hallo allemaal,
We zitten nu een tijdje met Sam op de soja, en qua gezondheid gaat het erg goed, niet meer verkouden ik heb niet meer hoeven puffen, erg fijn ook Sam is weer een stuk vrolijker.. alleen de eczeem is nog een probleem soort van.
Nu heb ik wel in de gaten dat als hij last krijgt van zijn tanden, of oortjes dat dan zijn eczeem ook verergert.. ik smeer hem in met vaselinecreme (gekregen van de huisarts) als het erg heftig is met hormoonzalf en ook heb ik een hele fijne olie ( sabaiolie erg goed voor probleemhuiden).....
verder probeer ik zoveel mogelijk koemelk te vermijden, maar je schrikt als je nu kijkt waar dat allemaal in verwerkt wordt, dus af en toe slipt er toch wel eens wat tussendoor...

@ Dirksmama     ik ben nog niet bij een kinderarts geweest, ik wil het nog even zo aankijken daar ik het idee heb dat het aanslaat, maar ik hou het wel in de gaten en zodra ik denk dat het niet goed gaat ga ik zeker aan de bel trekken, dank je wel

voorlopig heeft die natuurgerichte therapeut gelijk.....

 
Terug
Bovenaan