Koemelk allergie.

Lieve mede moeders,

Heb even een tijdje niet mee kunnen lezen. Onze kleine man heeft de afgelopen 5 weken aan een stuk door alleen maar gehuild en gegild.
We hebben alles geprobeerd in deze tijd. we zijn begonnen met speciaal dieet tegen darmkrampjes, en dit gemengd en rooibosthee en dat allemal in de dr. Brownfles.. helaas werkte dit bij ons niet, vervolgens zijn we naar de osteopaat gegaan met onze kleine vent, die kwam er achter dat hij gewoon weg heel veel pijnhad in zijn nekje en heupje. En daarom niet wilde slapen, de osteopaat wees ons op de kleur van zijn ontlasting, en vroeg of deze soms groen van kleur was? Ik zei nee oker geel, een paar dagen later was ik hem aan het verschonen ( zijn poepluier nr 8 van de dag) En toen was zijn ontlasting ineens groen.
Ik heb gelijk de huisarst gebeld, en vanaf vorige week vrijdag ziet hij aan een speciaal dieet van Nurtilon pepti 1 tegen koemelk allergie.
Ik heb ineens een heel ander kind...
En wat blijkt hij heeft gewoon koemelk allergie. Gelukkig ben ik daar optijd achter gekomen, ik had er niet aan moeten denken dat dit nog maanden door was gegaan.

Waarom schrijf ik dit op, eigenlijk om andere hiermee te helpen, let op je kind en luister naar je moeder gevoelens.. Het CB heeft echt niet altijd gelijk....

Hier ook veel gehuil en gegil bij onze dochter.

Vandaag weer naar de huisarts geweest en ze gaat nu op 3 dingen onderzocht worden. Op reflux, koemelkallergie en misschien dat er toch iets bekneld zit in haar spieren/wervels. Ik hoop dat iets gaat helpen want het is zo sneu om je kindje zo te zien en het is voor ons ook slopend.

Goed om te horen dat het bij jou nu goed gaat dat bied hoop voor ons ;-)

Ik heb trouwens hele goed ervaring met het CB, ze zitten er al vanaf het begin af aan bovenop om te achterhalen wat er aan de hand kan zijn. Ik word erg goed begeleid.

Het CB hier, werkt echt niet mee en roept gewoon het hoordt erbij. Daarom ben ik mijn moeder gevoel echt gaan volgen.

Wij dachten in eerste instantie ook aan reflux, maar dit kon niet want dan moest ie hele golven van zijn eten na het eten er uit gooien.

Een osteopaat kan geen kwaad probeer daar ook mee te beginnen. Wij zijn vandaag voor het laatst geweest met de kleine man en het gaat al een stuk beter met hem. In de combinatie met de Nutrilon Pepti 1.

Je kan trouwens op www. nutrilon. nl ook een test doen. ook dit kan je proberen. Succes nog even.

Want ik kan me heel goed voorstellen dat jullie ook met jullie ruggen tegen de muur staan. Hou je gedachte vast dit komt goed.;-)
Liefs

Bedankt voor de tip. We hebben gekeken en ze heeft bijna alle klachten. Ik hoop dat de nieuwe voeding gaat werken. Wij moeten naar de kinderarts om Saar verder te bekijken. We kunnen hier pas 26 juni terecht (echt belachelijk).

Liefs

Hier ook een fijn CB, denkt gelukkig ook goed mee. Harm huilt ook veel, maar niet de hele dag door, gelukkig. 's Nachts en 's ochtends is het rustig en slaapt hij goed. Wel z'n voedingen om de 4 uur, ook s'nachts. Eind van de dag om de 3 uur. Dan is er niks mee te beginnen. Was al met de borstvoeding gestopt (voeden om de 1,5/ 2 uur was toen normaal..), veel regelmaat in de dag aan gebracht.. Vandaag begonnen met inbakeren, heel apart, 't werkt direct. Hij blij, ik nog blijer.. :D
Succes iedereen, huilen is echt niet leuk...
Liefs

Roos en Saar, echt te gek voor woorden dat je tot 26 juni moet wachten op de kinderarts. Mag je van je huisarts niet alvast beginnen met de Pepti 1 van Nutrilon, echt geloof me als het Koemelk allergie is slaat het binnen 48 uur aan en heb je na 48 uur al een ander kind. Al waren de eerste 24 uur voor ons nog een ramp, maar al ik nu naar de kleine man kijk denk ik, ben zo blij dat ik doorgezet heb voor hem.
De kleine man is nu zijn schade met eten in aan het halen, dus kom vaker op een dag en drinkt al 6 flessen van 150 cc leeg en dat na 7 weken.... Veder slaapt ie nu heerlik en de nachten bijna allemaal door.

Succes nog ff en hou vol.

Ja wij vinden het ook belachelijk en dan moeten we ook nog naar een andere plaats want in onze eigen woonplaats was pas 19 juli een plekje.

We zijn gisteren naar het bureau geweest en zij vonden het wel verstandig om alvast te beginnen met Pepti 1, maar de huisarts heb ik niet meer te pakken kunnen krijgen. We hebben het gisteren maar al wel gekocht en ik denk dat ik er vandaag mee ga beginnen. Waarom was bij jou de 1e dag nog een ramp? Ben je gelijk volledig overgestapt of heb je het af- cq opgebouwd?

Bedankt voor je reactie.

Hoi Roos en Saar, Wij zijn gelijk helemaal over gestapt op de Pepti 1, de eerste dag was een hel. I.v.m heel veel krampjes en pijn in zijn buikje, hij heeft de boel letterlijk bij elkaar gegilt. maar na 48 uur was het helemaal over..
En toen ik hem dag 2 uit zijn bedje haalde lachte hij zo lief dat ik alles kwijt was van de 24 uur daar voor.
Liefs en succes nog he.

Terug
Bovenaan