koemelkallergie en 1e verjaardagstaart???

Hoi allemaal,

Ons meisje wordt van de week al weer 1 jaar en nou ben ik druk aan het inkopen doen en bedenken wat voor taart ed. we zullen kopenof maken. Maar ze heeft koemelkallergie bij grote hoeveelheden en vooral last van slagroom. Heeft er iemand een tip voor een leuke 1e verjaardagstaart ZONDER slagroom of met een alternatief. Bij mijn oudste vond ik de taart juist het leukste, zo lekker graaien met die handjes, maar ja....
alvast heel erg bedankt

groetjes van michelle

hoi,

mijn broertje heeft ook koemelkallergie (hij is inmiddels al wel weer 11)
mijn moeder had een kruidcake van atlanta gebakken met water, en die voor hem versiert met vruchtenhageltjes en een kaarstje erop.
zag er erg leuk uit.

groetjes marina

Mijn man werkt op school en had daar aan de bakkerij gevraagd of ze een eivrije & melkvrije cakebodem wilde maken. Daartussen een fruitvulling en een marsepeinen laag. Dit alles resulteerde in een ... Mickey!

Misschien is er een voortgezet onderwijs bij je in de buurt? Je kan het ze gewoon vragen..

Suc6 en fijne verjaardag alvast,

Kirsten

Hey hoi,

Ik ben bakker van beroep. Het is altijd heel lastig om met allergieen lekkere spullen te krijgen, maar het is niet onmogelijk.

Nu ben ik niet helemaal thuis in speciale voeding, maar volgens mij is er toch ook soja slagroom?  
Weet wel niet waar die te krijgen is en of dat die smaakt ,maar het is  misschien wel het proberen waard.

Veel succes ermee!
Groetjes Wendy

Volgens mij is het probleem bij kinderen met koemelkallergie dat ze ook niet tegen dingen op sojabasis kunnen.

Toevallig las ik in de albert heijn blad (allerhande) over koemelkallergie. Hier stond ook een recept voor cake in.

Terug
Bovenaan