koemelkallergie en 1e verjaardagstaart???

volgens mij gaat er in cake toch helemaal geen melk???????????????
slagroom vervangen zal denk ik inderdaad moeilijk worden maar een soot vruchtenvlaai obv cakebeslag???
Je kunt tegenwoordig hele leuke dingetjes kopen om het mee te garneren valt het niet eens op dat de slagroom ontbreekt.

Als je weet wat je kindje wel en niet mag hebben, moet je eens kijken op de leukste taarten shop (www.deleukstetaartenshop.nl). daar vindt je heel veel leuke spullen en ideeen voor taarten en bekleding. Ook koemelkvrij!
op de leukstetaarten.nl vind je ook een forum waar je eventueel vragen kunt stellen. Ik weet dat er veel producten en ideeen op staan, maar ik weet niet goed wat er in de producten zit en je kindje mag hebben, kun je daar bekijken en navragen. Kun je lekker zelf aan de slag met het maken van een taart. Zeker wanneer je kleintje straks kan helpen met bakken is dat super leuk. ik was al verslaaft aan bakken, maar nu onze kleine (2,5jr) mee bakt is het helemaal feest.

veel succes en plezier en felicitaties.

Weet je wat ook een optie is; rijstemelk. Dus daarmee koken. Want ze zeggen weleens dat je ook met Nutramigen/Pepti pap e.d. kan maken, maar de smaak is dan niet écht iets wat op pap lijkt. Maar in Rijstemelk (vanillesmaak/naturel enz.) zit geen allergenen en zit ook toegevoegd calcium, kan je heel goed mee koken en smaakt niet vies, zelfs dat andere mensen/visite er niets anders aan smaken.

Suc6!

Groetjes Kirsten

De verjaardag is volgens mij al even voorbij. Maar voor iedereen die opzoek is naar leuke recepten (voor kids met/zonder allergie): www.keukenkikker.nl Daar staan leuke ideeen.

@ Kaat: volgens mij gaat in cake een aardige hoeveelheid boter. Waar is boter ookal weer van gemaakt

Nog even een kleine aanvulling want na het lezen klonk het wel erg kort door de bocht (niet zo bedoeld);

Het ligt er natuurlijk wel aan hoe gevoelig je kind is t.o.v. neven-producten van melk e.d.

Hey Marieke,

Je kan bijvoorbeeld blue-band boter (van die vloeibare boter) nemen, die is koemelk en lactose vrij, bijvoorbeeld ook van Wajang die is helemaal plantaardig...

Nee, hoor, kan gewoon, alleen moet je goed lezen, er kan gelukkig een heleboel!

Groetjes,

Kirsten

Bedankt voor alle reacties! De verjaardag was een groot succes en ik heb met haar grote broer een chocolade cake gemaakt en die versierd met glazuur en hagelslag. Alles slagroomvrij en tegen chocola kan ze wel en boter heb ik koemelkvrij gekocht van de blue band. Het stukje cake is zo naarbinnen gegaan!! In hele grote brokken zo lekker vond ze het!

groetjes van michelle

Terug
Bovenaan