koemelkallergie

A

Anoniem

Guest
hallo,
ik had een vraagje ik heb zelf altijd koemelkallergie gehad en wil dan ook  als ons kleine spookie geboren wordt gelijk  hyperallergeen voeding geven ze zeggen wel van het is duurder en het wordt niet vergoed door het ziekenfonds alleen als de artsen het zeker weten na onderzoeken maar ja ik heb zoiets dan maar wat meer geld kwijt zijn dan dat die kleine eerst veel last heeft van buikpijn, diaree enz want dat zie ik niet zitten
maar nu had ik gezien dat er 3 verschillende zijn van hyperallergeen
nutrilon, friso en nestle maak het wat uit welke je neem??? of zit er alleen verschil in prijs?? want met de een of de ander scheelt het gewoon 3 euro per pak

groetjes sonja vandaag 25 weken

Hoi sonja,

Mijn oudste dochter heeft 5 weken lang vreselijk gehuild, we wisten niet meer wat we moesten doen en zijn uiteindelijk bij een kinderarts terecht gekomen die na 5 dagen opname in het ziekenhuis constateerde dat zij een hele ernstige vorm van koemelkallergie had, zij is dan ook op de meest hypoallergene voeding gezet die er is, alleen verkrijgbaar bij de apotheek en idd vergoed door het ziekenfonds. Gelukkig is zij er nu helemaal overheen. Bij mijn jongste dochter( nu 11 weken) geef ik bv en nu moet je niet denken dat zij het dan niet heeft....helaas...zij heeft het ook en dat betekend dat ik heel erg moet opletten met wat ik eet. Als ik een glas melk drink krijgt zij 2 voedingen later die melk binnen en ik kan er de klok op zetten dat ze krampjes krijgt. Heel zielig en onhandig voor mij maar ik heb goede hoop dat ook zij er over heen groeit. Ik weet niet of er veel verschil in de hypoallergene voedingen zit maar waarom probeer je niet eerst de gewone voeding? Op die manier weet je zeker dat je kleintje er niet tegen kan, het is iets voordeliger en wie weet heeft jou moppie helemaal geen allergie, overstappen kan je altijd nog!

groetjes Odette

bedankt voor je reactie
ja ik wil bijvoorbaad al  met die hyperallergeenvoeding beginnen omdat ik weet hoeveel last je ervan kan hebben en beroert voel daarom heb ik zoiets dan heb ik liever dat ik wat meer kwijt ben dan dat ons kleine spookie veel last heeft
en erkomen ook nog andere allergie voor vandaar dat ik het risico niet wil nemen

groetjes sonja

Ik zal zeker niet eerst gewone voeding proberen. Mijn dochtertje bleek ook koemelkallergie te hebben en dat is pas na ruim 2 maanden geconstateerd (toen ze met een slokdarmontsteking in het ziekenhuis werd opgenomen). Bij ons zit geen koemelkallergie in de familie, maar wel hooikoorts). Mijn dochtertje bleek dan ook koemelkallergie te hebben en babyastma (kan een gevolg van mijn hooikoorts zijn). Ik was dan ook  begonnen met gewone voeding, omdat ik toen nog niet wist dat als je hooikoorts hebt, dan je kindje daardoor dan een allergie kan onwikkelen.. Als je daarna overstapt op de speciale dieetvoeding (in mijn geval Nutrilon Pepti) duurt het eerst een paar weken voordat je effect krijgt en heeft je kindje nog steeds last van de klachten. Omdat je zelf koemelkallergie hebt zal ik, als ik jou was, zeker meteen met hyperallergene voeding beginnen. Je hoeft niet meteen met de speciale dieetvoeding te beginnen. De hyperallergene voeding is goedkoper dan de speciale dieetvoeding. Van welk merk je het neemt, maakt volgens mij niet uit, als je maar bij dat merk blijft. Na een jaar kun je dan testen door gewone melk of gewone Nutrilon te geven of je kindje nog allergisch is. Misschien heeft je kindje helemaal geen koemelkallergie, maar ik zal het zekere voor het zekere nemen. Ook is een hyperallergene voeding (b.v. Nutrilon hyperallergeen) goed om mee te beginnen als er andere allergieen in de familie voorkomen (b.v. astma, hooikoorts etc.) Ik ben nu zwanger van de tweede en ga meteen beginnen met hyperallergene voeding. Een vriendin van mij is er pas na ruim 7 maanden achter gekomen dat haar kindje een vorm van koemelkallergie blijkt te hebben en al die tijd heeft ze lopen rommelen met hem (veel ziek, spugen etc. etc.). Als je dus weet dat het in de familie zit koemelkallergie, dan zal ik geen risico nemen. Je bent een paar euro meer kwijt, maar ook een hoop ellende bespaar je ermee, mocht je kindje koemelkallergie blijken te hebben.

Ha meiden, ik vraag mij af waarom het altijd zo lang duurt voordat men er achter is dat een kindje allergisch is voor koemelk?
Ikzelf heb het vroeger ook gehad maar ben nu wel van plan borstvoeding te geven. Met het idee dat ik het in de gaten kan houden of het wel of niet goed gaat met ons zoontje. Of ben ik nu heel naïef?
Ik drink geen melk maar eet en drink wel melkproducten.

Liefs S. (23 weken)

hallo

volgens mij moet je voor koemelkeiwitallergie geen hypoallergene voeding gebruiken maar juist de pepti.
de hypoallergenen is vooral voor andere allergieen volgens mij.

Hoi Sonja,

Mijn oudste had een koemelkallergie en kreeg daarom Pepti. Bij de
tweede hebben ook wij uit voorzorg hypoallergene voeding gegeven. Dit
ook op aanraden van de dietiste. Misschien een idee om voordat je
bevalt eens contact op te nemen met een dietiste? Wij kregen goede
adviezen, hier in regio Eindhoven had een dietiste ook een telefonisch
spreekuur.

Mijn ervaring is dat ze op het consultatiebureau toch niet zoveel afweten van allergien.

Ik gebruikte de voeding van nutricia maar dat was toen vooral omdat die
kleinere verpakkingen hadden. Omdat ik het in eerste instantie
gebruikte als bijvoeding naast bv was mijn pak dan eerder leeg.

Voor de moeders die bv willen geven. Bij de eerste heb ik een koemelk-,
kippenei- soja-, noten- en pindavrij dieet gevolgd omdat mijn zoontje
al reageerde.

Bij de tweede heb ik dit niet meteen standaard gedaan. Wel kreeg ik van
de dietiste het advies niet meer dan 500 ml melkproducten te nemen. Dit
is voldoende voor jezelf en je kindje en belast je bv niet hoognodig
met extra koemelk. (bij de oudste nam ik 1000-1500 ml melkproducten)

Mijn ervaring is dat je rondom koemelkallergie nogal veel verschillende
adviezen kunt krijgen vanuit verschillende kanten. Probeer eruit te
filteren wat voor jou en je kindje werkt en waarbij jullie je goed
voelen.

Succes

Judith

Hoi,
Voor koemelk moet je geen hypo allergene gebruiken van nutricia deze bevat nog koemelk moleculen.
Voor 100% vrije koemelk voeding moet je over stappen op de pepti , nutragimen.

Overleg eerst met je wijkverpleegkundige,

Deze voeding krijg je pas vergoed na het provoceren van de voeding en het gebleken reseltaat dat er sprake is van een koemelk allegrgie

tel maar uit 1 pak kost ongeveer 20 euro twee pakken per week en zeker 8 weken eerdat je verder bent met de verzekering,

PS waarom geef je geen borstvoeding?
groetjes monique

Terug
Bovenaan