koemelkallergie

ik heb ook jarenlang koemelk allergie gehad.

ik vraag me af of het nu niet beter is om tijdens de zwangerschap weer melkvrij te leven.

weten jullie hier iets van?

ik ben pas 9 weken zwanger. ik ga het ook overleggen met de VK

groetjes,

m

quote: toulouse reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('26-06-2006 12:39:29'));

Ha meiden, ik vraag mij af waarom het altijd zo lang duurt voordat men er achter is dat een kindje allergisch is voor koemelk?
Ikzelf heb het vroeger ook gehad maar ben nu wel van plan borstvoeding te geven. Met het idee dat ik het in de gaten kan houden of het wel of niet goed gaat met ons zoontje. Of ben ik nu heel naïef?
Ik drink geen melk maar eet en drink wel melkproducten.

Liefs S. (23 weken)

Ja dat snap ik ook niet. Mijn dochtertje spuugde heel erg veel, had last van exceem en erge darmkrampjes. Zowel de kinderarts, als de huisarts, de wijkverpleegkundige, de verloskundige en het consulatiebureau zeiden dat dat erbij hoorde (??!!!). Het was mijn eerste kindje dus ik dacht het zal wel. Als ik dan over koemelkallergie begon dan zeiden ze dat het maar bij 2% van de baby's voorkomt, dus dat het niet waarschijnlijk was. Ik ben toen zelf overgestapt op Nutrilon Pepti en toen mijn dochtertje met een slokdarmontsteking werd ogpenomen in het ziekenhuis, begon men pas (dat was dus bijna 3 maanden later!) voorzichtig aan koemelkallergie te denken. Ondanks de Pepti spuugde ze nog steeds, maar dat schijnt te komen, omdat er toch nog koemelkeiwitten in zitten, weliswaar gesnipperd, maar ze kunnen door de darmen nog herkend worden. Pas een maand erna stelde de kinderarts voor om een test te doen. Na 3 dagen bleek overduidelijk dat ze koemelkallergie had. Pas  3 maanden later (!!!!) was eindelijk de machtiging rond voor de verzekering. Uiteindelijk heb ik met pijn en moeite die maanden met terugwerkende kracht de Peptie vergoed gekregen.

Nu bij een tweede zal ik alles veel sneller herkennen, maar toen had ik nog te weinig kennis er van. Ik vertrouw nu veel meer op mijn eigen intuitie in plaats van de kennis van de artsen etc.

Terug
Bovenaan