koemelkallergie

Dat uit zich op verschillende manieren, Mijn dochtertje heeft erg last van eczeem en verstopping. Maar vaak komt ook veel huilen en diaree voor of over geven.

Groetjes joyce mama van Mara 7,5 maanden
 
Joyce heeft er al aardig wat opgeschreven. Onrustig en slecht slapen zijn ook een paar kenmerken.
Denk je dat jouw kindje er allergisch voor is?
Volg je gevoel zou ik zeggen, en probeer het uit. Mijn gevoel zei het al vanaf het begin, maar de huisarts die ontkende. Na 8 maanden ben ik er dan toch achter gekomen dat het wel degelijk een koemelkallergie is, zij het niet zo heftig. (hij krijgt "alleen" maar eczeem en daardoor jeuk) Dus nu ben ik op dieet (geef nog bv) en mika krijgt ook aangepast voedsel naast de bv.
Na een paar weken testen en het gaat beter, moet je even een provocatie test doen. Reageert je kindje er weer op dan is het idd koemelkallergie.
Als je dat gaat uitproberen, let je wel op voldoende voedingsstoffen?
Succes!
 
Hoi ingrid,

Hoelang volg jij het dieet al en doe je het erg streng of kan je flexibel zijn.

Ik volg het nu 6 maanden en kan echt niets zondigen zonder dat ze er last van heeft.

groetjes joyce mama van Mara 7,5 maanden
 
He Joyce!
We komen elkaar wel vaak zo op de digitale snelweg tegen he?
Leuk!

Ik heb eerst zelf wat aan lopen modderen door alles te vermijden waat koemelk inzit, ik denk zo'n 2,5 maand . Eindelijk ben ik naar de dieetiste geweest (na lang zeuren verwijsbriefje gekregen) omdat ik graag zeker wilde weten of Mika maar ik ook voldoende binnen kreeg. Ik zat gelukkig al aardig op de goede weg. Wat extra tips gekregen om het helemaal goed te doen.

ik vind het wel moeilijk.Soms eet ik ook iets gedachteloos op. Als ik iets verkeerds eet dan reageert Mika wel direct met eczeem en jeuk. Maar gelukkig niet erg, al is die jeuk voor hem natuurlijk wel erg lastig. Maar zijn humeur enzo lijdt er niet onder.
Als je mee eens direct wil mailen kletst misschien iets makkelijker,
pinkiepel@hotmail.com
Waar heeft Mara last van als je zondigt?
Groetjes! Ingrid
 
bedankt voor jullie reacties.ik vraag dat omdat Jaimy veel huil maar zijn ontlasting is wel goed en spuugt ook niet eel.. wel is hij erg druk met zijn armen en kan zich zelf echt heel veel pijn doen als hij huilt,.. bijvoorbeeld als hij krampjes of honger heeft!!
daarom dacht ik eraan.. liefs an
 
Je kunt het natuurlijk gewoon proberen, maar is hij misschienn niet " alleen " onrustig? Misschien vindt hij het prettig als je hem inbakert? Dat is erg rustgevend. vraag daar eens naar over hoe je dat het beste kunt doen.
Succes!
 
Hallo iedereen,

IK las jullie berichten hier en dacht gelijk aha daar moet ik even een vraagje bij zetten!

Mijn dochter nu 9 maand ( 2 maand te vroeg geboren dus eingelijk 7 maand ) Heeft al lange tijd erge eczeem plekken op haar elleboogholten en op haar knie verder nergens nu dacht het cb eerst aan hele droge huid moest ik insmeren met vaseline, hielp niks werd alleen erger! Toen werd ik doorverwezen naar de ha die zei ook erge droge huid smeren met vaseline creme extra vettend van de apotheek. Resultaat hielp niet de plekken gingen ervan open en werden groter! Toen was het ineens eczeem allergies voor mijn wasmiddel dus begonnen met neutral. Het wordt beter maar de plekken zitten er nog steeds en zijn soms nog steeds open met schillers erop. Gisteren weer bij het cb geweest en nu is het een schimmelinfectie creme gekregen voor de schimmels ja hoe dit nu verder gaat weet ik nog niet! Heb ook een tijd er niks op gesmeerd omdat haar huidje niet meer wist waar het op moest reageren en mijn mening is smeren is niet altijd de oplossing.

Kan dit ook wat met koemelkallergie te maken hebben?? Ze krijgt al vanaf dat ze 2500 gram woog similac.

Hoor graag van jullie!

Groet nicole mama van monica
 
Terug
Bovenaan