koemelkallergie

Mijn zoontje van vijf weken  heeft pukkeltjes en rode vlekjes op zijn  gezicht en in zijn nek. Ook begint het nu een beetje op zijn armpjes en borst te verschijnen.  Verder had hij op zijn hoofdhuid last van rode vlekken en berg.
De wijkverpleegkundige dacht eerst aan een koemelkallergie omdat het niet alleen maar op zijn gezicht zat maar volgens de consultatieburo-arts was het nog te vroeg want het konden ook hormonale puistjes en uitslag zijn. Inmiddels duurt dat nu al bijna vier weken. Weten jullie wat nu de symptomen van koemelkallergie zijn??
Nu wil ik laten testen of hij inderdaad koemelkallergie heeft. Ik zou daarvoor naar het ziekenhuis/kinderarts kunnen gaan. Heeft iemand daar ervaring mee?
Ook kan ik bij een (alternatief) huidcentrum een huidmeting kunnen laten doen. Dan kunnen ze via een ringetje rond de vinger en elektrische apparatuur bepaalde aandoeningen opsporen. Heeft iemand daar ervaring mee?
Ik ben enige tijd overgestapt op de Pepti maar was hierover niet zo tevreden omdat de darmkrampjes leken toe te nemen.    

Tania

hoi ik heb geen verstand van koemelkallergie maar die hormonale pukkeltjes kunnen wel een aantal weken duren
het kunnen misschien ook wel warmtepukkeltjes zijn en ik weet niet wat voor wasmiddel je gebruikt je mag nog geen wasverzachter gebruiken
goed hier heb je misschien niet veel aan maar zou het nog eens navragen voor je jezelf vanalles aan de hand haalt en het iets onschuldigs is
en wat betreft het overstappen naar andere voeding geeeft altijd wel weer extra krampjes omdat ze weer aan de nieuwe voeding moeten wennen

nou sterkte inieder geval groetjes Elena  

Hoi

Ik heb mijn dochtertje ook laten testen, alleen dan bij een homeopatische geneeskundige (geregistreerd dus ook erkent door de verzekering)
Die deed ook via punten op de vinger en een apparaatje testen. Die punten op de vinger zijn dezelfde als bij acupunctuur ( voor de organen), en dat apparaatje meet de weerstand. Vervolgens teste ze bij mij (staat een soort van in verbinding) waar zij allergisch voor was. Er kwam een hele lijst van dingen uit.
Ik vertrouw er gewoon op, mijn moeder kwam vroeger daar al met mij en bij mijn broer en zusje (die erger allergisch zijn) heeft het zeker baat gehad toen ze wisten wat t was. Ik merkte dat bij mijn dochtertje zeker de rode puntjes wegtrokken toen ik me aan die lijst ging houden (BV)
Ik zou t  zeker doen, je weet in een half uur wat het is.
succes! grtjs Evelien

Hallo Evelien

Ik heb inderdaad een afspraak gemaakt bij de huidsalon voor zo n test met het ringetje en ga er morgen heen. Denk dat het hetzelfde is als wat jij hebt gedaan. Eerst heb ik bij het CB nagevraagd. Maar zij schrijven standaard vier weken pepti voor om te testen. Ze doen een beetje moeilijk als je doorvraagt naar een verwijzing voor een allergietest omdat dit niet uit het bloed zou kunnen worden opgemaakt. Beetje raar, want een vriend van mij die zelf arts is heeft voor zijn dochter wel een bloedtest kunnen laten doen waaruit koemelkallergie blijkt. Nou ja. zal wel zo zijn. Ben blij dat er ook nog alternatieve wegen zijn om erachter te komen.

Tania

hoi,

Mijn zoontje(inmiddels 5 jaar)heeft ook koemelkallergie gehad toen hij een baby was.Hij spuugde veel had uitslag en heeeel veel krampjes enz...Wij hebben toen in overleg met de huisarts en consultatieburo een andere voeding geprobeerd was geen pepti.Dat kon je alleen verkrijgen bij de apotheek en het hielp erg goed!Hij knapte gelijk op we moesten na een paar week toen een provocatietest doen bij het consultatieburo en bleek toen inderdaad koemelkallergie te zijn.En toen hebben wij de voeding gelukkig vergoed gekregen.Na ongeveer een jaar is hij er overheen gegroeid gelukkig.Je moet dan ook weer rekening houden als ze 4 maand zijn ivm koekjes enz. dat er geen koemelk en gluten inzitten.Het consultatieburo kan je daar ook heel goed in begeleiden in ieder geval heel veel succes ermee!!!

Hoi ik heb het ook even nagevraagd toevallig bij mijn verzekering:
Je krijgt de vergoeding als je een artsenverklaring hebt. Dus inderdaad bij het CB gaan ze de hele procedure af van 4 weken HA voeding en daarna kijken of er een reactie komt als je er "normale" voeding door gaat mengen. Als je naar een homeopaat gaat en duszo'n test doet wordt het vergoed MITS: hij of zij aangesloten is bij de Nederlandse Vereniging van Klassiek Homeopaten en een arts is. Die van mij is geen arts maar ze zei dat t wel vergoed wordt, dus ik heb haar briefje op goed geluk op gestuurd, maar ben ook met de CB programma bezig. We gaan het zien, ze vind die flesjes toch niet echt leuk dus ik blijf ook BV geven, voor hoelang dat gaat dan..
grtjs Evelien

hoi

Mijn advies ,mijn dochter is bijna 5 maanden en heeft koemelkallergie,Je moet overstappen op de pepti en dit ruim een maand volhoeden, na die maand ga je provoceren, bijvoegen van koemelk dus gewone babyvoeding.
Dit heb ik ook zo gedaan, mijn dochter reageerde slecht op de koemelkvoeding kreeg uitslag, krijg het benauwd, krampjes spugen meoilijke ontlasting.
Zo Zijn wij erachter gekomen dat ze t heeft.
Doe dit in overleg met consultaiebureau met goede begelijding.
Ga niet door met de gewone voeding, als hij koemelkallergie heeft worden de darmen aangetast door de gewone voeding!
Sucses Chantal

Is het echt héél erg die uitslag? Heeft hij er last van? Hij spuugt niet volgens jouw verhaal. Dan zou ik het gewoon even afwachten, zoalang hij geen last heeft tenminste.
Mijn dochtertje van 5 weken heeft op haar gezicht ook pukkeltjes gekregen en wat uitslag (lijkt wat van droge huid te komen). In haar nekje, bij haar keel, knieholtes, binnenkant van de arm (bij het buigpunt) zitten allemaal pukkeltejs. Warmte uitslag lijkt mij, is de ene keer bijna weg, dan komt het weer.
Er wordt tegenwoordig wel te gauw aan een allergie, en zeker koemelkallergie gedacht vind ik. Het is duidelijk wanneer je kindje allerlei andere symptomen heeft en er erg last van heeft (huilen enzo, spugen ) dat er meer aan de hand is ja. Maar zolang de huiduitslag geen problemen verder geeft, zou ik het nog een tijdje afwachten.

Terug
Bovenaan