koemelkallergie

Vorige week hadden we de test en wat blijkt nu. Mijn zoon is niet allergisch voor koemelk maar heeft wel een hoge intolerantie voor vis, schaaldieren en soja. Ook kon getest worden dat hij supernegatief op zijn voeding reageert. Wij gebruiken al vanaf zijn geboorte de Hypoallergeen van Nutrilon. En  daar blijkt dus volgens de ingredientenlijst in te zitten, elementen van vis en soja.
We zijn dus maar overgestapt op de pepti en het lijkt toch wel effect te hebben.  Het lijkt na twee dagen Pepti al een totaal andere baby want  Jonas huilt veel minder (alleen nog maar als hij honger heeft), het eczeem is aan het verdwijnen en hij lijkt ook minder last van krampjes te hebben.

Nu las ik dat ook de standaardvoeding van Nutrilon soja en vis(olie) bevat maar de Omneo niet. We overwegen dus om of door te gaan op de Pepti of over een tijdje over te stappen op de  Omneo.

Tania

Hoi

Wij vermoeden dat ons dochtertje ook koemelkallergie heeft maar we gaan morgen met haar naar de ha toe.Ze spuugt al vanaf de geboorte veel en heeft veel kramp.Nu heeft ze een hele vreemde uitslag die begon met pukkeltjes en nu ook met vlekken op haar hoofd,hals en romp.Soms haast knalrood en een paar uur later heel licht en dan weer later weer heel heftig herkennen jullie dit ook?Jullie zeggen dat je dan een tijdje overgaat op ha voeding of pepri en dan vervolgens voorzichtig na een tijdje gewone flesvoeding erdoor doet om te zijn of er een reactie komt.Zo ja blijf je dus bij dat andere type.Mijn vraag is nu vergeod jullie verzekering dat?Die van mij heeft het in het pakket mits het aangetoont is door een arts.Mag dit de ha zijn of moet dit een kinderarts zijn.Wat kost de pepti eigelijk?Volgens mij is dat heel duur toch?

Hoi,

Wij lopen met ons zoontje van nu 4 maanden ook al een tijdje bij de kinderarts omdat we vermoeden dat hij koemelkallergie heeft.

Tijn had erge last van kramp, liet veel windjes, huilde veel, was erg onrustig en overstrekte zichzelf steeds.
Op advies van de kinderarts zijn wij nu ongeveer een maand bezig met de pepti.
Tijn reageerd hier heel goed op en heeft nergens last meer van.

De pepti moet je bij de apotheek halen en kost 23,50 per pak.
Als er bewezen wordt dat je kind echt koemelk allergie heeft worden alle
kosten die je voor de voeding gemaakt hebt met terugwerkende kracht vergoed, wel
de kwitanties van de apotheek bewaren.

Marjolein

Misschien allergisch voor wasmiddel?! Of parfum?!

Dat was bij ons het geval

Ik heb als baby een koemelkallergie gehad en huilde, wat zeg ik krijste onwijs veel..
Zou zeggen was hem zonder middelen waar parfum inzit..alleen water.
En van melk wisselen zou kunnen helpen.

In ieder geval doen waar jullie je het prettigst bij voelen!

Succes
Jacomien
kylian 09-09-2007

Hai Tania (en de andere dames)

Bloedtest kan je laten afnemen, maar het nadeel van de bloedtest is, dat hij vals negatief en zelfs vals positief kan zijn. Je zult altijd ook nog moeten elimineren/provoceren en re-elimineren om er zeker van te zijn dat het idd allergie is. Dit geldt ook voor alle andere testen (ook alternatief) ze kunnen je een indicatie geven, maar zekerheid krijg je er niet door.

Bij alleen huiduitslag en geen van de andere symptomen kan het allergie zijn, maar kan ook gevoeligheid voor wasmiddel, wasverzachter, shampoo, badschuim, badolie of iets dergelijks zijn. Probeer dat eerst uit te sluiten voordat je met de voeding gaat testen.

Wat zijn andere symptomen... spugen, kramp (meer dan gemiddeld), veel huilen, overstrekken, eczeem, problemen met ontlasting, hoeft niet allemaal tegelijk voor te komen he? De één reageert met veel symptomen, de ander met heel weinig.

Pepti kan een goede vervanging zijn ipv gewone kunstvoeding, maar was voor mijn middelste uk nog niet voldoende gehydroliseerd. Wij moesten op de Nutramigen. Je krijgt het vergoed als je van je arts een verklaring hebt. Hiervoor moet je echter wel het proces eliminatie/provocatie/re-eliminatie door.

Mijn oudste en jongste hebben borstvoeding gekregen, dus ik op dieet (meer dan alleen koemelk weglaten, soja lijkt heel erg op koemelk, andere melkproducten ook dwz paarden, schapen, etc. maar reageerden ook op kippenei, tomaat, citrus, wortel, en nog veel meer....) Ook dit dieet is goed te doen, als je wat ervaringen kan delen met andere allergiemoeders. In je eentje is het een heel puzzelwerk, wat hulp van andere ervaren moeders is zeer zeker een aanrader. Het provoceren (wat je regelmatig moet doen om te kijken of je kind er al overheengegroeid is) is een stuk vriendelijker en veiliger via de borstvoeding dan rechtstreeks en de reacties op sporen in de borstvoeding geeft je al een goede indicatie waar je op moet letten straks met bijvoeding. Als je kind immers al op sporen in de borstvoeding reageert, zal het nog heftiger op het pure voedingsmiddel reageren.

Als je nog vragen hebt, hoor ik ze graag. Mag ook via mail nynke apestaartje borstvoeden punt info

Groetjes Nynke

Terug
Bovenaan