Koemelkallergie

Hoi Lies,

We blijven hert gewoon proberen, maar telkens als we bij de huisarts komen en vertellen dat ze zo aan het hijgen en piepen is geweest en ook hoesten en niezen.
Kijkt hij haar helemaal na en kan dan niets vinden, zelfs geen bewijs dat ze verkouden zou zijn.
Meestal als ze er erg last van heeft is het 's avonds en dan gaan we normaal pas 's ochtends naar de huisarts.
Het is een enkele keer voorgekomen dat het zo erg was dat we naar de huisartsenpost zijn gegaan.
Maar als we daar dan komen schuiven ze het altijd af op buikkrampjes.
Vind ik toch wel apart aangezien mij verteld is dat baby's tot 4 maanden er last van hebben en Renske dit eigenlijk pas sinds een maand heeft, dus sinds ze 3,5 maand is.
Ook heeft ze nooit last van een harde buik, wat volgens de dokter wel zou moeten.

Maar we blijven het proberen, elke week naar de dokter en elke week naar het consultatiebureau.( en volgende week ook nog de dietiste en dan vinden mensen het gek dat ik het zo druk heb.)
Eens moeten ze het toch gaan snappen.

(consultatiebureau is om te wegen, ze eet namelijk maar de helft van wat normaal is op haar leeftijd.)

Groetjes Bianca
 
Irritant is dat zeg, dat die huisarts zo doet! Vaak is je moedergevoel toch aardig goed wat deze dingen betreft. En wat heeft dat piepen en niezen enzo nou met buikkrampjes te maken dan???
Wat zeggen ze er op het CB van?
Ik snap precies hoe druk en gejaagd je je kunt voelen als je van de één naar de ander moet! Ik loop ook bij de diëtiste. Momenteel is het niet zo hectisch, maar ik had ook een tijdje dat ik bij de huisarts, dermatoloog, homeopaat, diëtiste en CB liep. Nou, je wordt echt gek!
Ik stuitte ook op heel veel onbegrip in het begin toen mijn zoon zoveel huilde. Ik voel me er soms nog verdrietig van. Heel veel mensen verdiepen zich niet eens in het kind en zijn probleem, maar zeggen al gauw: ach, huilen hoort erbij, dat doen alle baby's. Natuurlijk snap ik dat, maar ik weet ook wel dat de meeste baby's ook wel eens rustig zijn, en dat was ons kind eigenlijk nooit. In mijn familie zijn zelfs bepaalde verhoudingen verslechterd in die periode. Ik kreeg zoveel kwetsende opmerkingen, over het belang van borstvoeding,, terwijl dat absoluut niet lukte al wilde ik nog zo graag. (Achteraf ook allemaal door die allergie)Toen weer over het inbakeren: ach, wat zielig,zeg! Dan weer over zijn benauwdheid: o, kleintjes zijn vaak verkouden hoor! Alsof ik allemaal veel te moeilijk doe. Ik mag dan onervaren zijn, maar ik heb wel moedergevoel, hoor! Sindsdien ben ik wel anders tegen mensen aan gaan kijken. Het kwam van mensen van wie ik altijd gedacht had dat die mijn zouden steunen. Nu gaat alles beter en hoor je ze niet meer, maar bij mij is er iets geknapt vanbinnen.

Sorry, ik zit hier vreselijk te razen over iets wat je waarschijnlijk helemaal niet interesseert en wat niet allemaal met de vraag te maken had. Het rolde er allemaal zomaar uit...

Heb je trouwens contacten met een kinderarts? Anders zou je altijd eens kunnen vragen of die er eens naar kan kijken. En als je dat niet hebt, zou ik echt bij de huisarts aandringen op een verwijzing. Dan zeg je ook gewoon dat je je afgescheept voelt. Jij kunt het beste inschatten hoe je kind zich voelt en wat er aan de hand kan zijn!

Heel veel sterkte!
Lies
 
Zo Lies lucht op he meid ff je gal spuwen.
Ga vooral je gang.

Weetje wat me opvalt het is nooit goed wat je doet als moeder. Mijn dochtertje huilde dus niet was heel tevrede en gezellig. En kon dus geen koemelkallergie hebben. Maar ik merkte zelf het beste dat als ik een beker extra melk dronk ze nog meer eczeem kreeg.
Maar nee hoor dat was niet zo. Smeer maar in met vaseline dat is goed. Daar kon ze dus absoluut niet tegen. Nee mevrouw dat kan niet hoor. Oke geloofde ze ja hebben er meer verstand van he. Weer smeren en weer erger.
Dus gestopt.

Aangedrongen op nog een bezoek bij het cb want ze waren ziek zwak en zwanger dus geen vervanging maar ondertussen werd ik afgesceept met 2 maanden wachten ja dag.
Ok eindelijk voorelkaar na een hoop gemekker kon het opeens wel.
Ja dan gaan we het proef dieet volgen. Voordat ik begon. Als je wil stoppen met de bv is dat heel normaal en niet erg het is zooo zwaar dat moeders het vaak na 2 weken al opgeven dus kan je misshcien al afbouwen???????

Wat was ik kwaad zeg.
Ook de dieetiste stuurde me alle kanten op behalve de goede. Na zelf veel uitzoeken en lezen kwamen we een heel eind. En ondertussen 9 maanden en eczeem vrij.
Maar zodra ik 1 plakje kaas eet is het mis.

En nog hoor jeetje zou je niet stoppen met de bv het is zo een belasting voor je zelf dat je niets mag. DUS?

Zo zie je maar dat jij het graag wilde geven mensen commentaar hebben dat het niet lukt.
Vaak zo kwetsend omdat je het zo graag wilt en natuurlijk helemaal als ze je er op wijzen dat het beter is ivm de allergie.

Hier kwetsend omdat ze het niet accepteren dat het wel lukt en dat ze na drie maanden er nog niet overheen gegroeid was was belachelijk en dat nog wel met die goede bv. Nu 9 is ze volgens veel mensen te groot voor de borst.

Dus meid je doet het meestal niet goed. In de ogen van andere terwijl je zelf donders goed weet wat goed is voor je kind. Als dat de fles is door wat voor reden dan ook heb je daar niet voor niets voorgekozen.

En idd mensen leer je kennen in moeilijke periodes en dan ben je heel selectief daarna in vrienden hebben en kiezen.

Hoi Bianca,
Hoe moeilijk het ook is ik zou een verwijs briefje eisen. De arts ziet een moment op name en jullie zien haar de hele dag. Doet hij moeilijk zou ik zeggeen weet je wat kom een keer in zo een periode s avonds langs kan je zien hoe ze dan is.

Is je dochtertje ondanks dat ze minder eet wel op gewicht?
Groetjes

Sorry hier ook een erg lang verhaal
 
Hoi Cindy,

Onze dochter Donna (nu 6 mnd.) heeft ook koemelkallergie en had weinig baat bij Pepti. Zij krijgt sinds 3 maanden Nutramigen en dat is echt een wondermiddel (althans... voor onze kleine meid)!!

Wat erg fijn is, is dat je bij Nutramigen binnen 3 dagen resultaat ziet! Bij de meeste andere voedingen moet je eerst 2 weken proberen voordat je resultaat ziet en daar zit je als moeder eigenlijk helemáál niet op te wachten als je kleine alleen maar pijn heeft en huilt, huilt, huilt.

Nutramigen is alleen verkrijgbaar bij de apotheek en op recept (van CB, KA of HA). Als je een medische verklaring hebt, wordt het bovendien ook nog eens volledig vergoed door het ziekenfonds. Gelukkig wel, want het is erg prijzig (plm. 20 Euro voor blik van 425 gr). Tip: bewaar de bonnen als je nog geen regeling hebt met het ziekenfonds, dan kun je ze later declareren!).

Ik wil nog even kwijt dat bloed- e/o allergietesten geen betrouwbare resultaten geven bij babies. Eliminatie-/provocatietest wèl. Moet je trouwens ook doen om voor een medische verklaring in aanmerking te komen.

Succes en sterkte! Dat geldt trouwens voor alle mama's en papa's met allergische kindjes.

Groetjes!
 
Hey Lies,

Geeft niets hoor ik begrijp je frustraties best.
Ik heb eigenlijk precies hetzelfde en het is inderdaad ook echt zeer frustrerend.
Ik heb hier ook telkens mensen die het beter denken te weten.
Ook omdat veel mensen vinden dat ik nog te jong zou zijn voor een kind.( ben 24 )
Ik zelf vind dit absoluut niet, maar andere denken hierdoor toch dat ze me moeten helpen.
Gelukkig heeft mijn directe familie hier geen last van(afgezien onze oma's maar ja dat vergeef ik het maar, zijn ook niet meer de jongste.)

Maar het doet ook gewoon veel pijn om te zien dat je kind het zo moeilijk heeft en dan te horen te krijgen dat er niets aan de hand zou zijn.
Terwijl ik weet dat er wel iets is.

En helemaal raar vindt ik dat de huisarts heeft gezegd dat ze allergies is voor koemelkeiwitten en voor knaagdieren en dan niet wil geloven dat er nog meer is.


Hoi Joyce,

Ik heb bij de huisarts al meerdere malen een verwijsbrief gevraagd, maar krijg deze niet onder het mom dat het onder de 6 maanden toch nog geen nut heeft, dan zouden ze dat namelijk nog niet kunnen onderzoeken.
Heb op internet gevonden dat het vanaf 3 maanden kan, maar dat wil die niet geloven.
Dat is gelukkig nog maar 1,5 maand en dan hoop ik wel een verwijzing te krijgen.

Ze blijft trouwens wel redelijk groeien, schijnt wel aan de onderkant van de lijn te zitten, maar niet zoveel dat het kwaad zou kunnen.

Komt ook omdat ze een maand achterstand heeft opgelopen omdat de eerste maand bijna niet dronk.
Dit hebben wij niet door gehad omdat ze heel tevreden leek, maar eigenlijk kwam dat omdat ze ondervoed was.
We zijn er achter gekomen toen we voor nacontrole naar de kinderarts moesten enze nog steeds 300 gr onder d'r geboortegewicht zat.
Ik gaf toen borstvoeding en ze kreeg niets uit de borst, ze zoog wel, maar daar hield het ook mee op.
Ik ben er na 3 weken mee opgehouden, omdat ik de volledige dag bezig was met de voeding en dat ging gewoon niet meer.
Heb ook niet hoeven afbouwen, ik heb 1 keer afgekolfd, maar dat was meer omdat dat zo hoorde en daarna was ik er vanaf
Ze was trouwens 5 weken toen ze weer op d'r geboortegewicht zat.

Groetjes Bianca

hier ook zo'n lang verhaal geloof ik, sorry
 
Bedankt voor jullie aardige, lieve reacties. Joyce, wat goed dat je zo lang bv geeft. Ik hoop echt dat het bij mij een volgende keer ook gaat lukken, maar ik heb er een beetje een trauma aan overgehouden. Ik voelde mezelf echt falen, omdat mijn zoontje niet wilde drinken. Hij lag constant te kronkelen op mijn schoot. Had iemand mij maar verteld dat er zoiets als allergie bestond! Natuurlijk wist ik dat wel, maar wie denkt daar aan in de kraamtijd, half suf nog van de operatie (keizersnee) en helemaal beduusd dat een kind lang zo leuk niet is als het eerst lijkt. Bij mij was het tenminste niet leuk, want onze zoon huilde vanaf de 1e dag bijna onophoudelijk. Hij is achteraf alleen maar echt rustig geweest tot het moment van de eerste keer aanleggen...
Ik weet wel dat ik bij de volgende al m'n voelsprieten uit zal hebben staan! Ik zou onmiddellijk signaleren wanneer er weer sprake is van allergie!
Zou er trouwens in de zwangerschap al iets preventief aan te doen zijn?

Bianca, het is toch heerlijk, zo jong moeder? Ik ben ook nog maar 23 hoor! En ik voel me er prima bij. Ik weet dat ik het aankan en ik vind dit een heerlijke leeftijd om kinderen te krijgen. Ik had zelf ook altijd een jonge moeder, en dat vond ik fantastisch!

Tot schrijvens weer!
Gr. Lies
 
Hey Lies, Ik vind het ook echt heerlijk om nu al moeder te zijn alleen de buiten wereld staat er erg raar tegen over.
Ik kreeg tijdens de zwangerschap telkens naar mijn hoofd, was zeker een ongelukje.
En omdat ik pas na 6,5 maand een beetje buik kreeg, zeiden ze ook in alle winkel het is zeker een kado'tje.
En kijken mensen me allemaal aan alsof ik een middagje mag oppassen.
Maar afgezien daarvan is het echt geweldig.
Ik heb het trouwens ook altijd al geweten dat ik voor mijn 25ste moeder wou worden(altijd dan nog maar de vraag of dat ook lukt.)

Groetjes Bianca
 
Bianca,
Belachelijk zo een huisarts. Moet ook zeggen dat wij ook zo een ei hebben hoor. Heb je al eens gedacht om naar een andere huisarts te gaan. Misschien dat dat een beetje helpt.
Het is toch triest dat je uitkijkt naar het moment dat je kindje zes maanden is zodat je dan een verwijzing krijgt.
Mara (ons meisje) hangt ook een beetje onder in de curve moet zeggen dat het de laatste keer wel meeviel.
Maar voor jullie wat het dan wel ff schrikken zeg als je denkt dat het goed gaat. Fijn dat ze het op flesvoeding wel goed doet zeg dat is dan wel een hele geruststelling. Mag ik vragen wat ze weegt?

Lies dank je voor het compliment over de bv. Je bent 1 van de weinige de meeste incl dieetiste en cb arts vinden het vanaf het begin al dat ik over moet op kv maar ja eigewijs als ik ben doe ik wat ik wil. En zie het resultaat.
Hier hebben we ook onze ups en downs gehad met de bv. Soms tot huilens toe van ons beide. En heel wat grijze haren er bij ook al ben ik net als jullie nog niet zo oud. 25 toen Mara geboren werd was is nog net 24.

Lieve Lies wat moet jij je rot gevoeld hebben zeg als je ziet dat je kindje zich zo rot voelt en niet weet wat het is En dan doe je zo je best om die goede bv te geven terwijl het voor hem helemaal niet zo goed was.
Moet eerlijk zeggen dat ik vrij snel een allergie vermoede maar toen het bevestigd werd was ik stom verbaasd. Ik geef toch bv in de familie komt het niet voor dus hoe groot is dan de kans dat je kind een allergie krijgt en dan ook in behoorlijk erge mate?

De volgende keer weet je al zo veel meer dan bij de eerste en dan ook nog eens niet al te beste begeleiding. Je zal het een bij een tweede al herkennen voordat andere iets vermoeden.
SOmmige mensen beginnen tijdens de zwangerschap al met het dieet dat ik volg dus misschien dat dat helpt maar ik zou het eerst informeren want het is best pittig en helemaal zonde als het niet nodig is omdat het niet werkt.

Wij gaan as vrijdag op vakantie heerlijk 2 weken naar griekeland maar je moet met zo veel dingen rekening houden als je kindje een allergie heeft. Pff.

En het meest vervelende vind ik dat mensen 1 denken dat ze het beter weten dan ik wat ze wel en niet mag.
2 mensen haar vanalles willen geven zonder het te vragen of het kwaad kan.
3 mensen die gewoon niet luisteren. O ze is toch al groot waarom mag ze dat dan nog niet. Dan heb je net je hele verhaal opgehangen.

Dan heb je nog mensen die op een verjaardag je standaard alles aanbieden en Mara vanalles willen toe stoppen. O nee ze mag geen melk maar een stukje kaas kan toch geen kwaad.

Snik soms BAAL ik voor mijn meisje maar goed het is niet anders en ze eet lekker veel gezonde dingen ipv zoete koekjes.
Wat geven jullie de kids tussendoor?
En mogen ze bij jullie wel ei, vis, schelp en schaaldieren, noten, pitten en zaden.

Groetjes en haha weer een heel verhaal he
 
Terug
Bovenaan