koemelkeiwitvrij brood

Hallo,
Werk zelf in een bio bakkerij waar al het brood zonder toevoegingen gebakken wordt, dus er zit oa geen koemelk in. Het is voor de rest wel gewoon brood niet, extra vast etc.
Verder kan ik je aanraden om eens naar een natuurvoedingsvoedings winkel te gaan, daar verkopen ze legio produkten, oa broodbeleg, zonder koemelk. Ze hebben er ook vla en chocomelk etc.
Ze kunnen je daar ook adviseren over wat wel en niet te gebruiken.
Hoop je een beetje geholpen te hebben,
Groet clasce
 
quote: mama van Eline reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('26-05-2006 14:03:01'));

Gelukkig ben ik nog maar vier jaar onder behandeling bij een arts voor mijn koemelkeiwit allergie en weet ik dus echt wel dat in kaas vanaf belegen (geen jongere soorten) en in geitenmelk en geitenkaas  het eiwit waarvoor mensen allergisch zijn anders is opgebouwd, namelijk in veel kleinere brokjes waardoor mensen met een allergie dit wel kunnen verwerken in hun lichaam en dus geen klachten krijgen. Oh ja, dit geldt ook voor biogarde en kwark.



Hoi Hélène,

Het kan zijn dat jij niet reageert op die kaas soorten en de biogarde en kwark maar er zitten toch echt wel eiwitten in.
Kaas, kwark en biogarde, yoghurt gaan vaak wel voor mensen met een lactose intolerantie. Dit komt omdat deze produkten minder lactose bevatten dan melk, karnemelk. Omdat het bij een lactose intolerantie vaak gaat om de hoeveelheid lactose die je binnen krijgt worden  dus de yoghurt, kwark en kaas vaak wel goed verdragen.

Als het inderdaad zo was als jij schrijft mag jij of je dokter uitleggen waarom mijn dochtertje van 1 klein lepeltje biogarde direkt onder de uitslag komt te zitten, last van haar darmen krijgt en diarre krijgt. En zo zijn er nog een aantal moeders die toch echt wel graag kaas op hun brood zouden willen eten maar dat hun kind die nog borstvoeding krijgt hiet gehijd op gaat reageren.

Geitenmelk wordt ook wel degelijk afgeraden bij kinderen met een kma omdat het de eiwitsructuur van geitenmelk erg veel lijkt op die van koemelk en dus ook vaak reacties geeft. En anders evt ook hier een allergie voor wordt opgbouwd en dat wil je ten aller tijden voorkomen.

Groetjes Renée
 
Terug
Bovenaan