koffertje klaarmaken....

Hai meiden,
Ik ben bezig om het koffertje klaar te maken.
Heb net bij de Hema even een nachthemd gekocht en een dun t-shirt met knoopjes voor.... In het blauw, op aanraden van mijn beste vriendin, anders ziet je t-shirt er zo bloederig uit, als het baby-tje bij je wordt gelegd. Ruime boxershorts gehaald voor mezelf.... Badjas heb ik al, past nog net om de buik....
Wat heb je eigenlijk nog meer nodig? Buiten de baby-kleertjes en de maxi-cosi om dan....
Ik ga in het ziekenhuis bevallen.
Ik hoor het graag, ben erg onzeker en vind het allemaal erg spannend worden.... Nog 7 weekjes te gaan....

Camera met accu of volle batterijen! Pakjes of flesjes drinken (energydrink kan ook handig zijn), koekjes als sultana. Jij krijgt misschien wel eten maar je man??
Meerdere setjes babykleding en zat rompertjes. Neem lekker zittende niet te strakke sokken mee en iets te lezen (wrs niet nodig). Snoepjes als je daar van houdt. Mobiele telefoon(s) met opladers. Je kunt vast een sms in je mobiel opslaan die je wilt versturen naar meerdere mensen. Hoef je alleen lengte gewicht tijdstip nog +/- in te vullen.

Heel veel succes alvast!

hoi

eten doe je bijna niet als je aan bevallen bent, bieden ze ook niet echt aan omdat je daar heel misselijk van kan worden, na de tijd natuurlijk wel.
idd voro mijn man chocola erin gedaan en straks de gameboy sp erin. lader van mijn mobiel en mijn medicatie moet nog. lading onderbroeken en een bhtje.
heb pyama aan als ik daar kom (loop ik hele dag in) en reserve pyama broek ivm het nabloeden na de tijd ook. kraamverband, toilettas en makkelijke kleding voor als je naar huis gaat. ik ga me niet optutten dus gewoon adidas broek en lekkere trui. haarband ( draag ik hele dag, hekel aan plakkend haar in je gezicht dus handig bij bevalling) warme sokken voor als je koude voeten hebt, en 2 wegwerpcamera's voor de foto;s. Geen gedoe met batterijen en geheugenkaarten maar echte foto's. Later scan ik ze in en maak ik een fotoboekje van de 1e 2 maanden op vistaprint.nl bijvoorbeeld. Daar gaan geboortefoto's en die 1e lach en wie erbij waren enz.
aparte tas voor kindje, flesje mee want we doen geen bv, 2 setjes kleding gewassen en per setje verpakt in de tas, speentje ook uitgekookt en in zakje verpakt, luiers (weet niet waarom) en jasje en wikkeldeken om de terugweg. maxicosi pas als iemand ons ophaalt.
badjas past neit dus die blijft thuis

Als ik bijgekomen ben van de bevalling ga ik mezelf wel weer leuk kleden en opknappen, tot die tijd is het gewoon makkelijke kledij of pyama hoor, haar in staart met haarband en wel netjes geepileerde wenkbrouwen hoor hihihi maar makeup doe ik ff niet.

Ik heb vooral makkelijk zittende kleding voor mezelf erin gedaan. Ik kleed me eigen thuis wel weer om als ik daar zin in heb haha. Omslagdoeken enz zijn hier niet nodig, luiers ook niet, flesje is me ook nooit gezegd dat hebben ze daar wel. Miss handig om slippers of pantoffels in je tas te doen voor als je aan de wandel bent om de weeen op te vangen ofzo. Ik heb elke keer het idee dat ik van alles vergeet haha. Ik heb wel zoogcompressen in de tas gedaan en idd iets te eten voor manlief maar verder is t ook makkelijk te halen en ik woon 10 min van t ziekenhuis dus als ik wat vergeet heeft mijn man t zo gehaald na de bevalling.

xx

Wat fijn dat je dit berichtje hebt geplaatst. Ik heb vanavond mijn kleine koffertje al gepakt maar hij is nog niet ingepakt. Zat al te twijfelen wat ik er nu allemaal in moet doen. Maar de tips van iedereen moet het een goed gevuld koffertje worden. Ben ik alleen als ik zeg dat ik er enorm zenuwachtig van word?

Hey meiden, ik word er net als Eefjezwanger ook bloednerveus van.....
Zoogcompressen, die moet ik nog halen, heb ze tot nu toe nog niet nodig gehad....
Shirt en deo voor manlief is inderdaad een heeeeeel goed idee. En wat te smikkelen voor hem....
Die camera zit wel goed. Manlief haalt zelfs vandaag weer de nieuwste van de nieuwste mega camera (digitaal natuurlijk). Hij wil niets missen.... Heb hem wel verboden om "down under" te gaan fotograferen.... Dat hoeft voor mij echt niet....

Terug
Bovenaan