koffie met ...

Hoihoi dames,

Voor het kraambezoek zijn we aan het denken wat we bij de koffie kunnen serveren.
Beschuit met muisjes vinden we een beetje 'gewoontjes' en mijn man houd er niet van..
Hebben jullie andere ideeen, die eventueel snel te bereiden zijn of van te voren klaargemaakt kunnen worden?

En is het gebruikelijk om een bedankje klaar te maken voor als de mensen weer naar huis gaan? Manlief en ik hebben er namelijk een hele discussie over, hij vind het onzin en ik vind dat het moet zodat je de mensen bedankt voor hun komst en cadeautje..

Alvast bedankt.
Groetjes maaike
33 weken.

Hoi Maaike,

op de tv hebben wij een heel leuk idee gezien. Je maakt van bladerdeeg een soort stengels (net zoals kaasstengels) deze smeer jeaan de bovenkant  in met wat glazuur (zelf maken van poedersuiker en water) vervolgens draa je ze door de muisjes heen.

Daarnaast hebben ze bij de banketbakker ook chocoladerondjes met daarbovenop muisjes in blauw of roze.

hopelijk heb je er wat aan!

Gr Manon

Hoi,

Ik las hier laatst ook een leuke, maar dat blijft met muizen en misschien vindt je man die niet lekker: van die lu scholiertjes, even in de oven zodat de chocola iets smelt en dan bestrooien met muizen.
Ik zelf heb bij de toko blauwe kleurstof gekocht. Die meng ik door cakebeslag en bak zo een cake met blauwe accenten. Leek me een leuke traktatie voor mijn zoon op school. De meeste kinderen houden toch niet zo van beschuit met muizen.
Je hebt trouwens van studio 100 hagelslag die is blauw met bruin, ook leuk als alternatief voor muizen en bij Bas van der Heiden heb ik roze met bruine hagelslag gezien.

Succes!

Keesje

Geen beschuit met muisjes??? Ik denk dat je bezoek teleurgesteld zal zijn. Veel mensen kwamen hier voor een beschuit met muisjes, de baby was maar bijzaak.
Mijn oudste dochter heeft nadat haar zusje geboren was nog maanden beschuit met muisjes gegeten, ze vond het heerlijk.
Verder hadden wij allerlei lekkere luxe koeken gehaald. Wij hebben geen bedankjes gedaan, dat is hier (regio Rotterdam) niet gebruikelijk.

Van te voren makkelijk te maken: men neme een doos soesjes uit de diepvries. Je laat witte chocloade au bain marie smelten. De onontdooide soesjes doop  je in de chocloade en daarna in de muisjes. Binnen een paar minuten is de chocolade hard. De soesjes in een zakje en in de vriezer. Leuk om op te trakteren en de visite lust het ook wel. Je haalt gewoon net zo veel uit de vriezer als nodig. Als je nog net weet of je roze of blauwe muisjes zult trakteren, is het een leuk klusjes voor in de kraamweek voor manlief. Anders kun je het zelfs al een week of wat van te voren maken.

Voor de visite was het hier toch 'gewoon' beschuit met muisjes.
Vind het niet zozeer gewoontjes als wel traditie en ik vind dat er niks mis is om sommige tradities in ere te houden . Voor de mensen die dat niet wilden (was er wel 1 haha) hadden we gewoon wel een koekje bij de koffie.
En ook de kids hebben er heerlijk van gesmuld, alleen de hele kleintjes niet natuurlijk, maar die zijn gelukkig met een biscuitje (oh ja je kan dan wel beter pas na bezoek stofzuigen ).

Onze eigen kids zijn voor de geboorte al begonnen met beschuit met muisjes en onze jongste is nu ruim 4 maand en afentoe willen ze nog wel zo'n lekker beschuitje.

Voor op school en psz leek beschuit met muisjes me niet al te praktisch, dus voor de oudste had ik al voorbereid en klaar liggen in de vriezer soesjes. Gewoon van die diepvriessoesje. Chocoloa au bain marie smelten, soesje er in dippen met 1 kant en dan even wat muisjes erop. Alles klaar? Zo weer in de vriezer leggen (dus niet te lang eruit laten liggen!) en na de geboorte kan je zo eruit halen wat je nodig hebt.
En voor de jongste op de psz had ik grote nijntjekoekjes en het truitje besmeerd met boter en dat in de muisjes gedipt.

Als het een meisje is: je hebt van die mini tompouces in het vriesvak, glacee koeken (hou er zelf helemaal niet van overigen).

En geboortebedankjes hadden wij ook niet. Ook hier (noord nederland) geen gebruik.

groetjes,
Marije

Heej!

Oh wat een leuke ideeen.......
We willen wel wat beschuit met muisjes doen hoor, inderdaad voor traditie want mijn vader heeft al gezegd dat hij alleen komt als er beschuit met muisjes zijn haha, maar heel veel mensen in mijn familie (waarom mijn man en ik ook) lusten geen boter, en anders word het zo'n kliederwerkje als je beschuit met muisjes zonder boter serveert haha!

Erg leuke ideeen, hier kan ik echt wel wat mee! Heel erg bedankt!
Groetjes Maaike

Die nijntje koekjes zijn een topidee zeg!!!

Hier in brabant zijn bedankjes wel gebruikelijk.
Onze bedankjes zal niemand verrassen;
ben fotografe, en dus krijgt ieder een foto'tje mee.

Je heb 1001 leuke bedankjes!
Even google'en, je hebt heel veel sites namelijk!

Succes ermee!

Groetjes

PS leuke topics open je! Je kampt steeds met dezelfde vragen als ons.
Bij ons is dit dan wel de tweede, maar bij de eerste gaven we geen kraamfeest;
dus wat dat betreft, voor ons ook vrij nieuw.

Terug
Bovenaan