Kolf Apparaat

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik ben in verwachting van mijn eerste kindje en wil graag borstvoeding geven. Om mijn partner ook mee te kunnen laten genieten wil ik ook gaan afkolven. Wie heeft er tips voor een goed kolf apparaaat? Het liefst eentje die ik ook mee kan nemen naar mijn werk over een tijdje.

Groet,
Sharon

Hai,
Ik zou als ik jou was even afwachten tot je kindje er is, en of het goed gaat met de bv.
Gaat dat lekker, dan pas zou ik er een gaan halen. Het zijn best dure apparaten en de eerste weken is het toch nog niet genoeg op gang om te kolven. Misschien wil de bv om een of andere reden niet lukken, en lukt het wel dan kun je er voor op pad gaan.

Ik heb nog geen ervaring met een kolf, maar ga vanmiddag de electrische dubbele kolf van Medela kopen. Maar hoe of dat ik die vindt weet ik dus nog niet...
Groetjes Soela

Hey Sharon, ik vond het juist wel fijn om een kolfapparaat te hebben vlak nadat ik was bevallen; bij mijn zoontje lukte het in het begin namelijk niet goed met de borstvoeding, en toen kon ik toch alles op gang helpen met het kolfapparaat. Ook bij de andere kids heb ik het gebruikt om overtollige melk (en dus zere borsten) kwijt te raken, en zo bouw je een voorraadje op. Ook wij hebben de electrische kolf van Medela, op aanraden van de kraamzorg indertijd gekocht. Succes ermee!

Ik heb de handkolf van Avent. Vond het toen een makkelijk ding hoor. Nou spoot bij mij de borstvoeding eruit dus het ging wel makkelijk. Ook hoor ik wel goeie verhalen over een elektrische maar sommige maken veel herrie.

Je zou er de eerste tijd ook een kunnen huren en kijken of het bevalt.

hoi,
Ik had de avent handkolf (55 euro geloof ik). Niet te groot, makkelijk mee te nemen en niet te duur.
Ik heb hem de eerste 4 maanden af en toe gebruikt als ik eens weg moest en later hadik hem 1x in de week op mijn werk nodig,

groetjes ELke

ik heb net vorige week een electrische dubbele van medela gekocht.
mijn kleintje was toen 4 weken oud.
ik heb eerst gewacht of BV geven idd lukte, want als het niet zou gaan, dan zou ik toch FV gaan geven. Maar de BV gaat goed. Als het niet op gang komt of zo dan kun je altijd even een apparaat huren.

ik heb me uitgebreid laten informeren over borstkolven. Het is van belang om te weten hoevaak je het apparaat gaat gebruiken. Ik ga straks weer 4 dgn werken en dan is het niet handig om 3 keer op een dag te moeten kolven met de hand. Dus ik heb een electriche gekocht. ook een dubbele, want dat scheelt strkas een hoop tijd.

Maar ga je incidenteel kolven, voor een keertje weg of zodat je man de fles kan geven dan heb je wellicht voldoende aan een enkele kolf, handmatig of electrisch voor incidenteel gebruik.

bij de thuiszorg winkels kun je goede voorlichting krijgen.

Hi,

Op de site van Medela heb je een overzicht van de soorten kolven en voor welk gebruik iedere kolf het meest geschikt is. Het is fijn om  rond dag 4 de stuwing uit je borsten weg te kolven (had ik niet, en handmatig uitmasseren vond ik vrij lastig).  Maar de eerste dagen/weken kan je toch beter gewoon BV geven ipv kolven, een kindje haalt nl altijd  meer melk uit je dan een kolf, en die kleintjes  brengen de bv dus beter op gang.

Ik heb zelf een dubbele elektrische kolf van Medela, maar dat is omdat ik 4dg werk en twee keer per dag op kantoor  kolf. Gaat hardstikke goed!! Ons dochtertje is 6 mnd, en ik geef nog steeds bv, mede dankzij de handige kolf!

Is wel een duur apparaat (€ 300), maar ik heb als kraamcadeau bonnen van de Prenatal gevraagd (had ook al heel veel kleertjes van mijn nichtje), waardoor het minder pijn deed :)) En als je het bij Prenatal op een Mamamaandag koopt (2de ma van de maand), dan krijg je ook nog es 10% van je aankoopbedrag terug in aankoopbonnen. Niet dat ik bij Prenatal werk of zo, hoor :)) Maar het is mss een handige tip om toch wat geld uit te sparen :)

Succes ermee!
Saskia    

hoi sharon,
ik heb  in begin de handkolf Isis van Avent gebruikt: zeer gebruiksvriendelijk (knijp-pompje ipv trekken) en ook zit er een kussentje aan t deel dat op je borst komt, waardoor kolf makkelijk en zacht aan je borst aansluit. Toen ik ging werken, had ik de Ameda dubbele elektrische kolf van mijn zusje te leen, heerlijk! Ik was 2x zo snel klaar, je voelt je wel een melkkoe met 2 van die dingen aan je borsten, maar t werkte ideaal. Ook is de zuigkracht en de tijd tussen de zuigmomenten te regelen. Ik weet niet hoe duur die was, maar moest ik um zelf kopen, had ik het gedaan. Ik heb in totaal 7 maanden BV gegeven, dus 4,5maand ook op t werk moeten kolven. Fijn als het dan snel gaat.
Succes met zoeken en fijne zwangerschap gewenst!
Groetjes mira, mama van jaap (02-01-07)

Terug
Bovenaan