Kolven het lukt niet, snap er niks van...hulp hulp

Heee Anouk,

Wat een goed nieuws. Ik moet dat zeker gaan proberen op die manier. Eerst nog aan de kolf. Heb jij er eentje gekocht of huur je het apparaat? Ik weet namelijk niet wat een redelijk goede kolf is en hoe duur die dingen zijn. Het is zonde als je iets koopt wat niet bij je past he.

100cc best veel zeg. Wat ongelooflijk goed. Ja daar denk je toch zelf niet aan he om zoiets smorgens te doen en dan op die manier. Fijn dat er stichtingen zijn die je kunnen helpen. Mijn kindje is dinsdag alweer 3 weken oud en ik wil eigenlijk met 4 weken eens gaan beginnen met kolven om te kijken of het lukt. Is ook wel eens leuk idd een flesje te proberen. Lijkt me gewoon grappig om te zien hoe je kindje daarop reageert. Drink jouw kindje er gelijk al van? Was zeker wel ff vreemd.

@ alle andere meiden, leuke handige tips allemaal. Wie weet komen ze nog van pas.

Anouk, succes en laat ff weten hoe het verder gaat he.  Groetjessss

Hoi Peet,

Ik ben nog steeds bezig met kolven en het gaat steeds beter. Ik heb het advies opgevolgd van ´s morgens kolven en dit gaat heel goed. Vanmorgen had ik bijna 150cc !

Ik moet ook zeggen dat mijn borst op klappen stond, dus het toeschietreflex ging als een speer.

Helaas is dit niet altijd zo, ik heb dus vanmorgen gebeld naar de huisarts voor die spray die het reflex opwekt. Later in de middag kan ik het gaan halen, hopelijk werkt dat goed.

Ook heb ik gemerkt dat als ik mijn borst warm maak dat het ook makkelijker gaat.

Ik heb zelf de medela swing gekocht, dit is een elektrische kolf die in twee fases werkt. Eerste twee minuten zuigt ie snel daarna gaat ie automatisch over in een langzame krachtige zuig. Net zoals je kindje drinkt. Ook kan je zelf het vacuum instellen,wat ik prettig vind.

Hij maakt ook bijna geen lawaai, en dat is ook erg prettig!

Mijn zus had er ook een, en het leek net of ie telkens ging opstijgen zo kabaal maakte dat ding.

Hij kost wel 150 euro,maar ik vind m zelf wel de moeite waard.

Ik weet niet of je lid bent van de kruisvereniging, of iemand kent, dan krijg je namenlijk nog   eens 15% korting extra. Dan betaal je bijna 23 euro minder!

Je kan ook een kolf huren, bij ons bij de kraamzorgcentrum kost dat 2,50 euro per dag. Je kunt het dan wel zo eens uitproberen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Mijn zoontje dronk gelijk uit de fles, zonder probleem. Misschien dat het kwam doordat ie wel eens een fopspeentje heeft gekregen maar dat weet ik niet.

Het beginnen met kolven rond 4 weken is zeker niet tevroeg, je moet het echt een beetje leren. Ik hoop gewoon maar voor je dat als je gaat beginnen jij een van de gelukkig bent waarbij het gelijk als een speer gaat! Succes alvast.

Groetjes Anouk

Hey Petra,

Ik lees net jouw berichtje hier... wilde ff zeggen dat ik ook een Medela Swing heb gekocht. Ben erg tevreden!

Net wat Anouk zegt, kost 150 euro maar is wel de moeite waard. Al is het maar vanwege het geluid... enne, moet maar eens kijken wat een pak kunstvoeding kost! Dan zit je ook zo aan dat bedrag als kolven niet lukt!

Succes!
Groetjes,
Marieke

Hey bedankt voor het uitgebreide verhaal. Ik ga mn licht eens opsteken wat een kolf betreft en eerst even bij de thuiszorg informeren wat ze hebben voor kolven.

Ik ga volgende week hopelijk ergens beginnen er aan.

Bedankt anouk en bedankt anderen.

Succes met kolven, zo te lezen gaat het van een leien dakje nu hihi.

Groetjes Peet

Terug
Bovenaan