kolven op het werk

aangezien ik al een paar weekjes aan het werk ben en nog bv geef moet ik dus kolven op het werk. Ik vind het erg veel gedoe en vind het vervelend om tegen collega´s te zeggen dat ik iets even niet kan doen omdat ik moet kolven. Ben ook al 2 keer te laat geweest met als gevolg een natte plek.
Ook tijdens de opleiding die ik volg vind ik het erg lastig, in de pauze kolven en dan maar eten tijdens de les. Ik weet wel dat ik `recht`heb om te kolven in de tijd van de baas maar vind het toch wel lastig.

Maar om nou te stoppen met bv omdat ik 3 dagen in de week moet werken vind ik ook weer zo iets. Met die gedachte ben ik trouwens wel begonnen met bv, ik zou stoppen als ik weer moest werken.

Hebben andere die bv geven en kolven op het werk hier ook last van? en wat vinden je collega´s ervan?

Ik ga 3 jan weer werken en ben dan ook van plan om te gaan kolven bij mn dochter heb ik het ook gedaan en dat ging prima iedereen had er begrip voor.hoop dat Kyandro snel uit de fles gaat drinken want die weigert hij nog steeds heeft iemand tips?begin aardig te stressen....anders zou ik 1 keer weg kunnen van het werk om te gaan voeden maar is 15 min rijden.dus al bij al 1 uur weg.heb 2 uur de tijd maar om nou 2 keer heen en weer te rijden..en ik weet dat het zo druk is op het werk...nou dan voel ik me niet goed bij..1 keer weg zou kunnen maar wil gewoon dat hij de fles gaat pakken want kolven heb ik in 10 min gedaan.pff lastig hoor
liefs jootje

hey,

ik ben vorige week begonnen met werken (heb nu weer vakantie.. voordeel van het onderwijs). Bij mij ligt het iets makkelijker, aangezien er uren vrij zijn geroosterd, zodat ik kan kolven. Maar toch, zit ik in een of ander opslaghok, omdat alle andere ruimtes in de school ramen hebben, of geen stroom...
Maar voor mij is het eigenlijk makkelijker. Omdat Floor in het begin niet aan de borst wilde drinken, en het nu wel doet, amar dan gelijk alles uitspuugt omdat er geen jbpm doorheen zit (ze wil het neit vna te voren als papje) krijgt ze sowieso altijd de fles. Dus thuis moet ik én kolven, én voeden. Nu hoef ik alleen maar te kolven omdat iemand anders haar de fles geeft :p

Inmiddels krijgt ze wel 1 a 2 flessen kunstvoeding per dag. Ze drinkt zo veel, ik kan het niet bijkolven. Ik kolf gemiddeld 150 per voeding, terwijl zij er 190 drinkt... Zit er wel over te denken om het kolven af te gaan bouwen... Maar weet nog niet zo goed wat ik wil :p

Wat wel belangrijk is, wat iedereen steeds roept tenminste, is dat je je er zelf goed bij moet voelen. Maar ik vind het moeilijk om te bepalen waar die grens ligt. Het is neit zo dat ik met veel plezier aan het kolven ben. Maarrr... Ik zit ook weer niet chagrijnig of huilend achter de kolf... Moeilijk...

Liefs,

T

@ Josanne, heb je de fles/speen van de medela al geprobeerd? De Medela heeft een nieuwe speen die qua drinken op een tepel lijkt. Ik weet niet of het werkt hoor, karlijn heeft al in de eerste week van haar leventje een fles gekolfde melk gekregen en heeft nooit dat probleem gehad. Ook bij de lactatiekundige( in elk geval die van hier) kun je spenen kopen die dat hebben. Lijkt me wel erg lastig, jij kunt dus tot nu toe echt helemaal niet wat langer weg.

@Truckerbabe, wat ontzettend goed dat je nog steeds kolft! Hoe gaat het met je hand(en) omdat je een tijd terug zei dat je misschien moest stoppen door ( heb ik het goed onthouden?) een ontsteking
En dat papje van tevoren niet willen, heb je het geroken? het ziet eruit als behanglijm en ruikt ook zo, dat zou ik ook niet willen..hihihihi

Ik vind het ook erg lastig om te bepalen wanneer je "moet"stoppen. Ik voel me erg opgelaten als ik op het werk moet kolven. En weet dat een aantal collega's er wel een mening over hebben, wat ze niet tegen mij uitspreken. Ook het feit dat ik nog steeds spruw heb maakt het er niet makkelijker op( mijn tepels doen nog steeds erg zeer en kloven die niet over willen gaan). Aan de andere kant, ik blijf het erg bijzonder vinden dat het allemaal zo kan en als ik denk aan stoppen dan voelt dat nog niet goed en denk dat ik het vreselijk zal missen.
Pffff morgen weer werken, gelukkig maar een halve dag( heb de ochtend vrij genomen) hoef ik maar 1 keer te kolven

heel goed onthouden :)

gaat inmiddels gelukkig een stuk beter! Dus kolf nog steeds vrolijk door. Wel irritant dat mensen er een mening overhebben. Ik kan me neit voorstellen dat je iets anders kan vinden dan: SUPER dat een moeder al die moeite over heeft om haar kind de best mogelijke start mee te geven!
Maar ja... Dat helpt jou niets. Nou als je zelfs met spruw er niet aan wilt denken om ermee te stoppen zegt dat toch eigenlijk genoeg? Lekker doen waar jij je goed bij voelt!!

Liefs,

T

lastig zeg dat je je zo opgelaten voelt over het kolven en lullig dat je zulke collegas heb die er raar over doen/denken dat zou mij echt heel boos maken als ik dat zou merken bij collegas.gelukkig heb ik bij mn dochter nooit geen ergernissen of wat dan ook gemerkt en dan ging ik zelfs nog wel eens een half uurtje weg om te voeden.verwacht niet anders dan dat het weer zo gaat.ik zou me proberen niets van die collegas aan te trekken,en gewoon doen waar je je goed bij voeltvind het wel superknap dat je ondanks de kloven nog steeds bv geeft want kloven is echt pijnlijk he!
@truckerbabe:vind van jou ook super dat je zo lang volhoud met kolven en bv geven wel super dat Floor nu ook uit de borst drinkt.vanavond heeft Kyandro een halve fles gedronken gewoon uit de avent fles.ben zo blij nu hopen dat het goed blijft gaan iedere dag paar keer oefenen(hij deed er wel een half uur over)maar begin is er
liefs jootje

Tja, ik heb het wat dat betreft goed getroffen; ik werk bij de overheid en heb een fijne, warme en schone kolfkamer tot mijn beschikking. Ook vinden mijn collega's het allemaal normaal (moedigen het zelfs aan!). Wat dit soort dingen betreft is de 'bedrijfs'cultuur bij de overheid een stuk geemancipeerder!
Maar ondanks dat valt het me niet altijd mee. Ik ben heeeel blij als ik de 150cc haal per 'sessie'. Misschien is het ook gewoon een kwestie van vaak doen en beter leren ontspannen, thuis krijg ik namelijk wel zo'n 180cc per kolfbeurt...

Ach, alles voor de kleine hoor! Ik zit dan soms wel wat te grommen maar ik doe het met liefde!

Succes dames!

X
Evje

Terug
Bovenaan