kolven op het werk

Heee meiden,

Tsja, kolven.... de eerste paar weken had ik het nog niet zo druk, en kon ik gemakkelijk tijd vrij maken om te kolven. Helaas werk ik alleen met mannen: "He, ga je golven??" "Nee, Kolven!!" Vandaag had ik de hele dag volgepland zitten met vergaderingen, en dat viel niet mee, om dan tijd te vinden om te kolven....
Ik ben nu bijna een maand weer aan het werk, Julia is zondag 4 maanden, en hoop het in elk geval nog een maandje of 2 vol te houden. Misschien dat een oplossing zal zijn om 's morgens en 's avonds nog bv te geven en verder overdag flesvoeding. Dan scheelt dat ook weer een hoop kolftijd....
Nou ja, ik weet het nog niet.

Liefs Marit

Wat een dillemma's he?

Ik was van plan om ook te kolven op het werk, maar ik zag er toch vanaf. Inmiddels hoeft het ook niet meer, want ik geef alleen 's ochtends en 's avonds nog bv.
Ik zou me erg ongemakkelijk voelen om op mijn werkt te kolven. Wat erg belachelijk is, want ik werk in de gehandicaptenzorg. een echt vrouwenberoep dus en dan zou je denken dat collega's kolven heel normaal vinden.
Maar ik werk met jongere meiden (zonder kinderen) en mannen. En daarnaast is het met mijn werk lastig om even een half uur weg te zijn. Onze cliënten hebben veel aandacht nodig. Dus het lijkt me echt te veel gedoe. Ik weet dat ik er recht op heb. Maar ik zou het lastig vinden om mijn collega's tot last te zijn.

Maar omdat Julia niet aankwam van alleen bv, moest ik kunstvoeding geven. Dus op deze manier is de keuze voor me gemaakt. Ik hoef dus niet te kolven.

Ik had met mezelf afgesproken dat ik helemaal zou stoppen met de bv als ik weer zou gaan werken. 2 januari is mijn eerste dag. Maar ik denk dat ik toch nog zo lang mogelijk te ochtenden end e avonden zelf blijf geven. Hoewel de melkproductie de laaste tijd wel steeds minder lijkt te worden. Dus ben benieuwd hoe lang nog.

hoihoi,
ook ik kon moeilijk 2 voedingen op het werk kolven. vandaar dat ik het heb afgebouwt en hij nu alleen nog s avonds en s ochtends en vaak ook nog s nachts bv krijgt en overdag kunstvoeding. ben al heel blij dat ik het 3 maanden heb vol gehouden en vind het nu ook wel genoeg. vond het kolven ook een heel gedoe. merk wel dat de bv terug begint te lopen en hij niet meer genoeg krijgt. en dus vaak onrustig is na de bv. dus ik ben van plan om er mee te stoppen. hij word 12 januari 4 maand en vind het dan ook wel weer mooi geweest. was ook van plan om als ik weer ging werken te stoppen met bv maar vond het in eerste instantie toch nog wel fijn dat hij nog bv kreeg.
nu vind ik het wel lekker dat iemand anders ook gewoon een flesje kan geven. voor mij voelt het ook wel goed.
succes!

Liefs, Christien

Omdat ik onregematig werk en dus ook late diensten heb zit ik nog steeds met het kolven als ik alleen nog maar 's ochtens en 's avonds bv zal geven dus daar verander ik niet zoveel mee. Ach ik zie wel hoe lang ik dit nog blijf doen.

Terug
Bovenaan