Kolven voor een ander.

Zoals de titel zegt ben ik aan het overwegen om voor een ander te gaan kolven gezien ik daar genoeg voor produceer. Heeft iemand ervaring? Nog wat aanvullende info:
- tussen beide kinderen zit 7 dagen verschil
- na het voeden van m'n dochter kan ik nog zeker 120 ml afkolven
- heb zelf het een en ander in de diepvries
- haar zoon is geboren als dismatuur (is nu 7 weken en houdt met moeite sinds 2 dagen z'n voeding binnen)

Meningen of ervaringen zijn welkom!!
 
Ik heb ervaren dat als je kolft, dat de hoeveelheid melk dan afneemt.. Maar ik kolfde alleen (geen borstvoeding) dus ik weet niet hoe het is als je zelf ook borstvoeding geeft. Maar als jij en de andere moeder zich er goed bij voelt, waarom zou je het dan niet doen?

groetjes
 
Ik vind het wel super dat je dat wil doen!!!
Het lijkt me best een belasting om na elke voeding ook nog te moeten kolven.
Mijn ervaring is trouwens dat je steeds meer voeding krijgt als je kolft.
Ik heb een tijdje gekolft( in de hoop om op die manier van de spruw af te komen, niet elke keer elkaar besmetten) en kreeg steeds meer voeding,
Na een tijdje ben ik weer bv gaan geven en gestopt met kolven. Omdat ik zoveel meer voeding kreeg werden mijn borsten niet goed leeg gedronken en had snel een borstontsteking te pakken. Dus als je er op een gegeven moment mee stopt denk daar dan wel ff aan!
En ik zou ook afspraken maken met de andere moeder, als het te belastend voor je wordt dat je zonder scheve gezichten er mee kunt stoppen.
Succes en nogmaals, top dat je dat voor dat andere kindje doet!!!!
 
lijkt me supper gaaf om te kunnen doen... mijn zoon is bijna 3 maanden en ik heb nog overproductie....

als je je borsten leeg kolf dan word hetr meestal meer... dus daar moet je aan denken als je gaat stoppen... maar dat is voor nu geen zorg...

hoop dat het gaat lukken.. laat je het ons weten
 
Na overleg met de kinderarts moet d'r zoon bij 1 soort (en merk) voeding blijven. Dus dat is niet mijn borstvoeding....
Bedankt allen voor de tips en aanmoediging.
 
Na overleg met de kinderarts moet d'r zoon bij 1 soort (en merk) voeding blijven. Dus dat is niet mijn borstvoeding....
Bedankt allen voor de tips en aanmoediging.

Ik ken natuurlijk de situatie niet, maar zou denken dat een ka toch juist open zou staan voor jullie idee, kv wordt ook vaak gewisseld in het begin door de vele variaties die er zijn en niks zo goed dan bv.

Maar wel goed van je dat je het wilde doen!, een vriendin van mij heeft het ook gedaan, heel speciaal
 
Terug
Bovenaan