Kolven voor prematuur

<p>Hallo allemaal, </p><p>Ik ben 2 weken geleden bevallen met een zwangerschapsduur van 32 weken... </p><p>Ik heb zelf erg veel bloed verloren en heb veel stress waardoor de melkproductie niet heel erg optimaal is en omdat ze natuurlijk vroeg geboren is.. </p><p>Nu kolf ik voor haar en blijf ik hangen op 40 a 50 cc per kolf beurt... </p><p>Ik heb al fenegriek en gezegende distel geprobeerd maar dat heeft bij mij geen veranderingen opgeleverd. Ook ben ik regelmatig aan het clusterkolven... </p><p>Ik heb wel gehoord van domperidon. Weet niet of iemand er ervaring mee heeft? </p><p>Heeft iemand nog tips voor mij? Ik zou zo graag mijn melkproductie willen verhogen! </p><p> </p>

??Mijn productie kwam ook niet verder op gang. Dit kwam doordat er een stuk placenta was achter gebleven (bleek later). Deze is na hevige bloedingen drie weken na de bevalling alsnog in de ok verwijderd. Onze dochter was drie weken te vroeg en we moesten al bijvoeden. Door alle omstandigheden heb ik er uiteindelijk voor gekozen om te stoppen met bv. Ik was de hele dag alleen maar bezig met voeden, bijvoeden en kolven.... Ondanks mijn grote wens ben ik uiteindelijk blij dat we nu fv hebben.Ik hoop dat andere je kunnen helpen.Sterkte ?

Ik heb domperidon gebruikt en werkte voor mij top! Kolf vanaf het begin voor de kleine omdat aanleggen na veel proberen en hulp niet lukte. Helaas was mijn productie niet hoog genoeg waardoor ik van begin af aan heb bijgevoed met kunstvoeding. Uiteraard ook clusterkolven, boezemvriendjes, veel drinken, eten etc geprobeerd maar hielp niet voldoende. Uiteindelijk toch besloten om te starten met domperidon en dat werkte goed voor mij! Scheelde ongeveer 200ml per dag én 15 minuten kolven per keer ipv minimaal 30. 

Hoi, gefeliciteerd met de geboorte van je dochter!
ik ben bijna 2 jaar geleden bevallen met 32 weken en heb m’n zoontje 4 maanden volledig bv gegeven waarvan de eerste 2 maanden 2 x per dag live gevoedt. Ik weet dat je baby erg moe is en jij heel erg gestresst, maar kan je overleggen met de arts of en wanneer je mag proberen aan te leggen? 
Wees blij dat je per keer dat eruit krijgt lieverd! Laten we zeggen dat je 5 x kolft, dan is dat al 250ml en dat is heel netjes!! Let niet op anderen ajb, ik zag ze ook voorbij komen al die volle 200ml flesjes, maar daar heb je niets aan, wees trots op jezelf dat je dit al hebt. Wat je moet doen is veel rusten en slapen, pas dan blijft je melkproductie op gang. En blijf clusterkolven. Wist je dat er vrouwen zijn die het is gelukt om hun premature baby volledig live te voeden toen ze eenmaal thuis en op kracht waren?
Hoe doe je het clusterkolven? En hoe lang per keer? Ik deed dubbelzijdig om de 2 a 3 uur, 20 minuten lang. Ik kreeg per keer 85 ml. Alles wat teveel was ging in de vriezer. 
Als ik je een tip mag geven; blijf dit zo lang mogelijk volhouden..!! Desnoods misschien later met kunstvoeding maar blijf haar je bv geven al is het dagelijks maar 1 flesje, daar zitten zulke belangrijke antistoffen in die vooral voor prematuren heel waardevol zijn. Mijn zoontje kreeg na 4 mnd kunstvoeding en kreeg hier allergien en eczeem door. We zijn hier nog steeds druk mee bezig, dagelijks smeren, wondjes verzorgen, echt niet leuk! Ik vind het zonde dat niemand me hiervoor gewaarschuwd heeft, anders was ik wel doorgegaan tot 6 mnd. Ik heb geen ervaring met Domperidon. 
Sterkte en succes! 

Kunstvoeding hoeft niet voor iedere baby slecht te zijn. Hele generaties zijn er mee opgegroeid. Sommige kinderen reageren er extreem op. Onze dochter groeit en ontwikkelt zich fantastisch en heeft nergens last van.Ik begrijp heel goed dat bv altijd de voorkeur heeft. Er zijn ook grenzen, wat mij betreft. Als je zelf niet meer slaapt, energie te kort komt om je kleine te kunnen verzorgen, liefde kunt geven en er zelf ook niet meer van kunt genieten en richting een depressie gaat omdat je perse bv wil en het niet werkt. Dat was voor mij de grens...Een happy moeder is een happy baby. De laktatiekundige gaf mij gelijk. Je moet er zelf niet aan onderdoor gaan.

Heey,
Ik was bevallen met 33 weken en mijn productie was volgens de verplegkundige enz te laag. Maar ik had ook een productie van rond de 40/50  en ik kolfte om de drie uur
 Mijn dochtertje dronk maar 30. Hoeveel drinkt jouw dochtertje? Als je melkproductie meer is dan wat zij drinkt heb je eigenlijk al overproductie. Laat je dus ook niet gek maken door de verplegkundige.
Ze zeiden contonu dat ik te weinig had. Ik moest 2 dagen elke twee uur kolven om mijn productie te verhogen. Uiteindelijk had ik een dikke overproductie.

Terug
Bovenaan