Hoi, gefeliciteerd met de geboorte van je dochter!
ik ben bijna 2 jaar geleden bevallen met 32 weken en heb m’n zoontje 4 maanden volledig bv gegeven waarvan de eerste 2 maanden 2 x per dag live gevoedt. Ik weet dat je baby erg moe is en jij heel erg gestresst, maar kan je overleggen met de arts of en wanneer je mag proberen aan te leggen?
Wees blij dat je per keer dat eruit krijgt lieverd! Laten we zeggen dat je 5 x kolft, dan is dat al 250ml en dat is heel netjes!! Let niet op anderen ajb, ik zag ze ook voorbij komen al die volle 200ml flesjes, maar daar heb je niets aan, wees trots op jezelf dat je dit al hebt. Wat je moet doen is veel rusten en slapen, pas dan blijft je melkproductie op gang. En blijf clusterkolven. Wist je dat er vrouwen zijn die het is gelukt om hun premature baby volledig live te voeden toen ze eenmaal thuis en op kracht waren?
Hoe doe je het clusterkolven? En hoe lang per keer? Ik deed dubbelzijdig om de 2 a 3 uur, 20 minuten lang. Ik kreeg per keer 85 ml. Alles wat teveel was ging in de vriezer.
Als ik je een tip mag geven; blijf dit zo lang mogelijk volhouden..!! Desnoods misschien later met kunstvoeding maar blijf haar je bv geven al is het dagelijks maar 1 flesje, daar zitten zulke belangrijke antistoffen in die vooral voor prematuren heel waardevol zijn. Mijn zoontje kreeg na 4 mnd kunstvoeding en kreeg hier allergien en eczeem door. We zijn hier nog steeds druk mee bezig, dagelijks smeren, wondjes verzorgen, echt niet leuk! Ik vind het zonde dat niemand me hiervoor gewaarschuwd heeft, anders was ik wel doorgegaan tot 6 mnd. Ik heb geen ervaring met Domperidon.
Sterkte en succes!