Kolven voor prematuur

Lieve mamma!
Hier een moeder die 7 maanden geleden is bevallen met 32 weken. Vanwege 2x een borstverkleining jaren geleden heb ik geen borstvoeding kunnen geven. Dat je ondanks zoveel stress toch 40 of 50 ml steeds gekolfd krijgt is echt heel goed meid! 
Wilde je even feliciteren!

Wat een lieve berichten! 
@gebruiker10054521 dankje! Wat een lief bericht! Ik heb haar al geprobeerd aan te leggen alleen heeft ze er nog veel moeite mee. Flesje daarin tegen gaat hartstikke goed.. ze drinkt vaak de helft van de voeding al zelf uit het flesje en de rest over de sonde..  
Clusterkolven doe ik om de 2 dagen 1 uur om de 10 minuten kolven. Zo heb ik het uitgelegd gekregen. Hoe jij het beschrijft kan ik ook nog eens proberen!
Ik vind het ook zeker fijn dat ik dit heb hoor alleen zou ik zo graag haar volledig op bv hebben en nu is het net aan... 
Vervelend dat je flesvoeding zo ervaart bij je zoontje! Is inderdaad echt niet leuk! Ik hoop dat hij snel opknapt en het beter wordt! 

@gebruiker10079881
Mijn dochtertje drinkt op dit moment 8x 50 ml per dag..  ik kom dus net wel of net niet uit.
2 dagen elke 2 uur kolven zou dus eventueel ook nog kunnen helpen? Dat kan ik dus ook nog eens proberen! 
@gebruikerMartine 
Bedankt! Jij ook nog gefeliciteerd! Jammer dat je geen  bv hebt kunne  geven.. maar als alles met flesvoeding goed gaat is dat toch helemaal top! Heeft jou kindje nog lang in het ziekenhuis moeten blijven? 

Beste Mamaa,

Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochtertje! Ik ben 10 maanden geleden bevallen van onze dochter met 33 weken.
Wat voor  mij werkte was haar regelmatig aan te leggen.  Voor elke voeding even aan de borst leggen, daarna kreeg zij de voeding via de neussonde en kolfde ik terwijl ze bij mij op schoot lag.
Ik merkte ook dat ik door de stress heel slecht at. Goede voeding en ontspanning zijn ook erg belangrijk, ook al is dat makkelijker gezegd dat gedaan..
Voor ieder werkt iets anders, maar wees vooral trots om het feit dat je voldoende voor haar kan kolven! Straks als ze uit de borst kan drinken dan zul je merken dat het allemaal veel makkelijker gaat. Dan houd je je niet meer bezig met de hoeveelheid, omdat ze dan prima zelf aangeeft of ze genoeg heeft.
Probeer er ook nog een beetje van te genieten, want ze worden erg snel groot

Gefeliciteerd met de geboorte van je kindje! Ik kan me geen ervaringsdeskundige noemen. Borstvoeding na een paar dagen moeten stoppen helaas en ook geen te vroeg geboren kindje (gelukkig). Maar ik heb misschien wel een tip om de borstvoeding  productie op gang te krijgen. Ik heb hele goede verhalen gehoord over borstvoedingsthee. Mocht je aan de grens van Duitsland wonen, goedkoop te halen bij DM drogisterij. En anders zijn er in Nederland ook verschillende merken te koop. 
Heel veel geluk en succes gewenst!! 

Terug
Bovenaan