Hoi,
Hoewel ik nog lang niet hoef te werken ben ik toch al een poos geleden begonnen met kolven en oefenen met het flesje. Ik heb een avent handkolf en ben er heel tevreden mee. Ik heb de kolf in eerste instantie gekocht om voor de voeding de ergste spanning van mijn borsten te kolven, en ik was van plan later een elektrische kolf te kopen. Nu bevalt de handkolf zo goed dat ik niet denk dat ik nog een elektrische kolf ga kopen.
Kolven moet je echt oefenen, bij de meeste vrouwen gaat het niet zomaar. Geef dus niet te snel op als het de eerste paar keer niet lukt, en oefen vooral thuis voordat je weer aan het werk moet.
Ik kolf nu 2 keer per dag. 's Ochtends gaat het heel makkelijk, dan kolf ik 150cc en die vries ik in (om een reserve op te bouwen voor je weet maar nooit). Ik zou met gemak 200cc kunnen kolven 's ochtends, maar vind 150cc wel mooi. 's Avonds voor het slapen gaan kolf ik ook en Yanick krijgt die voeding de volgende avond met een fles van papa. Op die manier raakt hij ook gewend aan uit een flesje drinken (en papa vind het heel leuk).
Succes ermee,
groetjes
ps, ik voel me gelukkig nooit een melkkoe, maar sta elke keer weer versteld van dat mijn lichaam zoiets handigs, gezonds en lekkers (tenminste, Yanick vindt het lekker) kan produceren en dat het nooit opraakt!