Hoi Nicole,
Ik kolf al bijna 6 maanden voor een tweeling. Omdat ze te vroeg geboren waren en 6 weken in de couveuse lagen, en ik bv wilde geven, ben ik direct gaan kolven. Daarna was ik er zo aan gewend dat bv me juist omslachtig leek (ze waren ook nog zo klein zelfs toen ze thuis kwam...ca 2 kilo en konden niet goed uit de borst drinken)
In principe zou je lichaam moeten/kunnen produceren wat je kindje nodig heeft of wat je vraagt door kolven. In mijn geval betekende dat dus veel kolven. Ik produceerde op n gegeven moment dus inderdaad 1 a 1,5 liter per dag en soms wel 200 cc per borst (met name 's ochtends). Inmiddels krijgen ze ook kunstvoeding erbij en ben ik aan het afbouwen. Ik ben erg blij dat ik het zo lang heb gedaan, maar het is wel een aanslag op je ritme en je leven. Even lekker weg is een heel gedoe. En toch...ik stelde me er op in en had het apparaat desnoods bij me (en het helpt dat ik nog niet werk).
Ik heb trouwens direct een kolfapparaat gekocht (ik wist al dat ik lange tijd zou kolven vanwege hun ziekenhuisverblijf), maar laat je wel goed informeren. Ik heb naar het schijnt een Medela voor 'sporadisch gebruik', maar dat ding zoemt al 6 maanden de oren van ons hoofd.
Mijn vriend heeft besloten dat we het apparaat ritueel gaan slachten als ik stop met kolven . Het jeeeeeeeeeng-jeeeeeeng geluid kunnen we echt niet meer horen!!!
Succes!
groetjes, Lara
mv Kyran & Isis, 1-12-2006