Kolven

ik kolf ook, maar kolf nooit heel veel. op de top is het 90 ml. een flesje vol haal ik echt niet. maar goed, alle beetjes helpen. heb nu dan ook al een voorraadje aangelegd voor als ik zo ga werken en Renske naar de creche gaat. Ik ga 4 dagen werken dus zal dan kolven. Maar nu doe ik het ook als ik een dagje weg ben en manlief alleen is met de kleine. Het geeft gewoon veel ruimte merk ik. Ik ga gewoon op pad, kolf apparaat mee en heb zelfs al een keer op een P gekolfd, gewoon in de auto. Ik doe het dan meestal een uurtje later dan dat ik normaal eten zou geven. Dan schiet het er zo uit.

ik heb wel een electrische dubbele. en dat bevalt erg goed.

thuis kolf ik nu 's ochtends en 's avonds 1 keer. 1 borst geven en 1 kolven. maar na het kolven krijgt d ekleine uit die borst gewoon nog melk... het kolfapparaat krijgt dat niet voor elkaar.

hai Annette,
Hier wisselende ervaringen met kolven. Ik heb ook een dubbele electrische kolf, is erg handig voor op t werk. Tussen de voedingen door krijg ik er haast niks uit, vaak maar 10ml, soms 20. Als ik te dicht voor een voeding kolf, krijgt Roef er weer te weinig uit, is hij onrustig en ontevreden. Ik heb een aantal weken gezwoegd voor wat reserve, maar vond dit behoorlijk frustrerend...

Gelukkig lukt het kolven wel als ik het ipv de voeding doe, dan haal ik er zomaar 150ml uit. Dus ben ik gestart met af en toe een flesje kv, en bouw dan nu iets reserve op doordat ik dan die voeding af kan kolven. Kon prima volgens het cb, je kunt zelfs een deel bv aan vullen met kv. Tip is wel om alvast te oefenen met de fles, wij dachten dat genoeg te hebben gedaan, maar op mijn eerste werkdag kon ik fijn naar huis omdat meneertje de fles weigerde...
Suc6, groetjes Annemarie

Hoi Allemaal,

Hartstikke bedankt voor alle reactie's. Leuk te lezen.
Ik moet zeggen dat het al steeds beter gaat met het kolven. Ik heb het nu een paar keer smorgens  gedaan, omdat ook ik dan 'lekker vol' zit. Ik had zo'n 100 ml. dus helemaal niet slecht voor de 2e keer.
Dus mama kan binnenkort gaan stappen !!!

Ik had wel een beetje het gevoel dat ik Mathias bij de volgende keer aanleggen, na het kolven, tekort deed. Ik was een beetje bang dat ik niet genoeg had. Ik vond Mathias ook een beetje onrustig... of was dat mijn eigen onrust ????

Liefs, Annette

het zou kunnen, maar ik denk dat je altijd wel genoeg erin hebt zitten....je krijgt ze met kolven namelijk niet leeg.....anders bouw je de hoeveelheid die je kolft op waardoor de aanmaak wordt gestimuleerd en je kind genoeg heeft.

Succes

Ik kolf ook op mijn werk. Ik had eerst een electrische kolf van medela en nu een handkolf van Avent. die handkolf vergt even wat oefening , maar het gaat nu als een speer. Wat ik een voordeel vind is dat je je als je lang onderweg ergens heen bent. Of als je een avond uit bent kan kolven in de auto bijvoorbeeld. Met een handkolf zit je niet gebonden aan elektrisch. De Avent kolf is ook erg handig wat alles past op elkaar. De bewaarbakjes, de spenen etc. Echt een aanrader dus. Hij is ook heel goed schoon te houden. Ik ga dus flink door zolang ik het vol hou en ik voldoende voeding heb.

Jufanne mv Daniël 4 maand

mijn electrische kan gewoon op batterijen. dus ik kolf ook in de auto als dat nodig is.
op werk nu voor het eerst gekolfd en dat ging goed. had per keer in totaal 100 a 110 ml. dus dat gaat lekker zag er erg tegenop, maar het gaat prima. dus hoop het nog wel even vol te houden.

Terug
Bovenaan