kolven

A

Anoniem

Guest
hoi mama's

wie van julli kolft er ook al wat af?
ik wel... ben een beetje een voorraadje aan het maken.
het gekke is dat uit mijn linkerborst veel meer (140 a 150ml) komt dan uit de rechter (80 a 90 ml)
hebben jullie dat ook?

Swen verslikt zich ook vaker aan de linkerborst dan de rechter....

verder drinkt hij goed uit het flesje.... dus nog even en mama kan een dagje gaan shoppen (lekker kledng shoppen!)
groetjes!

Hoi Carina,

Heb ik ook links geeft mijn borst 130 en rechts 40 ofzo. Raar maar waar. Ik ben al aan het afbouwen naar de fles en dat gaat goed. Moet binnenkort weer werken, maar dan kan ik moeilijk kolven dus dan is het wel makkelijk. Nou hoop dat je snel kan shoppen moet ik ook nog doen voor mezelf.

Liefs Margot

Hoi,

Het is normaal dat je uit een borst meer melk krijgt dan uit de andere borst. Probeer de borst waar je minder uit krijgt met name goed te kolven of er je kindje vaker aan aan te leggen.

Om een voorraadje op te boruwn kun je het beste met name na de ochtendfvoeding kolven ('s ochtends heb je meestal meer melk dan ;s avonds). verder kun je ook tussen twee voedingen in kolven.

Noorrtje is nu vier weken en we zijn nu ook begonnen met kolven en uit een flesje leren dirnken. OP die manier kan   ik ook eens weg. Ik hoef gelukkig voorlopig nog niet aan het werk. Ik heb tot augustus vrij (ouderschapsverlof). Heerlijk!

Hoi,

Ik kolf elke dag 1 flesje. En als mijn man dan na het werk thuiskomt dan mag hij een flesje geven. En terwijl hij dat doet kolf ik het flesje voor de volgende dag.

En af en toe kolven we een flesje voor de oma's.

Wauw Carina. Je bent een 'goei koei'. Ik krijg in totaal 150 ml uit beide borsten. En dat vond ik al best veel. Bij mij is rechts de favoriete borst. Maar het verschil is niet zo heel groot.

erg he! ik word ook al campina genoemd....

ik heb sinds de borstvoeding goed loopt al veel melk. is op zich handig, maar ook wel lastig hoor! Swen verslikt zich regelmatig in de grote hoeveelheid.

ik kolf ook af zodat mark 's avonds een flesje kan geven. maar begrijpelijk dat Swen nooit alle sopdrinkt en dus gaat er ook wat de vriezer in. er ligt al een behoorlijke hoeveelheid in de vriezer. altijd handig!

ik merk dat als mark een flesje geeft, ik ook wat meer rust krijg. ook al moet ik dan wel kolven.

wat voor apparaat hebben jullie? ik heb de avent handkolf. maar wil eigenlijk op zoek naar een goede elektrische.
groetjes!

Ik ben ook al zo;n melkkoe.
Noortje had laatst1 borst gedornken en ik de andere borst kolven! daar kwam mooi 200 cc uit! Wist niet wat ik zag!

Ik heb de Ameda electrische dubbelzijdige kolf! Ideaal ding, maakt niet zoveel lawaai.
Ben nog niet beizig met een voorraadje op te bouwen. Hoef pas in augustus te gaan werken. En de melk past zich steeds aan aan de leeftijd van het kindje. Nu heb je dus andere melk als over een maand, zeg maar.Het schijnt zelfs zio te zijn dan je melk in de ochtend anders van samenstelling is als in de avond! Fascinerend hoe moeder natuur dat geregeld heeft!

Hoi Medekoetjes,

Ik heb de Medela mini electric. Prima kolf. Nadeel is wel dat ie vrij veel lawaai maakt. Maar het grappige is dat Cas dat juist heel rustgevend geluid vind. Als ik kolf gaat hij slapen!

Maar als je op het werk moet kolven wil je niet in een gehorige ruimte zitten.

Ben gisteren ook begonnen. De opbrengst is nog vrij laag, maar ik kolf ook na een voeding omdat ik bang ben dat ik last van stuwing krijg als ik tussen de voedingen door kolf. Moet er nog een beetje handigheid in krijgen, maar de eerste slokjes uit de fles heeft ze al gehad. Ze vond het prima (terwijl we het uit luiheid niet eens opgewarmd hadden!), dus ik denk dat het wel goed gaat komen!
Ik heb trouwens de Medela swing, ik ben er tot nu toe heel tevreden over, maakt niet te veel lawaai en heeft een 2-fasen systeem. Ook kun je de bewegingen zelf instellen, dus sneller of rustiger.
Ik heb hem trouwens via marktplaats scheelt een hoop geld. Heb zelf vanuit hygienisch oogpunt wel mijn eigen borstschilden + flesjes etc gekocht.

Terug
Bovenaan