kolven

Hoi hoi,

Heb even een vraagje voor Carina (of andere moeders die hetzelfde doen), jij zei dat je man 's avonds het flesje geeft, is dat zijn laatste flesje voor de nacht? en slaapt hij dan langer door dan dat je de borst geeft?

Het zit namelijk zo: ik volg nog een opleiding en moet altijd dinsdags naar school, ik voed dan rond 18u de laatste keer, mijn man heeft dinsdag ongeveer rond 20:30 de fles gegeven (had netjes 150 cc klaargezet, maar mevrouw heeft ruim 200 cc gedronken!) dus ik nam de proef op de som, want normaal voed ik haar  rond 19u en de laatste keer rond 23u en dan komt ze vaak rond 3u-3:30 weer, nu had ze pas om 20:30u gedronken dus ik dacht: ik wacht gewoon tot ze wakker wordt, en ze werd pas 3:15 wakker!!!! dus bijna 7u ertussen!!!

Dus ik dacht: als ik nou mijn man de fles laat geven rond 22:30, dan komt ze rond 5u misschien pas weer... maar ik durf het dus gewoon niet echt omdat ik bang ben dat ze dan misschien de tepel niet meer pakt...?

Ze krijgt trouwens ook regelmatig de speen van me.

Wat zijn jullie ideeen hierover? zal ik het gewoon eens moeten proberen of absoluut niet?

Liefs Sabina

hoi hoi!

je bedoelt dan dat je man 2x achter elkaar een flesje geeft? of alleen die late fles?
volgens mij kan het echt geen kwaad om op dinsdag 2x achter elkaar een flesje te geven. ze drinkt nu toch goed aan de borst? dat is ze dan echt niet vergeten hoor!

de reden waarom mark 's avonds een flesje geeft, is om mij wat rust te geven. Swen drinkt 's avonds namelijk vaker dan overdag. namelijk ongeveer om 19:00 uur, 20:30 en even na 22:00 uur weer.

je sapt dat mijn tepels dat niet altijd even geweldig vinden... daarom geeft hij de fles 19:00 uur en neem ik Swen vaak om 20:30 mee naar boven en voed hem dan lekker liggend.
ik lig dan nog even tv te kijken tot hij weer komt... heb ik toch wat rust.
wanneer hij de fles geeft ga ik meestal even douchen en kolf ik wat af. ff lekker op het gemakje.

ik zou het dus gewoon eens proberen om 23:00 uur hoor! wie weet slaapt ze dan echt langer.. dat zou toch heerlijk zijn!
ik heb niet het idee dat Swen langer slaapt op de fles. maar misschien moet ik de laatste toch eens ook zo proberen... zal het eens overleggen met mijn vriend.

groetjes!

Hoi,

Ik zou zeggen, gewoon proberen! Kan geen kwaad!
Zolang je vaker borstvoeding geeft als ene flesje zal het zo;n vaart niet lopen.

Ben erg benieuwd of het toeval was of dat ze idd meer uit het flesje dirnkt! Normaal nemen ze bij Bv gewoon datgene wat ze nodig hebben! Maar ja, je ziet dan niet hoeveel cc.

Hoi,

Ik heb soms ook het idee dat Cas meer uit de fles drinkt. Hij hoeft er dan niet zo hard voor te werken (de luiwammes:)).

Ik merk ook dat als ik de borst geef en de melk schiet niet meteen toe dat hij dan heel ongeduldig, en soms ook echt boos, wordt. Ook als hij een borst leeg heeft gedronken en er dus niet veel melk meer in zijn mond komt, dan kan hij echt geirriteerd raken. Happen, loslaten, nog fanatieker happen, met zijn hoofd schudden met de tepel in zijn mond. Dan weet ik... OK tijd voor de andere borst. En daar drinkt hij dan fanatiek verder.

Dit is trouwens niet altijd zo. Soms valt hij ook nog in slaap aan de borst. Dan drinkt hij vrijwel altijd minder. Maar het heeft nauwelijks invloed op hoelang hij daarna slaapt.

Hallo,

Onze kleine is nu bijna 6 maanden en ik geef nog steeds borstvoeding.
Geert krijgt 5 voedingen verspreid over de dag.
Ik geef bewust nog om 23.00 een borstvoeding, omdat ik zo lang mogelijk zelf wil voeden. Hij zou best wel doorslapen vanaf 19.00 tot de volgende ochtend, maar zodra je een voeding minder geeft loopt het gewoon erg snel terug. Vandaar dat ik Geert dus gewoon om 23.00 wakker maak. Hij drinkt zowat slapend en slaapt daarna ook weer heerlijk door.
Als ik werk krijgt hij ook een fles en ik kolf op mijn werk de voeding af.
Tot nu toe heb ik nog geen problemen hiermee. Ik stel de bijvoeding dan ook zo lang mogelijk uit.
O ja, ik heb vanaf de 1e dag gewoon een fopspeen gegeven en hij heeft nooit speenverwarring gehad.

Groetjes,
Els

Terug
Bovenaan