komt er bij jullie ook al melk uit jullie borsten?

Hoi iedereen,
ik zat zondagmorgen aan tafel en ineens zat er een natte plek in mijn pyama,
wat is dat nou zei mijn vriend?
ik zei dat is melk
ik had dit bij mijn eerste zwangerschap niet en nu komt het uit allebei mijn borsten.
hebben jullie dit ook al?
ik ben 18 dec uitgerekend.
gr lisette

Yup ik heb het ook. Zelfs al vanaf 16 weken (nu 32). Wel vroeg hoor.
Vooral snachts heb ik het erg en als ik ergens tegen aan leun met me borsten bijvoorbeeld tegen me vriend  ook die had laatst een vlek van mij in zijn shirt. Ik kan het er ook gemakkelijk uitknijpen. Soms spuit het er uit.
Ik hoop maar dat het een goed teken is voor bv straks

Ik hoor het van veel zwangeren dat ze dat hebben, maar heb t zelf (nog steeds) niet.

Nou schijnt het niets te zeggen over je melkproduktie, maar ik zou alleen als bevestiging dat er ook echt melk inzit het wel 1 keertje willen hebben.
Ik hoor je denken :"wees voorzichtig met wat je wenst, voor je t weet gebeurt t je"
Maar ik maak me er soms wel eens zorgen over of ik straks kan voeden, of dat er gewoon niets inzit. Maarja, ik zie nu beren denk ik.. komt denk ik ook door t tijdstip.

(kon niet slapen, maar wordt nu langzamerhand moe en ga zo poging wagen)

Groeten en tot later!

Esther

Er zijn zat vrouwen die pas als de kleine geboren is voor het eerst voeding hebben. Zou me er niet al te veel zorgen over maken al kan ik je wel begrijpen. Neem mijn schoonzusje. Ze is augustus bevallen van een kleine, ze heeft in de zwangerschap nooit bv gehad. Toen de kleine was geboren kwam alles gelijk op gang en ze geeft nu nog bv.

Groetjes

Haha, ik heb ook van die plekken in mijn pyama.
Eerst had ik het niet eens door, voelde alleen harde plekjes en snapte er allemaal niks van hoe dat kon. Nu wel natuurlijk. Gelukkig alleen op pyama en niet op beddegoed, das sneller uit te wassen.
Ik heb het niet veel en ook niet elke dag.

quote: Essie31 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('18-10-2007 01:42:49'));

Nou schijnt het niets te zeggen over je melkproduktie, maar ik zou alleen als bevestiging dat er ook echt melk inzit het wel 1 keertje willen hebben.
Ik hoor je denken :"wees voorzichtig met wat je wenst, voor je t weet gebeurt t je"
Maar ik maak me er soms wel eens zorgen over of ik straks kan voeden, of dat er gewoon niets inzit.  

Hoi Esther,

Het al dan niet lekken tijdens de zwangerschap zegt niets over het verloop van de borstvoedingsperiode. Tijdens de zwangerschap wordt de melkproductie onderdrukt door de zwangerschapshormonen. Na de geboorte van de placenta vallen de zwangerschapshormonen weg en is er ruimte voor de borstvoedingshormonen om hun werk te gaan doen; vanaf dat punt wordt de melkproductie gewoon in gang gezet, ongeacht of de moeder wel of niet borstvoeding gaat geven. Het borstvoedingsbeleid dat direct na de bevalling wordt ingezet (goed aanleggen, vaak genoeg aanleggen, lang genoeg laten drinken)  is echter van groot belang voor het welslagen van de borstvoeding. Je zou kunnen overwegen om de informatiebijeenkomsten bij te wonen, die in heel Nederland door de Vereniging Borstvoeding Natuurlijk worden georganiseerd? Contactpersonen van de VBN hebben, met hun eigen borstvoedingservaring als basis, een opleiding gevolgd via hun organisatie en geven wetenschappelijk verantwoorde informatie over borstvoeding. Tijdens de bijeenkomsten komen meerdere aspecten van borstvoeding aan bod, zoals de werking van de borst, het aanleggen van de baby, borstvoeding in de praktijk en het afkolven van moedermelk. Er is gelegenheid om ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en twijfels bespreekbaar te maken; breng gerust ter sprake wat je bezighoudt. De informatie die tijdens de bijeenkomsten wordt gegeven, vormt een stevige basis voor het starten met borstvoeding. Voor meer informatie en adressen bij jou in de buurt kun je terecht op borstvoedingnatuurlijk.nl.

Groetjes van Yvonne

jaaaaaaaaaa! ik heb ook melk.
Na het douchen als ik mijn tepels afdroog dan komt er al eens iets uit, het plakt enorm.

Gisteren zij vriendlief: wat heb je daar op je shirt zitten?
Ik kijk, warempel een druppel, bleek ook in mijn bh te zitten, helemaal aangekoekt....
Ok, nu gaat het dus beginnen dan lekken, had mijn ma ook altijd.
Nu check ik regelmatig even hoe het er op borsthoogte uit ziet, voordat ik dadelijk met een natte plek op mijn shirt in het dorp rond loop :)

xx
33 weken en 3 dagen

Hoi meiden,

nu ben ik denk ik wel erg vroeg.
Ben vandaag precies 30 weken en mijn man vroeg me gisteren waarvan die plek kwam op mijn truitje. Ik vond het al gek dat ik precies daar (recht op mijn linkerborst) een plekje had, dus ik keek even op mijn BH en ja hoor uit mijn linkerborst was een klein lekje melk gekomen. Heel vroeg vind ik... Was echt maar een beetje...

liefs,
van ons...

Terug
Bovenaan