quote: Essie31 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('18-10-2007 01:42:49&apos

);
Nou schijnt het niets te zeggen over je melkproduktie, maar ik zou alleen als bevestiging dat er ook echt melk inzit het wel 1 keertje willen hebben.
Ik hoor je denken :"wees voorzichtig met wat je wenst, voor je t weet gebeurt t je"
Maar ik maak me er soms wel eens zorgen over of ik straks kan voeden, of dat er gewoon niets inzit.
Hoi Esther,
Het al dan niet lekken tijdens de zwangerschap zegt niets over het verloop van de borstvoedingsperiode. Tijdens de zwangerschap wordt de melkproductie onderdrukt door de zwangerschapshormonen. Na de geboorte van de placenta vallen de zwangerschapshormonen weg en is er ruimte voor de borstvoedingshormonen om hun werk te gaan doen; vanaf dat punt wordt de melkproductie gewoon in gang gezet, ongeacht of de moeder wel of niet borstvoeding gaat geven. Het borstvoedingsbeleid dat direct na de bevalling wordt ingezet (goed aanleggen, vaak genoeg aanleggen, lang genoeg laten drinken) is echter van groot belang voor het welslagen van de borstvoeding. Je zou kunnen overwegen om de informatiebijeenkomsten bij te wonen, die in heel Nederland door de Vereniging Borstvoeding Natuurlijk worden georganiseerd? Contactpersonen van de VBN hebben, met hun eigen borstvoedingservaring als basis, een opleiding gevolgd via hun organisatie en geven wetenschappelijk verantwoorde informatie over borstvoeding. Tijdens de bijeenkomsten komen meerdere aspecten van borstvoeding aan bod, zoals de werking van de borst, het aanleggen van de baby, borstvoeding in de praktijk en het afkolven van moedermelk. Er is gelegenheid om ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en twijfels bespreekbaar te maken; breng gerust ter sprake wat je bezighoudt. De informatie die tijdens de bijeenkomsten wordt gegeven, vormt een stevige basis voor het starten met borstvoeding. Voor meer informatie en adressen bij jou in de buurt kun je terecht op borstvoedingnatuurlijk.nl.
Groetjes van Yvonne