koorts?wanneer paracetamol?

Hey meiden,

Mijn meisje krijgt morgen haar 1ste prikjes en ik vind het zelf erg spannend!
Heb wel al een aantal dingen in huis gehaald,(vsm druppels herstel na vaccinatie) en arniflor(een zalfje van vsm)helpt tegen verdikkingen en blauwe plekken
Ik ben erg bang dat ze koorts krijgt,heb dat bij de kleine gezien van een vriendin van mij gezien  en die kreeg de stuipen,echt eng om te zien!!
Ik heb ook de paracetamol van vsm in huis,maar nu is mijn vraag wanneer geef je die zetpil bij hoeveel graden koorts?

groetjes wendy
nina (2 mei)

ik geef alleen paracetamol als de koorts hoger is dan 39.5 graden.

Succes met het eerste prikje, ik weet nog dat mijn dochter er behoorlijk last van had. Ze wilde alleen maar bij me zijn, ik ben op een gegeven moment met haar in mijn armen op bed gaan zitten en toen viel ze in slaap. Elke keer als ik bewoog of  een beweging maakte  alsof ik haar neer wilde  leggen begon ze weer hardverscheurend te huilen. Na een paar uur was het over.
Van geen van de volgende prikken heeft ze ooit last gehad, terwijl ik, wijs geworden door de eerste keer, steeds zorgde dat we niets hoefden die dag.

groetjes, Ellen

Hoi Wendy.....
Even een vraagje, jij zegt dat je dochtertje morgen pas haar 1e prikjes krijgt maar ze is al van 2 mei dus 3 maanden???
Mijn zoontje Jayden is van 18 mei en kreeg 16 juli, dus bij 2 maanden zijn 1e prikjes, bij 3 maandenkrijgt hij er weer 2.
Maar tegen mij werdt gezegd dat als hij boven de 38,5 kwam hij een zetpil mocht hebben.
Succes morgen....
Groetjes, patricia (mama van Jayden 9w+5d)

Bij mijn oudste werd bij het cb gezegd dat het geen kwaad kon om hem van tevoren vast een paracetamol te geven omdat hij van de vorige prikken zo'n last had. Bij de eerste prik zou ik eerst even afwachten hoe hij reageert, maar als jij denkt dat hij veel pijn heeft aan de plek zelf of als hij inderdaad verhoging krijgt kan het geen kwaad hoor om een zetpilletje te geven. Paracetamol is niet schadelijk en kan voor een keertje echt geen kwaad. Soms heeft je kind er meer aan als het zich prettig voelt in plaats van pijn te hebben of zich ziek te voelen.

Paracetamol geven kan geen kwaad. Bij ons is geadviseerd door de kinderarts om van tevoren een paracetamol te geven, om eventuele reactie minimaal te houden. Hij heeft er nooit echt last van gehad, maar we hebben dan ook alle drie de keren een uur voor de vaccinatie een paracetamol gegeven!

gr Janneke

Hey meiden,

Bedankt voor jullie reacties,met ons meiske gaat het gelukkig goed,ze heeft geen koorts gehad maar wel erge pijn,ze heeft heel de dag gehuild en echt dikke tranen,echt zielig!
Maar ze heeft goed geslapen.ze slaapt normaal de nacht nog niet door maar vannacht wel!
en vanmorgen werd ze weer lekker vrolijk wakker,heb het idee dat het voorbij is met de pijn!
En Patricia,ja inderdaad Nina is 3 maanden oud,maar ik woon sinds 2 jaar in Duitsland en daar is het net een tikkeltje anders,daar krijgen ze met 3 maanden pas hun 1ste prikjes,vond het ook een beetje raar in het begin.
Ik weet dat dat in Nederland anders is,ik stond hier ook al op hoge poten dat mijn kindje met 2 maanden geent moest worden,hahaha,want stel je voor dat ze ziek zou worden!

Groetjes wendy
Nina (2mei)

Mij is altijd verteld door het consultatieburo dat je bij de eerste vaccinatie geen paracetamol moet geven van te voren, omdat ze graag willen weten hoe je kind gaat reageren.

Ik heb ook altijd een paracetamol sub gegeven boven de 39,0 graden.

Zo zielig als je kind er zo'n last van heeft......

Hay,

zelf ben ik er absoluut géén voorstander van een kind voortijdig alvast een paracetamol te geven. Je weet dan nog niet eens of het wel überhaupt nodig is. Zelf slik je ook niet alvast medicijnen tegen iets wat misschien niet eens komen gaat. En beter worden zonder medicijnen is nog altijd het best. Zo bouwt het lichaam antistoffen op en zal het een volgende keer veel minder snel ziek worden.

Mijn dochter heeft nu al een paar keer koorts gehad, en zelfs 39,5. Dan wacht ik het even af, probeer haar te koelen. Daalt dan de koorts niet binnen geringe tijd, dan overweeg ik idd om een paracetamol te geven, anders dus niet.
Maargoed, ieder voor zich...... Denk alleen dat je er beter aan doet het eerst maar eens even af te wachten, medicijnen kunnen altijd nog.

Gr CJ

Terug
Bovenaan