koorts...

A

Anoniem

Guest
Haai mamie's,

Momenteel ben ik meer een lezer dan een schrijver...(was ws al wel op gevallen door de 'harde kern') maar ik zou toch graag een beroep op jullie willen doen.

Daan heeft vanmorgen opeens koorts gekregen. Hij was veel aan het gapen, dus hem op bed gebracht. Omdat hij wat rood was in zijn gezicht heb ik getempt: 37gr Dus niks aan de hand. Een uurtje later had hij gepoept (daar word ie wakker van), heb zijn luier verschoond en weer op bed gelegd. Nog wel rood maar hij was zo moe dat ik niet hebt getempt. Ik dacht: snel weer slapen. Weer een uur later werd hij wakker, knal rooie kop! Dus getemtp: 39,1! Oeps...dat is wel even wat anders. Zetpil gegeven...
Hij heeft al 2 tanden, daarvan heeft hij totaal geen last gehad. Kan hij daar nu wel last van krijgen, als er weer een tand aan zit te komen? Hij eet wel, maar drinken is een drama! Is zo ie zo al een slechte drinker, maar nu wil hij NIKS! (heeft ie vast van mij...)
Nu ligt ie weer op bed, hij was ook zo vertrokken...

Bedankt maar weer eens!

gr Anita

ahhhhh gossie..... arm ding....
Tja, koorts kan niet van tandjes komen, alleen verhoging (tot 38,5 is mij verteld)
Wat wél kan, is dat door de verminderde weerstand (als ze bijv. tandjes krijgen) eerder de kans is dat ze ziek worden.
Probeer toch nog wat voch naar binnen te krijgen. Als het zo via een flesje oid niet lukt, maar het eten gaat wel goed heb ik begrepen.. doe dan het eten extra aanlengen met vocht... trucje!!!

Beterschap!!!
Groetjes Debby

Ai das niet zo leuk (zowel voor je zoontje als voor jou)
Toen Thomas koorts had heb ik de volgende dag de huisartsenpost gebeld en aan de telefoon ben ik toen heel erg goed geholpen. Ze stelden een heleboel vragen om uit te sluiten dat het ernstig was en bij twijfel mag je langskomen zodat de arts je kindje even kan bekijken. En verder krijg je waardevolle tips mee en als je de volgende dag het toch weer niet vertrouwt mag je ook weer bellen.

Groetjes Ida

ps In ons geval ging het na een paar dagen vanzelf weer over (ze hadden het goed beoordeeld zo aan de telefoon)

Hoi Anita, ik ben ook meer van het 'lezen' hoor. Maar toevallig had ian vorige week ineens koorts. Het begon einde van de middag met 39 en om 19.00uur 'savonds had hij ineens 40,5!!! We hebben meteen de ha.post gebeld en mochten meteen langskomen. Ze hebben niets kunnen vinden (er  waren wel tegelijkertijd 2 tandjes doorgekomen)  en hebben een zetpil gegeven. Nu gaat het beter maar hij had net om 17.00uur nog wel 37graden... Nu gaan we een dinsdag naar vrienden in Holten (wij komen uit Rotterdam), maar vraag me eerlijk gezegd af of ik er verstandig aan doe...wat vinden jullie??

quote: Brigit reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('02-09-2007 21:03:05'));

Hoi Anita, ik ben ook meer van het 'lezen' hoor. Maar toevallig had ian vorige week ineens koorts. Het begon einde van de middag met 39 en om 19.00uur 'savonds had hij ineens 40,5!!! We hebben meteen de ha.post gebeld en mochten meteen langskomen. Ze hebben niets kunnen vinden (er  waren wel tegelijkertijd 2 tandjes doorgekomen)  en hebben een zetpil gegeven. Nu gaat het beter maar hij had net om 17.00uur nog wel 37graden... Nu gaan we een dinsdag naar vrienden in Holten (wij komen uit Rotterdam), maar vraag me eerlijk gezegd af of ik er verstandig aan doe...wat vinden jullie??

Hoi,

Kinderen zijn zo ziek en ook weer zo beter, maar als jij je er niet prettig bij voelt dan lijkt me dit een hele goede reden om het te verplaatsen. Die vrienden zullen dat best begrijpen en daarnaast is het voor hun toch ook veel leuker om een vrolijke baby en een relaxte moeder op bezoek te hebben?

Groetjes, KT

is het een tikfout mss??? 37 graden is goed hoor! of bedoel je 38????

Groetjes Debby

He hallo,
Wat een fijne woorden weer!
Daan had gister avond 39,2. Met een zetpil op bed gebracht. Vanmorgen was het weer iets hoog (voor zijn doen dan) 38,6. Daan zit van zichzelf altijd laag met de temp: onder de 37. (moest hem vanmorgen wakker maken, is me in geen maanden gebeurt. Hij is ALTIJD om 6u wakker)
Toch vind ik hem weer iets beter dan gister. Ik heb hem vanmorgen een zetpil gedaan en daar reageert hij super op. Zit nu op de 37,5. Hij heeft gegeten en weer iets gedronken. Maar dat drinken blijft altijd een probleem! Zijn plasluiers blijven wel, dus ik ga er van uit dat hij wel vocht genoeg krijgt.
Hij slaapt nog wel veel, ook niet echt iets wat ik herken bij hem. Af en toe kan er ook weer een glimlach vanaf.
Zelf ben ik niet iemand die snel de arts belt. Maar als die 39gr was gebleven had ik het denk ik wel gedaan.

Over dat weggaan met je kindje: ik zou eigenlijk met Daan vandaag naar mijn ouders gaan, die 200km ver wonen! Niet dus! Ik vind dat Daan het niet toe laat en miijn gevoel zegt ook: niet doen. Mijn ouders vonden het heel jammer, maar begrijpen het wel! Dus ga ik gewoon een andere keer, als Daan weer gewoon Daan is!

Gr Anita

Hoi!
Zou Daan wel ijsjes eten? Dan kun je misschien zelf van Diksap, Roosvicee oid ijsjes kunnen maken; krijgt 'ie toch vocht binnen.
Als je geen ijsmaak-dingetjes hebt kun je ook een plastic beker met theelepel erin gebruiken... (knijper erop om de lepel in 't midden te houden tijdens het bevriezen)

Of probeer eens drinken uit een pakje (sap ofzo); hebben wij Lara (toen 8 mnd) onlangs gegeven en ze vond het superinteressant met zo'n rietje. Als je zelf in het pakje knijpt komt het vocht wel omhoog, als het zuigen nog niet goed gaat.
(en voel je dan niet schuldig als het sap is waar wat suiker inzit; het vocht is nu belangrijker, die suiker overleeft hij wel!)

Sterkte!
Jacoline.

Terug
Bovenaan